vicky81 Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 På min Opel Vectra 97 mod lyser. Noen som har vært borti det tidligere? Hva kan feilen være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Bruker som oftes å vøre dårlig kontakt til sideairbagen som sitter i solene.. kontakt feilen bruker å komme under sete i den kontakten som er der.. fjern kontakten og lodd ledningene sammen.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vicky81 Skrevet November 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Tusen takk for tipset! Skal i løpet av neste uke prøve det(håper det hjelper da jeg ikke har råd til å levere bilen på verksted:-() Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leepriest Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Du må uansett på verkssted for å nullstille airbaglampa hvis du ikke har utstyr til det selv. Så lenge lampa lyser, vil ikke airbag'en utløses ved en kollisjon uansett tiltak du gjør med kontaktene. Dette er en vanlig feil på Opel. Her i Trondheim tar Maskinagentur 300,- for å nullstille systemet. Har vært inne med min bil 2 ganger for samme problem, men nå har jeg kjøpt meg utstyr til å nullstille alle lamper, servicer o.l selv. Kostet meg 1000,- men apparatet går til alle biler med OBD2 kontakt, dvs nesten alle nyere biler på markedet. Regner med å spare inn dette rimelig kjapt, og dette apparatet vil jeg ha for alltid også. Siter Mazda 5 Opel Astra G http://www.gauldalgatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vicky81 Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Er det noe ala vag-com kabel du snakker om? Hvor får man kjøpt det? Ebay kansje? Men software da? Uansett takk for tipset, tror jeg også må investere i det etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leepriest Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Nei, ikke VAG-com kabel nei. Disse går jo bare til VAG biler (Audi, VW etc.), men noe liknende som går til andre biler. Måtte lete veldig lenge før jeg fant en som gjør alt. De fleste OBD2 scannerene på markedet leter kun etter motorstyringskoder og sletter disse, men det hjelper jo lite mot airbag-lampa. Men den jeg kjøpte sletter alle feilkoder som f.eks. motorkoder, airbag, abs etc. Litt dyrere, og litt bedre. Kjøpte den på QXL. Siter Mazda 5 Opel Astra G http://www.gauldalgatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildkin Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 hos min lokale opelforhandler betalte jeg ca 0 for å slette den feilkoden, god service :) Siter Corsa B 2l 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leepriest Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Ja, noen er heldigere enn andre. Vet ikke hva de tar hvis det gjøres samtidlig som bilen er på service, men hvis du skal kun slette feilkoden, så tar de faktisk i Trondheim 300,- for å gjøre det. Servicen er god, men du må betale alikevel. Siter Mazda 5 Opel Astra G http://www.gauldalgatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg