Gå til innhold

Gjennomsnittlig bensinforbruk for 318i, 318is, 320i og 320is

Ranger emnet


Javvad

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har forhåpentligvis lappen tidlig i desember, og er derfor på utkikk etter en BMW e36, har meget lyst på coupé - men det kommer helt an på økonomien.

 

Noe som er viktig for meg i dette tilfellet er bensinforbruket, har en kamerat som faktisk bruker 2,0l/mil på bykjøring med sin 320i og 1,5-1,7l/mil på langkjøring. Dette er dessverre altfor mye for mitt bruk, jeg ønsker en bil som bruker mindre enn 1l/mil, og ut i fra dette lurer jeg på hva gjennomsnittsbensinforbruket pleier å være på 318i, 318is, 320i og 320is. 316i kommer ikke på tale, da motoren er for svak.

 

Håper på raske og positive svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne linken http://bimmers.no/statisk.php?id=modellguide_e36

 

OT: trodde det ikke fantes noe som het 320is.... :wonder: . Rett meg om jeg tar feil

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på 320 coupe, heter vel 320is?

 

men er bensinforbruket virkelig ikke mer enn 0,8ca. på de fleste bilene? Da må det jo være noe feil med bilen til kompisen min, evnt. at bilene faktisk bruker mer enn oppgitt?

 

 

 

Har den automat, riktig innstilt? eller rett og slett bare hull i tanken?

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 318i cabriolet med M43 motor brukte 30 liter på 52 mil (langkjøring), det blir da et forbruk på 0.576 liter per mil. Da var bilen fullastet. + 1 pers.

Har manuell girkasse.

 

Har effektanlegg (scorpion dtm) og K&N 57i konfilter, nye plugger med 4 elektroder, og nye tennpluggledninger

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på 320 coupe, heter vel 320is?

 

men er bensinforbruket virkelig ikke mer enn 0,8ca. på de fleste bilene? Da må det jo være noe feil med bilen til kompisen min, evnt. at bilene faktisk bruker mer enn oppgitt?

 

 

320is er den italienske E30 M3, kort fortalt.

 

Ser du noen andre is'biler enn 318is og 320is, er de amerikanske.

I statene bruker de iS bak 325, 328.

 

-edit-

 

318 og 318is bruker 0.80 ca.

320, 323, 325 og 328 bruker 0.90 ca, pluss minus.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne linken http://bimmers.no/statisk.php?id=modellguide_e36

 

OT: trodde det ikke fantes noe som het 320is.... :wonder: . Rett meg om jeg tar feil

 

Joda, det finns 320is, men kun av E30 karosseriet.. 320is er en nedtrimmet M3 motor.. Bilen ble levert på det italienske markedet og er italienernes E30 M3. 320is har en S14 motor som yter 192 hestekrefter og skal kunne nå en toppfart på 225 km/t. Produsert i tidsperioden 1989-1990..

 

Det ble vel levert is biler av E36 (utenom 318iS), men disse modellene ble vel levert på det amerikanske markedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår