Gå til innhold

Ødelagt Frontrute(tidenes mobil-tabbe)

Ranger emnet


GurK-

Anbefalte innlegg

Hei!

Klarte noe så utrolig som å lage en rimelig svær rose i frontvinduet til ein kamerat sin ny importerte A4 1.8T i helgå. Sko slenga mobilen på dashbordet i litt bedugget tilstand og kvinne-stressa og vips så va krisen et faktum.

 

Hovedproblemet er at bilen ikkje har vært på kontroll og ska det på tirsdag hos biltilsynet. In worst case senario kan det vel henda me at bilen ikkje bler godkjent, nye time må bestilles og dette ikkje e mulig før nyttår og dermed må neste års avgifter betales!?

 

Noen som vett om det e mulig å ordne ruten uten å måtte skifte den eller må det kjøpes helt ny rute? Er det noen som har peiling på regler for godkjenning av biler, og om denne glassskaden kan ble et stort problem?

 

Ska jo selvfølgelig erstatte rutå og e klar over at dette fort kan bli en meget dyr helgefyll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Klarte noe så utrolig som å lage en rimelig svær rose i frontvinduet til ein kamerat sin ny importerte A4 1.8T i helgå. Sko slenga mobilen på dashbordet i litt bedugget tilstand og kvinne-stressa og vips så va krisen et faktum.

 

Hovedproblemet er at bilen ikkje har vært på kontroll og ska det på tirsdag hos biltilsynet. In worst case senario kan det vel henda me at bilen ikkje bler godkjent, nye time må bestilles og dette ikkje e mulig før nyttår og dermed må neste års avgifter betales!?

 

Noen som vett om det e mulig å ordne ruten uten å måtte skifte den eller må det kjøpes helt ny rute? Er det noen som har peiling på regler for godkjenning av biler, og om denne glassskaden kan ble et stort problem?

 

Ska jo selvfølgelig erstatte rutå og e klar over at dette fort kan bli en meget dyr helgefyll..

 

Stikk rett ned til din lokale bilglass sjappe imorgen og skift på timen! Angående det med fiksing, så må du ha ny rute. Om det går gjennom har jeg hørt litt forskjellig om.. Ang. synsfelt og diverse. Hør med bilglassfolka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er noen sprekker, kan ruten fikses. (Såfremt skaden ikke er midt i synsfeltet til fører.) Er det sprekker må ruten byttes.

 

Tror ikke du skal prøve det der Biltema-stoffet. Kan ruten fikses, gjøres det gratis av fagfolk såfremt du har delkasko eller bedre. Ingen egenandel, ingen bonustap... Det skal ikke koste deg 5 øre!

 

Må den byttes må du betale egenandel. Avhengig av hvilket forsikringsselskap, men maks 2000,- (ingen bonustap her heller.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har noe med om det er en sprekk som netopp har begynt. Eller en som er "fullført" fra a til b og ikke dekker synsfeltet så skal det gå igjennom.. Tror jeg da, hehe.. Hvertfall det jeg fikk som svar hos en glasskar en gang

- 92 Audi S4 2.2 Turbo

x 98 Audi a4 Avant 1.8 TQBilstereo prosjektSolgt

x 90 Audi 90 coupe 2.3 Solgt

x 91 Lada samara 1.3 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg litt på her jeg. Har sånn ca samme problem. Bare at det er en idiot som har knust min rute fra utsiden. Den er knust bare i det ytterste "laget" liksom. Er såvidt man kjenner at det er sprekker om man kjenner på rosa fra utsiden. Er ingenting inni. Er dette mulig å reparere, eller må jeg ha ny rute?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt; er det sprekk MÅ ruta byttes! Dette gjelder uansett hvor sprekken er.

 

Er det bare en rose, så kan den fylles med et eller annet stoff som gjør at rosen "tettes" og blir tilnærmet usynlig. (Ikke prøv dette selv. Fagfolka setter på en maskin som suger vakuum før stoffet påføres.)

 

Har du bare fått en liten "ding" i det aller-aller ytterste laget, er det bare en kosmetisk feil og er det er heller ikke mulig å gjøre noe med den. (Typisk steinsprut som ikke lager rose.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, takk for svar, blei bilglassmontør1 som fiksa ny rute til 3600. Hovedproblemet va at det va kun "transport" skilter på bilen og an e ikkje registrert ennå så eg vett ikkje heilt kordan det hadde blitt me forsikring og sånn på det. Mulig eg trakk litt forhastede beslutninger i morges, men eg ønska hellår ikkje å mase håve ut av kompisen om forsikring og sånn i og med at det måtte fikses idag. De hadde heldigvis ledig tid midt på dagen så me fekk levert bilen då og ordna alt på flekken te ein relativ superpris! Thanks!

 

Og for å sei det sånn, har lært kor mobilen ska ligge nå, i lommen. Det va 20 cm lange sprekker både her og der, ante ikkje at ein mobil kunne gjør så stor skade. Må tydeligvis ha truffet me et hjørna.

 

Joey :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår