Gå til innhold

går på 3 sylindre


Baufish

Anbefalte innlegg

Har dukket opp et problem, og det er at kjerra har begynt å gå på 3 sylindre ved rundt 3000 omdr. og oppover. Men er ikke fullt så ille på kald motor som varm. Og av en eller annen grunn så starter med denne driten på tredjegiret og oppover.

Har kjøpt nye orginale plugger, og pluggledningene er 1 år gamle. det samme er lambdasonden.

Noen andre her som har vært borti det samme?

- Audi A4 2,0TDI B8

-Dont drive faster than your guardian angel can fly-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje jeg skulle prøvd å bytta den. Men billigste på Mekonomen koster over 800,- og det er kjipern om det ikke er det som problemet.

Det er kjipern, men da vet du at den er skiftet til senere, er jo 'slitedeler' dette også. Pleier å hende jeg skifter deler på bilene mine som faktisk funker, men jeg vil holde teknisk bra, så da vil jeg at det meste skal være 100% =)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jo være en fordel å utelukke den delen da.

Hent deg en på skroten da vel for ca 1/4 av ny pris, gjore det jeg å den har holdt i over 3 år nå

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(les. ikke kompresjon, dyse, defekt pluggkabel, defekt tennplugg osv.)

 

Som sagt tidligere, det ble montert nyr plugger, pluggledningene byttet jeg ifjor. Hvis jeg ikke har kompresjon, så må jo motoren gå dårlig på alle turtall, og ikke bare på dem over 3000? Dysa vet jeg ikke åssen jeg sjekker.

Men skal absolutt prøve å få tak i annen coil så lenge. Tar en ting om gangen.

- Audi A4 2,0TDI B8

-Dont drive faster than your guardian angel can fly-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Her er greia, en coil og 4 tennplugger. Coilen tenner bare den får kontakt. Men fordeleren fordeler gnisten på de fire pluggene. Sjekk om det er gnist. Hvis det er gnist, må du sjekke dysene, fordi dysa inn til toppen kan være tett og føre til at sylinderen ikke får bensintilførsel. Kjøp haynes sin bok om mondeo aka. "Gjør det selv boken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår