Gå til innhold

Nekter Å Ta I Mot Bilvrak Fra NyttÅr

Ranger emnet


caterpillar

Anbefalte innlegg

DET kan gå mot att bilhuggeriene NEKTER å ta i mot bilvrak fra nyttår grinchy : huggeriene får 631 kr pr bil , for å sanere olje ,diesel,bensin, frostvæske, spylervæske, bremsevæske, hjul.... å fra nyttår OPPHØRER den årninga. dvs myndihetene mener att forurensern ska betale,les bilimportørene.....men dæm sier NEI:angry:

så uten det tilskuddet er det reell fare for att huggeriene vil stenge portene sine, å bilvraka blir stående:http://www.bladet-tromso.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ender nok opp med at det er oss selv som i england må betale for vraket.

 

forbanna. kan ikke bare den norske stat spytte inn litt ekstra så kan industrien leve av noe her. nå flytter jo den trofaste seddelfabrikken i norge også ut. Sier nok sitt. alle flytter. ingen kan drive noe i dette landet.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette kan dem ikke gjøre vel!! vi har da ALLE SOM EN!! betalt denne avgiften når bilen var ny!!

 

på kvitteringene for min nye bil står det spesifisert at forhandler(les: importør) har betalt kr. 1500 til staten i vrakpant!!!

 

:ahahahhaha: dette er korrekt, men bilhuggern får 631kr hos staten( les du å jeg å vi) som dæm ska ha for å sanere bilen etter forskrift om miljø.

dette mener myndihetene( barnehagen) att bilimportørene ska betale.....å det synes jeg att er feil: da staten øuse inn avgifter i hytt å pine, så er det vel rimeli att staten betale litt ut åsså, elller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er LITE bekymra!

GARANTERT endel som holder åpen sjappe fordet...

 

Tenk deg hvor mye de kan tjene per vrak da!

 

Det er LETT å regne seg fram til att det lønner seg fortsatt å kappe biler i biter og selge i løsvekt!

 

problemet er jo fort det at dem vil bare ha vrak i god stand :/

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de kommer aldri til og slutte og ta i mot vrak... det er jo det de lever av, ingen har mål på hvor utallige mange svarte millioner som det blir ommsatt for på hoggerier..

 

men mye vil ha mer, så det er jo en mulighet for at vi må betale for og bli kvitt de... da veit hvertfal jeg hva jeg kommer til og gjøre....

 

kommer til og stå mange id-løse biler rundt om kring etterhvert....

kawazaki zx9R Ninja... :) (lappløs)

------------------------------------------

bmw 318I E-36 94 mod (solgt)

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vent med å vrake Opel til etter nyttår og nekter huggern å ta i mot den.. sender jeg krav på 1500,- til staten.

 

En annen ting det sies lengre opp at huggerene bare får 631,- fra staten, det kan jo hende, men de tjenner jo på selge delene videre og får ikke de noe når de selger det videre til smeltning og nytt metall.

 

Lest nå for ikke lenge siden inn til huggeren at forsikringselskapen reklamert får at man måtte tenke brukt før nytt når man trengte deler.

 

Og dersom de nekter å ta i mot vrak går ikke det med tiden, og staten må betale ut alt som er batalt inne av vrakpant.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår