Gå til innhold

mine erfaringer med 2e2 forgasser problemer

Ranger emnet


thor_no

Anbefalte innlegg

haha...jeg og... pumper 2 ganger på gassen..starter den å den stiger til 3-4000...der står den..så jeg stopper den å da blir det etter tenning i EVIG lang tid =) evig bra at jeg leste dette ass =)

 

Falskluft eller automatchoke funksjonen som henger..

Sjekk pakningen mellom forgasser og innsug og sikring nr. 17 og 18..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har noen av symptomene som blir beskrevet her med min 89 golf cab (badekaret).

1. Når bilen er kald, ruser motoren opp til ca 3000 rpm, og holder seg der.

2. Når jeg kjører, rykker og napper det litt, men det blir bedre med gasspådrag

3. Først når motoren blir skikkelig varm, synker turtallet. Men det synker først ikke lenger enn til ca 2000 rpm.

4. Innimellom får jeg tomgang ned i normalområde (ca 900-1000 rpm), men da fusker og hoster bilen, og kan stoppe.

5. En dag da det regnet som pokker, fusket bilen enda mer, og draget forsvant. Jeg girte ned og ga gass, men motoren fortsatte å dø sakte. Til slutt stoppet den, men etter en stund med kinning, tente den igjen, og da var turtallet ok.

 

Automatchoken er skiftet, forresten.

Disse problemene ble store først etter at regreima ble skiftet. Før det var tenninga feil, og bilen fusket litt og gikk dårlig på tomgang. Men nå vekker jeg jo hele skogen når jeg starter bilen om morgenen!

 

Jeg er ikke noen mekaniker, men kan jeg greie å fikse dette selv? Er det snakk om store kostnader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falskluft eller automatchoke funksjonen som henger..

Sjekk pakningen mellom forgasser og innsug og sikring nr. 17 og 18..

 

er nok ikke falsk luft...vist jeg lar den stå på 3-4000 omd som den gjør når det er kaldt ute en stund så kan jeg stoppe den, så starte den å da synker den på turtallen ned til 2000 tenker jeg...

1987 VW Golf GL 1.8l

 

90fangere(seff) Anlegg :) rå girkule xP

Enn så lenge!kommer masse mer jau =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker fryktelig mye for den. enormt med god info der!:thumb

Siden dette begynner å se ut som en tråd der nyttig informasjon om Pierburg 2E2 forgasseren blir lagt ut slenger jeg ut en link til en side som har hjulpet meg mye.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilder er det dårlig med desverre. på sikringsboksen sitter det et par releer oppå boksen( ser ut som vag glemte at de trengtes når de designet sikringsboks/releplate og slengte de på toppen i noen løse relesokler) mener å huske at det er to releer der. et lite og et stort. det er det store som gjelder. når det er sagt så har jeg hatt finga i en jetta hvor dette releet manglet! lånte bilen til kusina mi hvor alt fungerte for å kunne kryssbytte deler som feilsøking. ble noe lang i maska da jeg fant ut at releet ikke var der!

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se andre sliter også, hehe.

 

Mitt problem: Når bilen er kald går den høyt på tomgang, og detter ikke ned før den har stått en god stund.

 

Når jeg puttrer rundt i sentrum pent holder tomgangen seg normal. Men når jeg kjører en lengre strekning med jevnt og høyere turtall ruser den seg opp til rundt 3000rpm.

Da må jeg la den stå å ruse seg i ca 4-5min også detter den plutselig ned til normalen igjen. Da kan jeg fortsette å cruise rundt i sentrum, men såfort jeg kaster meg på E6 e.l igjen ruser den seg opp igjen.

 

Da jeg fikk bilen ville den ikke gå på tomgang når den ble varm.

 

Jeg har justert inn den skuen bak på den dåse tingen.

 

Hva kan være feil med min forgasser?

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se andre sliter også, hehe.

 

Mitt problem: Når bilen er kald går den høyt på tomgang, og detter ikke ned før den har stått en god stund.

 

Når jeg puttrer rundt i sentrum pent holder tomgangen seg normal. Men når jeg kjører en lengre strekning med jevnt og høyere turtall ruser den seg opp til rundt 3000rpm.

Da må jeg la den stå å ruse seg i ca 4-5min også detter den plutselig ned til normalen igjen. Da kan jeg fortsette å cruise rundt i sentrum, men såfort jeg kaster meg på E6 e.l igjen ruser den seg opp igjen.

 

Da jeg fikk bilen ville den ikke gå på tomgang når den ble varm.

 

Jeg har justert inn den skuen bak på den dåse tingen.

 

Hva kan være feil med min forgasser?

 

 

Åpne panseret ditt, få noen til å slå på tenningen mens du lytter ved forgasseren.

Det skal komme et klikk fra bak forgasseren når tenningen slås på.

Hvis ikke så sjekker du sikringen nr. 17 og 18.

Lyden kommer fra Choke Overrun valve, denne sitter rett bak forgasseren og er en viktig del av kaldstartsfunksjonen.

 

Hvis sikringene er hele så tar du frem Multimeteret og måler om det kommer spenning i kontakten som er tilkoblet Overrun ventilen.

Hvis det kommer spenning, men ikke klikk så bytter du ventilen

Hvis det ikke kommer spenning, men sikringene er hele så må du lete etter kabelbrudd etc.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kenth. din feil minner veldig om de problemene jeg hadde her:

 

nummer 5. en jetta jeg hadde holdt 70 km/t på 4'de gir uten å røre gassen. dette var et problem som kom og gikk så jeg levde med det en stund. løsning ble å bytte bil på motoren. etter det virket ting som de skulle. feilen lå dermed ikke i bilen men sansynligvis i releet som styrer forgasseren.

 

er vel ikke uvanlig å kryssbytte deler for å finne feil men jeg tror det er få som kryssbytter bilen.........

 

prøv å stoppe motoren og så starte den igjen når det oppstår. det funka som regel for meg dog ikke alltid.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. okei. Da skal jeg sjekke ut dette. Jeg har vært hos huggeriet å kjøpt en komplett forgasser så jeg får prøve å bytte ut hele dritten.

 

Men den grønne vakumtanken som henger bak gassern.. Er den viktig? Jeg har ikke den tanken jeg... slangen er bare blendet.

 

Gasseren jeg kjøpte er fra en 1.8L, mens jeg har 1.6. De i huggeriet mente det gikk fint. Noen her som vet?

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tro at det vil gå greit å bruke den samme forgasseren, såfremt de er helt like.

Formålet til den grønne vakumtanken er slik som jeg har forstått det å gjøre overgangen fra første steg av "pulldown prosessen" til andre del lettere. Det er strengt tatt ikke nødvendig å ha denne enheten, så lenge det ikke er en vakumslange som skal inn på den som ligger å lekker vakum.

Kan du kjenne på autochoken og om huset blir varmt etter en kjøretur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kjenne etter senere i dag..

 

Jeg hørte etter ang den kneppe lyden bak forgasseren, og ja, det sa knepp da jeg vrei om tenninga:) Kneppa når jeg slo tenninga tilbake også.

 

Jeg sjekket sikringene, og NR.18 var gåend... Hva slags misjon har den da?

 

Noen som har en fin oversikt om hvor de forskjellige ledningene skal?

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket sikringene, og NR.18 var gåend... Hva slags misjon har den da?

 

Denne er med på å styre kaldstartsfunksjonen, styrer noe som heter Kombiinstrument/Multiinstrument.

Hvis sikringen her var gåen så bytter du den, skal være en 20amp.

 

Mulig tomgangen din stiger til ca. 2000rpm ved start for å så synke ned til tomgang etter 5-10s.

Da virker kaldstartsfunksjonen, men må justeres.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bytta sikringen nå.. men var en 15a som satt der så jeg kjøpte en ny 15a jeg da..

 

Har også vært i huggeriet å kjøpt en slig grønn vakom bolle og satt på den..

 

Bilen står å venter på limtørk av hjulbuelister så har ikke fått testkjørt enda.

 

Men jeg har en ledning som ikke er oppkoblet?

Hvor hører denne hjemme da?

gasser.jpg

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår