AsconaRace Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Hvilke dyser må jeg kjøre med for opp til 300hk oppsett ? må chippen oppdateres ved høyere ladetrykk? Siter 1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk 2000 Honda CBR900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 440ccm er anbefalt for 300hk i motoren din. Bytter du dyser, så må du bytte chip også. Du kan maks kjøre 1.25 bar ladetrykk på map sensoren du har i hjernen din, da det er en 200Kpa sensor. Må sette i en 250kpa fra S4. Jeg har chip,dyser og kan lodde i map sensor for deg om du vil. Mulig jeg har en map sensor liggende også om du vil opp i mere trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Hvor langt holder grønne orginal dyser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Hvor langt holder grønne orginal dyser? rett over 200 hk ved 3 bar, rundt 230 hk ved 3,5 bar, kjørt statisk Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 440ccm er anbefalt for 300hk i motoren din.Bytter du dyser, så må du bytte chip også. Du kan maks kjøre 1.25 bar ladetrykk på map sensoren du har i hjernen din, da det er en 200Kpa sensor. Må sette i en 250kpa fra S4. Jeg har chip,dyser og kan lodde i map sensor for deg om du vil. Mulig jeg har en map sensor liggende også om du vil opp i mere trykk. Hvor høyt trykk kan 250kpa takle da ? Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 1,25/200 *250 =1,56 Men disse mBar og Kpa talla til som er gitt her stemmer ikke, for pascal og Bar følger nesten eksakt samme skala. Så 1,25 bar er det samme som 125kpa Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Hvor høyt trykk kan 250kpa takle da ? Litt over 1,5 bar, antagelig 1,65-1,7 bar et sted. En må nesten prøve seg frem da du må mappe stedet for feks 1,5 bar i tabellen til feks 1,7 bar da. Når du havener i mellom nest siste punktet i mappen, vil hjernen interpolere, dvs regene ut en gjennomsnittsverdi. Hvor bra dette blir med et stort hopp vil variere fra motor til motor. Hvis du mapper for 1,7 bar vil hoppet bli fra 1,34375 bar til 1,7 bar. Det er ganske mye som kan endre seg på dette hoppet...... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Dersom sensoren i hjernen måler totaltrykket (atmosfære + overlading, så vil en 200kpa vere beregnet for 1 bar overlading, og en 250kpa for 1,5 bar. og så har de sikkert et noe mere unøyaktig felt utenfor spec, Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 hvor kan man få tak i en slik 250kpa ? kan virke som at jeg må bytte gitt. Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 250 mbar sensoren til Bosch har gått ut, så det er best å prøve på ebay. Disse sitter i feks Audi S2/S4/S6 og enkelte TDI modeller. Ikke noe vits å kjøre høyere trykk enn den orginale klarer hvis du fortsatt har orginal Corrado intercooler Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaRace Skrevet Desember 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 250 mbar sensoren til Bosch har gått ut, så det er best å prøve på ebay. Disse sitter i feks Audi S2/S4/S6 og enkelte TDI modeller. Ikke noe vits å kjøre høyere trykk enn den orginale klarer hvis du fortsatt har orginal Corrado intercooler hvor ligger denne sensoren ? Siter 1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk 2000 Honda CBR900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 hvor ligger denne sensoren ? I ECU`en Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Er ikke noe prob å få tak i bedre map sensor som funker. Bare å lodde inn, men du trenger ny chip for den nye map kurven til sensoren. Om du ikke vil lodde i ecu'en din så bare send den til meg så kan jeg sette i en 3 bar map sensor. Kan få den mappet også men da må du ha bredbånds lambda, eller låne meg bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg