Gå til innhold

nm-Performances BMW e30 turboprosjekt

Ranger emnet


NM-Performance

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå må du ikke ta dette som kjeft, men når du har en motor med alt av godsaker så kjører man ikke uten pianotråd og sveising av topp!!

 

Toppakningsløsning er omtrent alfa omega for holdbarhet.

 

Ville kjørt på med pyramidringer først som sist, down to earth skuddsikkert ved riktig maskinering.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke ta dette som kjeft, men når du har en motor med alt av godsaker så kjører man ikke uten pianotråd og sveising av topp!!

 

Toppakningsløsning er omtrent alfa omega for holdbarhet.

 

Ville kjørt på med pyramidringer først som sist, down to earth skuddsikkert ved riktig maskinering.

 

er man nøye så holder pianotråd godt da..

men det jeg er nysgjerrig på er sveising av topp.. hvor og hvorfor?

Er dette noe som vil bli gjort? i såfall må jeg smøre meg med tålmodighet til bilder fremlegges.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke ta dette som kjeft, men når du har en motor med alt av godsaker så kjører man ikke uten pianotråd og sveising av topp!!

 

Toppakningsløsning er omtrent alfa omega for holdbarhet.

 

Ville kjørt på med pyramidringer først som sist, down to earth skuddsikkert ved riktig maskinering.

 

 

Tar ikke noe som kjeft vi! :D Fornuftige tipps er noe vi hører på! Har sveisa toppen en gang! Og brukte stål topp pakninga fra ppf. Vi snakka mye med VS ang o-ringer. Og han mente også pyramideringer. Men ettersom han ikke ville si noe mye om hva han brukte etc etc... og vi ville gjøre dette selv ble det med denne løsninga i første omgang! som tydeligvis ikke var god nok... Derfor blir toppen sveist ytterlig, og vi har lagt pianotråd i blokka...

 

Men fortell gjerne mere om hva disse pyramide tettningene er fornoe? Hva bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! gjorde det samme på en 405 topp med de store kjølekanalene.. men der sier det seg selv nesten

Digger å se sånne mods. som ikke er helt vanlige..

Men en sånn pyramidring kunne jeg tenkt meg og sett jeg også! hehe.. Er vel bare de i det hemmelige brorskap av the holy grale of psychoturboes som blir innviet i sånne hemmeligheter.. i mellomtiden får man tenke logisk og vri hodet og kjøre i stykker litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hovedsaklig de gamle 12v 6 sylene, M20 og M30 som er rammet av denne "svakheten" i toppen, som ekspertene kaller det.

 

Det viser seg ofte at toppen sprekker under hard belastning og varmgang, noe de er veldig ømfintlige for.

 

Her er 2 bilder av en sveist M20 topp.

 

Picture2942.jpg

Picture2937.jpg

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår