Gå til innhold

Richard's 740

Ranger emnet


Richard F

Anbefalte innlegg

Hallo der ute!

 

Jeg har en liten sak jeg lurer på når det gjelder min ET-motor. Det kommer innimellom litt blårøyk ut bak. Når jeg f.eks kjører i nedover bakke og bremser på motoren, kommer det litt røyk akkurat i det jeg gir gass igjen, og noen ganger mellom girskift. Noen som kan vite hva det skyldes?

 

Ingen forslag??

 

Hehe, velkommen i klubben! :) turboen din er død! :)

bare og finne ny med en gang. eg har brukt opp 2 sia eg kjøpte bilen, no har eg nissan patrol 3,3l turbo.. :) passa bolt on. nesten, litt små modds bare.. :)

 

med mi erfaring med ET sprute, ikkje over 1kg!! max 1kg, eksos tempen blir for høg, og du smelter lageret på turboen, eg kjørte på 1,4.. :) blei litt for mye på stakkarn, et sprute er dårlig, miksa luft og bensin alt for dårlig..

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, velkommen i klubben! :) turboen din er død! :)

bare og finne ny med en gang. eg har brukt opp 2 sia eg kjøpte bilen, no har eg nissan patrol 3,3l turbo.. :) passa bolt on. nesten, litt små modds bare.. :)

 

med mi erfaring med ET sprute, ikkje over 1kg!! max 1kg, eksos tempen blir for høg, og du smelter lageret på turboen, eg kjørte på 1,4.. :) blei litt for mye på stakkarn, et sprute er dårlig, miksa luft og bensin alt for dårlig..

 

Hmm.. okey.. Vel, jeg har kjørt på 0,8 hele tiden, og bilen har ikke blitt kjørt spesielt hardt.

Jeg tok en liten overhaling, sånn man gjør på våren, og sjekket litt med turbo'n samtidig. Snurra på snurra, og den kjennes jo veldig bra ut. Merker heller ingen forskjell når jeg kjører. MEN, det kommer jo olje ut av den !? Hvorfor det a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka du om det var slark i den da? opp og den, framm og tilbake?

fadern og måtte bytte turbo, han har fk, orginaal på 940n sin, og den er ikkje kjørdt hardt. max 3000omd. uansett. men er gammalt og slete.. :)

 

Ja, jeg sjekka det, men jeg sjekka ikke bak, så jeg får vel skru av eksosen i løpet av helgen å sjekka der og. Kjente ikke noe slark foran, så mulig det er toppen min som er lekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Neida, vi'kke selge'n likevel. Har gitt meg selv et tupp i ræva og har begynt å fikse bilen igjen. Har revet ut alt innvendig, har hatt problemer med vann/fuktighet i bilen, det var verre enn jeg trodde. Fant og ut at registeret til varmeapparatet er lekk, noen som vet hvor jeg kan kjøpe nytt? Volvo skal ha 5600 kr for et slikt register!

 

Mobil0233.jpg-for-web-normal.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, vi'kke selge'n likevel. Har gitt meg selv et tupp i ræva og har begynt å fikse bilen igjen. Har revet ut alt innvendig, har hatt problemer med vann/fuktighet i bilen, det var verre enn jeg trodde. Fant og ut at registeret til varmeapparatet er lekk, noen som vet hvor jeg kan kjøpe nytt? Volvo skal ha 5600 kr for et slikt register!

 

Mobil0233.jpg-for-web-normal.jpg

 

Har samma problemet. Kjøp deg delebil, er jo faktisk billigere enn og kjøpe nytt register :thumb

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samma problemet. Kjøp deg delebil, er jo faktisk billigere enn og kjøpe nytt register :thumb

 

Igrunn en god idé, men jeg har ikke bruk for en delebil. Skal sjekke hvor mye det koster å lage til et. Må ha noe nytt, har ikke lyst til å sette inn noe brukt. Bilen skal fikses skikkelig :)

 

Godt du ikke selger...har fulgt med fra starten på denne...bare å slenge ut updates ;)

 

Takk, ville vært litt for trist å se den forsvinne. Kommer nok med updates, men spørs hvor mye som blir gjort når kulda setter inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår