Gå til innhold

Tap av førekort

Ranger emnet


bassmania

Anbefalte innlegg

En kompis av meg mistet lappen igår kveld, ble tatt i 125 i 80 sone:P han mistet lappen på stedet. Han har kjørt bil i 1.5 år, fikk lappen når han var 18 år, men politimannen sa at han ikke måtte ta oppkjøringa på nytt, men jeg har hørt at hvis man er i prøveperioden, så må man ta oppkjøring!! hva er riktig?!

 

Og en annen ting, han jobber som bud på et lite firma, han er den eneste sjoføren der, og er vansklig for andre å gjøre jobben hans, han kjører i oslo, drammen, larvik/sandefjord!

Kan man da søke om å få lappen tilbake pga. det grunnlaget?

2010 Audi A4 1.8 Turbo MLT

2002 Audi A4 1.8 Turbo... solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Myndighetene tar dessverre ingen hensyn til hvilket arbeid du har. Det burde kompisen din ha tenkt på selv før man trykte ned høyrefoten vel hardt. 125 i 80-sonen er vel 9 km/t over farten du mister lappen, er det ikke? Og da er det lite sannsynlig at en søknad vil føre igjennom.

Har en kompis som er bilmekaniker. Han mistet lappen i 1 år, og han måtte være uten lappen i 1 år selv om arbeidsgiveren hans tryglet for ham også. Han fikk heldigvis lov til å kjøre biler på firmaets område, hvis ikke ville han miste jobben, og der var myndighetene litt greie i allefall.

Han kan prøve å søke, men jeg tror det er dødfødt. Jeg ville eventuelt bestride målt hastighet, og prøvd å fått den ned til der hvor man kun betaler bot, men beholder lappen. Kan være litt vanskelig hvis polititet har deg på video da.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...det var gj.snitt måling! og han skrev under tror jeg...hmm!

 

Men uansett, han fortalte meg at det ville ta noen uker før han kan lære opp en som kan kjøre ruten hans!!ganske mange kunder over et stort område!