ss242 Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Verste er vel om denne bilen blir dratt til 4000 rett etter start i -20 grader, det er absolutt ikke sunt. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 visste jeg skulle blitt psykiater..gøyale tilfeller:D:boxers Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 O det er en gammel bil med pumpe, juster ned pumpa så ho må gire på 2.500 rpm, så kan du stille den opp når ho har vendt seg til det.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 sett deg ned med henne og prøv å gå på at det er slitsomt å høre på turtallet, at det er mer økonomisk, at man ødelegger motoren på den måten og det er rett og slett feil å kjøre slik. Når det gjelder mødrer så er moren min den typen som: nei, gidder ikke å gire... :/ Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kodvaag Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Kjempebra at dama blåser ut soten som eieren legger igjen inni motoren... :) Siter 1996 Chevrolet Suburban 5,7 bensin 1996 Mazda 626 2009 Transporter 174hk 4-motion 1984 Scand Baltic/Yanmar 315hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Hehe... ja hun får skaffe seg en bensindrevet Honda, den kan hun dra opp til 9000 rpm uten prob :-D Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 drar henne motoren til 4000rpm når den er kald? Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 En dieselmotor er ingen turtallsmaskin, det ideèlle er vel og ikke dra den noe særlig mer en 3500-4000, en kald dieselmotor burde også stå litt på tomgang før den brukes da motoren ikke er så glad for og bli presset da den er kald, noe som er en selvfølge ved alle motorer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Er det din bil.. nekt å bruke om hu ikke endrer.. Er det hennes.. bare si greit men du får ordne selv når det ryker el no =) Helt enig. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 En dieselmotor er ingen turtallsmaskin, det ideèlle er vel og ikke dra den noe særlig mer en 3500-4000, en kald dieselmotor burde også stå litt på tomgang før den brukes da motoren ikke er så glad for og bli presset da den er kald, noe som er en selvfølge ved alle motorer! Er du ikke LITT generaliserende nå? Motoren i gamlebilen butta på rundt 3500 rpm, og rødsona på noen nyere turbodieseler er over 6000 rpm... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en sei Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Hva med å kjøpe en automatgiret bil til henne? Tenk miljøvern og ikke minst brukskonsekvenser og motorskader. Dagens dieseler trenger ikke turtall og 0null turtall gir minst slitasje. Skyvet har du uansett i et relativt bredt turtallsregister. Bedre og kjenne et jevnt skyv over et bredt og anvendbart turtallspekterspekter, isteden for et esel eller hestespark. Og sist men ikke minst, parker aldri din egen perle i nærheten av hennes bil... Har ikke gåggla men mener å vite at widerøes twin otter har motorer som opererer på ca 12-13 hundre omdr. Der risikerer du å bli arbeidsledig om du ruser motorene utenom det aller nødvendigste og dette gjelder også kvinnelige piloter. Da jeg hørte dette ringte det en bjelle med en klar og vakker sang i suset fra trærne rett neom fjøset. Om jeg tar feil å får pepper for dette vil jeg bytte nick og komme med langt flere usannheter. Som de sier i usa; there is no substitute for cubic inches, petrol, weapons, and terrorists. Synes denne dama mangler oppdragelse, virker veldig kynisk, hensynsløs, og arrogant å ser ut til å lystre lite. Eller så er hun rett og slett en håpløs sjåfør.:fire: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Du får sikkert et eller annet chipe firma til å legge ned turtallsperra litt (3000rpm foreksempel) Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Eller overtal hun til å kjøpe en turbotralle med litt futt i. Når hun drar på da og turboen slår inn så drar hun sidelengs ut i grøfta....kanskje hun lærer da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Er du ikke LITT generaliserende nå? Motoren i gamlebilen butta på rundt 3500 rpm, og rødsona på noen nyere turbodieseler er over 6000 rpm... For det første så sier ikke trådstarter noenting om hvilken bil, for det andre så er det fortsatt mest normalt med rødmerking på ca 4500 Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en sei Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Har ikke selv kjørt Bmw 530 d men har sitti på. Har derimot kjørt A6 3.o tdi. Bmwen var ganske villig opptil 5000. Bmw tar tak på ca 1900 omin og har vel 500 nm. Audi har prioritert bunndrag og er derfor ikke like villig opptil 5 tusen. Audin har væl maks dreiemoment allerede rundt 1400 omin. (1450?) 450nm. Dette gjør at audin i praksis oppleves som sterkere over vanlig brukte motorturtall, og sparker bra fra bunn. Er ikke mange motorer som går best om de "tømmes" og enkelte kan jo ikke tømmes heller. Motorgangen på Audien lurte til og med bilkjennere med sin stille og kultiverte gange... Turtall er bare tull på diesel...støyer mye og overdøver turbosuset og kraftutfoldelsen som planter seg i hele bilen. Turtall gjør jo bare at bilen rister.. NB! min mening og mine betraktninger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.