Gå til innhold

Stand-jos første BMW - 520ia

Ranger emnet


stand-jo

Anbefalte innlegg

Jaja, denne gangen blei det BMW på meg da. :D

 

:smilbmw:

 

Hatt denne en uke nå. Kosta meg 140 000,- Kjøpt hos Peter Brauten Namsos AS, pussig å finne en BMW hos en Opel forhandler... :hvaskjera

 

Handelen gikk kjapt, så på den på tirsdag og sto med nøklene i handa tordagen. :)

 

Grei bil syns jeg sålangt. Komforten og det gjennomførte designet er lekkert. Gode kjøreegenskaper. Litt mer tørst enn tidligere biler, men også sprekere. :) Og jeg skjønner ikke hvorfor alle påstår at 520i ikke er en rask bil. :hvaskjera Bilen e jo jævelsk på veien! :D Den har automat og likevel så sjokkerer den meg! :D En av de sinteste original 2 literne jeg har kjørt. :D

 

 

Tilgangen på ettermarkeds deler er også ganske stor ser det ut til. :D

 

BILDER:

 

000_0059.jpg

000_0060.jpg

000_0056.jpg

000_0054.jpg

000_0055.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

140k for en 520ia er kanske en smule høy pris?

 

skal ikke utale meg noe nærmere om det da jeg ikke har sett bilen på ordentlig..

 

Er jo knallfine biler dette da!.

Litt senking, noen felger med bred kant og hvite blinkers så er du i mål.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 120 000 jeg da. Fikk 20K i vrakpant for gamlebilen gjennom en kampanje. Ble trukket fra prisen. Er kjøpt hos forhandler, så det er sikkert noe av grunnen til at den virker litt dyrere... :)

 

Er det noe spesielt som kreves for å få plass til 20" felg eller er det bolt on? Har en 520i kundebil på jobben med M5 styling og 20" felger. :D

 

Vurderer 18" jeg da, 20" ser litt for upraktisk ut. Nesten så man klarer å kantkjøre disse på verkstedgulvet. :P

 

Den er litt tørst synes jeg, men ellers en knallfin og god bil! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er god plass til 20" på E39. Har selv 8,5x20" kombinert med en god del senk på min, og det er helt uproblematisk. Likevel er det beste kompromisset mellom utseende og kjørekomfort/praktisk bruk 19".

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkbar forskjell på 20" og 19", og vil vel egentlig ikke anbefale å kjøre med noen av disse hjulsettene hvis du kjører en del på dårlig vei og fortsatt vil ha et snev av komfort i bilen.

 

Hva med 8,5x18" foran med 235/40-18" og 10x18" bak med 265/35-18"? :D

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som har rygga på bilen min forrige uke! :(

 

Så bulken på fredan når jeg spyla bilen. Stor bulk på høyre fordør, tydelig trykk av en tilhengerkrok.

 

Det heldige er at jeg har muligens funnet synderen og skal snakke erstatning imorgen etter takstering. :)

 

Utrolig surt å få skada bilen slik etter eierskap i 3 uker. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår