Gå til innhold

Dau a4 1,8turbo

Ranger emnet


Frank S.

Anbefalte innlegg

Originally posted by Baldrick

 

Har litt av samme problem på min bil med samme motor, den også går for dårlig, men min er helt org... Den gikk i en kort periode bedre etter jeg fikk fjernet feilkoder på hjernen og justerte gasspjeldet, men nå er den tilbake igjen til å gå dårlig. Sjekket feilkoder igjen og lamdasonden hadde for høye verdier, men det hjalp ikke noe å slette denne.

 

Hadde bilen inne for at de skulle finne feilen (den jukser også litt) men de fannt ingen feil.... men noe må jo være galt siden den går så dårlig og jukser. Skal prøve å kjøre den "tom" for bensin og fylle på 98 oktan nå, men dette hjelper nok ikke, men verdt ett forsøk!

 

Bytt pluger til denso og kjør på 98oktan det bruker å hjelpe..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Når en bil går dårlig for så å gå bedre i en kort periode etter at du har slettet feilkoder så er det hvertfall ikke pluggene.

 

Begge de to bilene det er snakk om i denne tråden har problemer med ett eller annet.

 

Den første med dump ventil burde være relativt innlysende, bilen er i nødprogram. Kast dumpventilen og sett på en som resirkulerer, nullstill grunnverdier og så kan du begynne å sjekke om det er andre feil.

 

På den andre så må noen som faktisk kan lese VAG sine feilkoder ta en titt på den. Antageligvis så er det MAF som har tatt kvelden, det kan selvsagt være andre sensorere, men jeg holder en knapp på denne fordi den har en tendens til å gi "uriktige" feilkoder.

 

På VAG 1.8T er det gunstig å kjøre på 98Okt UANSETT om bilen er chippet eller ikke. Er den chippet så SKAL den kjøres på 98Okt.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TS-Racing

hva med å ta bort den fjollete dump ventilen

,og grunninnstille motorem på nytt........?

 

IKKE DUMP PÅ VAG !!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

 

Jepp, IKKE DUMP PÅ VAG!!!! Du ødelegger motoren din!! Når du har en helt ordinær dump på en 1.8T (vag) (med orginale innsprut) så tuller du med luftmengde måleren. Så motoren får feil blandingsforhold. Kjenner flere som har brent seg på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner godt at det er frustrerende når bilen går enda dårligere enn orginalt.. huff og huff.. ikke for å rakke ned, men er ikke akkurat de kveikeste bilene.. snakker av erfaring fordi jeg har en selv..... jeg ville byttet til org dump og tatt en feikode skjekk... pluggene har ikke så mye å si..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SeVen

 

Jepp, IKKE DUMP PÅ VAG!!!! Du ødelegger motoren din!! Når du har en helt ordinær dump på en 1.8T (vag) (med orginale innsprut) så tuller du med luftmengde måleren. Så motoren får feil blandingsforhold. Kjenner flere som har brent seg på dette.

 

Man ødelegger ikke motoren, men katalysatoren tar kvelden ganske kjapt. Dessuten vil bilen sote og bruke mer bensin enn det den må. Sett på en resirkulerende ventil og kjøp et åpent luftfilter istedet!

TS selger vel Forge og RamAir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frank S.

Er det mulig at en ødelagt abs sensor kan sette bilen i nødprogram?

 

Bilen var like dau før dumpventilen ble satt på motoren.

 

takk for mange gode svar

mvh Frank

 

Det er utrolig masse som kan sette bilen i nødprogram, såvidt jeg vet kan ett flatt batteri være nok! Min får feil på lambdasonden nå, hadde to til når jeg fikk bilen, men husker ikke i farten hva de innebar. Dette er som sagt en helt urørt bil.

 

Be han ta bilen til VAG verksted så fikser de det på 2 minutt, kan være billig "trimming" det.

 

JEg fyllte foresten 98 oktan på bilen isted og den gikk faktisk en hel del bedre, neste gang får jeg fylle på V Power, så tar det vell helt av:D

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg fyllte foresten 98 oktan på bilen isted og den gikk faktisk en hel del bedre, neste gang får jeg fylle på V Power, så tar det vell helt av

V-power = 95 oktan, og dermed vil motoren ikke kunne bruke like høyt turbotrykk og/eller tidlig tenning uten å få tenningsbank/banking/detonasjon (når bensinbladningen eksploderer før den skal)

 

Trodde ikke audien skulle bruke åpent luftfilter pga. oljen i filteret trekker inn og ødelegger følere i hytt å gevær!

Feilen de fleste gjør er vel at de dynker filteret i olje, og smekker det rett på bilen, og så ut å kjøre med en gang, med det resultat at blant annet MAF tar kvelden. Korrekt fremgangsmåte, såvidt meg bekjent, er at man oljer inn filtret ifølge filterprodusentens spesifikasjoner, og lar filteret ligge over natten å tørke, for eksempel på badegulvets varmekabler. Poenget med hele oljinga er vel at oljen skal ligge som en klebrig film over de små fibrene i filteret, og tar opp støv etter fluepapirprinsippet. Hvis jeg er helt på bærtur må dere for all del rette meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang clutch: trykkplata til 180 hk skal tåle ca 400nm (240 hk) men da bare for en begrenset peiode. Har nettopp bytta til ny trykkplate selv, den er god for 400 hk. Originale lameller holder til dette.

 

Åpent luftfilter går bra, bare pass på å kjøpe ett som er beregnet for VAG sine MAF

 

IKKE DUMP PÅ VAG, alt blir feil da......

 

TS racing har det du trenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by villejan

På MAP og MAF?

Hva står forkortelsen for... ikke minst hva er forskjellen?

 

Hva gjør oljen(hvordan skader den MAF?)

 

MAP-sensor er en føler som står i innsugsmanifolden og føler på trykket som er der...

 

MAF = Luftmassemåler. Måler hvor mye luft som går gjennom luftfilteret...

 

Oljen fra luftfilteret legger seg på glødetrådene i luftmassemåleren,og disse vil til slutt brenne opp...

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår