buljong Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Nok et kjent problem for golf? har merket at det kommer en høyfrekvent skrape/pipelyd fra motoren når jeg starter bilen. går over etter en liten stund. noen som har opplevd det samme eller som hvet hva som må gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Nok et kjent problem for golf? har merket at det kommer en høyfrekvent skrape/pipelyd fra motoren når jeg starter bilen. går over etter en liten stund. noen som har opplevd det samme eller som hvet hva som må gjøres? Mest sanynlig sliten startmotor. Lev med det eller bruk masse penger på ny startmotor Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isdal Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Kan være noe kødd med innslaget på starteren. Siter Audi Cabriolet ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buljong Skrevet November 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Men er det vanlig at starteren går etter 114 000? er 95-mod. men.. hører også lyden litt mens bilen er i gang. det hviner lissom litt helt til jeg ruser motoren litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 mulig det er dynamoen eller reima.. :) første jeg ville gjort er å sjekke at reima er stram nok.. det kan du gjøre ved å ta tak i reima og se hvor langt du kan vri den sidelengs.. du skal klare å vri den ca 180 grader uten å bruke veldig mye makt, dersom du ikke klarer det er den for stram og klarer du mer _uten_ å bruke mye makt er den for slakk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 hadde samme problemet selv, tok av startmotoren og smørte den opp og da forsvant det. Det jeg ikke viste var at startmotoren er festet med samme bolter som er feste til de fremre motorfestet... (d.v.s motoren sank plutselig 2 cm, skummelt, men fikk jekka den på plass igjenn) Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg