Gå til innhold

Chipping-A4

Ranger emnet


MR_Simba

Anbefalte innlegg

Egentlig alltid lurt på detta her.. Viss bilen feks er chippet, ikke godkjent i vognkort og man kræsjer.. Du har skylda, hva skjer egentlig da? Kan man da få regning på hele kræsjen? Kan forsikringsselskapene med første øyekast se at den er chippet?

 

hehe...skal være veldig vansklig se om bilen er chippet, men man kan ikke se det med øyet, man må bruke visse utstyr! Og uansett, hvis bilen din ser helt vanlig ut, så er det ingen grunn til å tro at du har chippet bilen;)

2010 Audi A4 1.8 Turbo MLT

2002 Audi A4 1.8 Turbo... solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så man kan i teorien sitte der med skjegget fullt av postkasser, eller motsatt da, hehe

 

Så lenge bilen din ikke ser ut som den er tatt ut fra en eller annen fast and the furious film, så er sjangsene større for at du blir sammen med jessica simpson, enn å bli tatt av forsikringsselsapet;) hehe:P

2010 Audi A4 1.8 Turbo MLT

2002 Audi A4 1.8 Turbo... solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
jeg kan trygt si at jeg er svært missfornøyd med ts-racing chippen... den er rett og slett ustabil... tok kontakt med dem.. og siden den var chippet i sør norge, og jeg bor i nord norge skulle dem la en avdeling her oppe ta seg av dette.. jeg har ringt, men det har vært dårlig med hjelp og få der... hvis det er sånn dem behandler kundene så er det ikke mange som kommer tilbake... så jeg skal få bilen chippet hos bt-tuning.. di har enda ikke hatt en eneste klage....

men planen er å trimme i løpet av vinteren.. å da blir mappingen gjort hos es-tuning... dem er meget dyktige

 

 

Er jo litt drøyt at du påstår at du ikke får hjelp.

Har ikke sett snurten til bilen din heller så da er det jo vanskelig å hjelpe deg.

 

Om du tror en chip har gode og dårlige dager så tar du nok veldig feil. Et program er fast og kan ikke justere seg etter hvordan den vil.

 

Det er det utvendige deler på motor som bestemmer, om du har variabelt ladetrykk i fra dag til dag og ikke på en fast plass på registeret så er det jo veldig sannsynlig at du har noe annet feil på bilen din en programmet.

 

Det finnes ikke en motor som har mer små feil en 1.8T.

 

Du skriver TS-Racing, det er veldig mange avdelinger i TS-Racing systemet og din er ikke trimmet ved hovedavdelingen, den er trimmet i Østfold. Ikke at det har noe å si.

 

Du skriver også at TS-Racing har 1 program til vær bil, dette er veldig nytt for meg iallefall.

 

Hvor mange forskjellige tunere tror du TS-Racing har? Gang BT-Tuning sine med 4.

 

Jeg syns du bruker veldig feile argument og legger ut usannheter for å fremheve et annet firma.

 

Å si at et firma ikke har missfornøyde kunder er enten fordi du ikke har snakket med alle kundene eller at dem ikke har kunder.

Alle har missfornøyde kunder, trenger ikke være feil på bilen engang, kan være eieren også.

 

Jeg har ikke noe i mot Bjørn Tore Wiik sin bedrift og ønaker han lykke til men å komme å si at et firma som har eksistert i 6 mnd er verdens mester blant tunere som har holdt på i 20 år så tar du ei stor bøtte med salt med deg.

 

Ja jeg driver med TS-Racing sine produkter og driver agenturet i Nord-Norge.

BB-Racing AS

Provides power with technology by TS-Racing

96 23 10 10

http://WWW.BB-RACING.COM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

bynne å bli en gammel tråd nu.. men fortjener et svar....

vet ikke helt hvor jeg skal starte!!

har aldri sagt at bjørn tore er verdensmester.. men programmet til bjør tore er mye(MYE) bedre en ts sitt, jeg gikk rett fra ts, og over til bt-tuning, å det var stor merkbar forskjell!!

på ts chippen, nøkket det, poffet(ved for mye gasspådrag), og bilen gikk ugjevnt med litt gasspådrag! Når jeg fikk i bt-tuningchippen så var dette borte.. hmm.. merkelig!!

når jeg kjøpte denne bilen så merket jeg dette fort, og ringte gammle eieren og sa at dette måtte han ordne opp i, da tok han kontakt med TS-racing i Østfold der bilen ble chippet, dem sa at siden bilen var i nord-norge så var det lite dem kunne gjøre, dem kunne kontakte bb-racing som hadde startet ts-racing sin avdeling i nord-norge! jeg fikk da beskjed om at bb-racing skulle ta kontakt med meg så for de hadde skaffet alt utstyr og ikke minst fikk startet bedriften for fullt! jeg ventet, med ingen ting skjedde! jeg fikk en kjenning av ts sin hoved avd. til og ringe ned til sjefen sjøl, han forklarte hele situasjon, og til svar fikk han at det er bilen det er feil med, sånn helt uten videre, uten å foreslå å skjekke chippen!! han mente at jeg skulle bytte en hel masse greier på bilen, som alerede er byttet og utprøvd!

så med andre ord, så treng ikkje du å komme hit å henge meg ut får at jeg ikke liker dere!!

du kan egentli sei ka du vil, men chippen jeg fikk hos bjørn tore er vel bevis nok på at det va nåkka galt med ts chippen!

Hva har størrelsen på ts-racing mot bt-tuning og gjøre? hvis man tenker pris mot kvalitet(etter min erfaring) så kan ikke det vare lenge!!!

"Å si at et firma ikke har missfornøyde kunder er enten fordi du ikke har snakket med alle kundene eller at dem ikke har kunder.

Alle har missfornøyde kunder, trenger ikke være feil på bilen engang, kan være eieren også." dette sier vel litt om deg!!

 

Jeg er misfornøyd med programmet, og servicen til ts-racing, og håper ikke at noen andre blir like plaget!

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, som skrevet i posten til bb tuning;

 

TS racing har maange års erfaring i bransjen.

Alle i min venne/omgangkrets, som har chippa bilen sin, har gjort det hos Tommy (ts racing) .Det er ingen som har klaga på noe - tvert i mot.Det er veldig mye som kan være feil med bilen som gjør at den ikke går som det skal når den er chippa. derfor har de som rutine å sjekke biler for feil før de chipper, og etter chip. Stianh: Jeg tror du er en av få som er misfornøyd med servicen og chipen til TS. Mye kan ha å si at du bord en smule nord i landet, men jeg kan sette 10fingrepå, at om du hadde tatt turen til TS racing, enten i Lørenskog eller i Østfold, så hadde du fått den hjelpa du skal ha.

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller valgt de andre fordi jeg synes de virker litt mer seriøse,

 

MTM har eksister mye lenger, og han som startet firma har tross alt jobbet hos audi tildigere. Så han har/lager oppsett til biler han

tildigere har vært med på å 'lage'

 

Dahlback har jo vært ganske tildig ute også virker det som,

Og det vriker som bilene hans er litt mer driftsikre i forhold til en viss A3 og A4.

 

Og felles for både MTM, dahlback og Audisentrum er at

de oppgir litt nyttig info på sidene deres som f.eks 0-100 Km/t toppfart, og ikke minst dynokurve..

OOOO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som enkelt og greit kan svare meg på følgende:

 

Lurt å chipe min bil eller er jeg 100% garantert en ødeleggelse av noe?

Den har gått 176600km, 5000km med meg bak rattet og da blir det MYE hard kjøring opp og ned i turtall men bare etter at motor er varm og den for alltid roe seg før jeg stopper!

Kjører med åpent K&N-filter.

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sier bare en ting..Hold dere langt unna TS racing,avd Lørnskog..Har aldri opplevd så dårlig service noen gang.Kjøpte filter og resirkulerende ventil(dump)av de..Bilen gikk dårlig,etter at jeg monterte ventilen der,så dro ditt,for å spørre om hjelp.Og spurte samtidig om de kunne fortsette å trimme på bilen min..Fikk da i svar,at vi hjelper ingen som står uten for lokalet vårt å ruser motoren..Forklarte personen at jeg måtte,fordi jeg hadde en stygge pipelyd som kom ut fra dumpen,og ruset motoren en gang bare.Og så var bilen min chippet hos en konkurent av de,derfor nekten personen å ha noe med bilen å gjøre.Fikk beskjed om å komme meg vekk derfra,han hadde sett flere sånne som meg,som ruset motorene sine utenfor,og trudde de var kule..Så jeg var like frekk tilbake,og sa at jeg skal gi deg gratis reklame over hele norge,ikke positiv,men negativ.Han prøvde å si noe,men jeg bare sa hold kjeft.Og spant avgårde..Jævla møkka bedrift.Arggg,,tar av produktene jeg har satt på bilen min om par dager,og kaster de langt unna meg..Arrrggg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det igjen jeg..TS racing suger møkk..For å beholde noen kunder,hvis dere har noen,ta dere 1 år på skolebenken,avd salg og service..Kanskje dere lærer noe,hvis ikke så kan dere jo bare stenge dørene.Kan jo ikke forvente å beholde noen kunder,er bare ett tidsspørsmål,så har dere ikke flere kunder igjen.Snakker ikke om alle TS racing avd,men den på Lørnskog,den kan de godt stenge for min del..Må spy nå,,når jeg tenker på at det står TS racing på min dump og filter..Host,må spy..Kommer tilbake imorra.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det igjen jeg..TS racing suger møkk..For å beholde noen kunder,hvis dere har noen,ta dere 1 år på skolebenken,avd salg og service..Kanskje dere lærer noe,hvis ikke så kan dere jo bare stenge dørene.Kan jo ikke forvente å beholde noen kunder,er bare ett tidsspørsmål,så har dere ikke flere kunder igjen.Snakker ikke om alle TS racing avd,men den på Lørnskog,den kan de godt stenge for min del..Må spy nå,,når jeg tenker på at det står TS racing på min dump og filter..Host,må spy..Kommer tilbake imorra.. ;)

 

høres ikke ut som du har gått ut av skolen enda du, men nok om det.

delte meninger - jeg kjenner folka som driver TS, og har mange bekjente som kjenner de, aldri hørt noe dritt om de. tvert imot. at chipen deres kanskje ikke er verdens beste, er en ting.

 

Men den kundeservicen du påstår å ha fått, går i tvil.

Jeg har vært der maange ganger, og det er stort sett Tommy selv (de gangene jeg har vært der) som står bak disken.

 

forøvrig så er vel ts en av de chipsenterene i norge som tjener mest , og har flest kunder. ergo, din påstand om at de bare kan stenge dørene er vel litt i drøyeste laget.

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår