Kjell Bøe Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Jeg har slipa ned halve bilen til stålet og sprøyta på brunox for og hindre rustangrep... Etter og ha latt brunoxen tørke ca 2 uker så hadde jeg på Standox epoxy grunning... Etter og ha latt den tørke 3 døgn så var den slipbar... Broblemet er at det virker som at brunoxen blir myk igjenn, jeg kan da dytte av lag med lakk :( noen som har erfaninger med brunox'en? Siter Mvh. Kjell Bøe 1981 Chevrolet van (daglig bil) 1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Skjedde det samma på et sted jeg lakkerte. Virker som den ikke var tørka godt nok? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Bøe Skrevet November 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Når er brunoxen tørka godt nok? Den var ikke stenhard når jeg slipte den akkurat... Den virket liksom litt seig men da hadde den jo stått to uker... Siter Mvh. Kjell Bøe 1981 Chevrolet van (daglig bil) 1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 åååå???hatte på brunox på noen smådeler..ble litt ivrig så låg over noen strøk med grunning noen timer senere og det funka fint:):) hvor tykt la du på brunoxen?? den skal bare på i TO TYNNE lag... er på en måte syregrunning kan du si... mvh chevy8:D Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Bøe Skrevet November 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 nja... Jeg la vel ikke på direkte tynne lag... Siter Mvh. Kjell Bøe 1981 Chevrolet van (daglig bil) 1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 direkte :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 åååå???hatte på brunox på noen smådeler..ble litt ivrig så låg over noen strøk med grunning noen timer senere og det funka fint:):)hvor tykt la du på brunoxen?? den skal bare på i TO TYNNE lag... er på en måte syregrunning kan du si... mvh chevy8:D Det står minst 4 lag på boksen da. Hehe. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Bøe Skrevet November 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Det står to lag på den jeg har... Jeg leste på en boks som på norsk sa et antall lag og en tørketid, og på engelsk stod det en annen tørketid og et annet antall lag... Merkelige greier... Siter Mvh. Kjell Bøe 1981 Chevrolet van (daglig bil) 1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 på lakkverkstedet jeg var på i går la vi på ett tynnt strøk med brunox. ellers tørker det ikke. deretter tørket det over natta å vi hadde på syregrunning, og fillergrunning og det funkka helt fin. brunoksen var allerede tørr der jeg begynte å male før jeg var kommet til andre siden av bakluka jeg malte litt på, så du har nok hatt på en del. kan også hende d har vært litt kaldt forn. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 står 2 lag på min boks også... er den svarte boksen der det er skrevet brunox med oransj/brune bokstaver du har? er det nødvendig med syregrunning oppå brunoxen?? ja temperaturen har en del å si:) men har malt brunox på et par deler i går også var 5-6 grader i garasjen:S ISKALT...men er tørt å fint nå:):) mvh chevy8... Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Jeg liker ikke brunox, Tørker aldri, og den er seig lenge. Ville heller gått for syregrunning uten noe brunox. Hvordan er rustbullit i forhold til brunox? Er vel bedre egnet som utgangspunkt det... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Jeg liker ikke brunox....myk skit som egentlig skal ligge oppå rusta som ett tetningsmiddel... Men det funker dårligt! Nei gutter.. 2K syregrunning på blanke flater er tingen, så fyller... Skal en kline noe på rustflekker så bruk den hvitew melka som blir blå... Rustomvandler kaller Wurth det ,666 eller noe å de andre kaler det! Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Nei gutter.. 2K syregrunning på blanke flater er tingen, så fyller... Skal en kline noe på rustflekker så bruk den hvitew melka som blir blå... Rustomvandler kaller Wurth det ,666 eller noe å de andre kaler det! ja og en jævel til å fjerne rust... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 blir den myk??? hvor mye har dere hatt på da????? mulig syregrunning er tingen men har ALDRIG opplevd at brunoxen er "myk" den brunoxen eg har brukt har blitt hard etter noen timer i en garasje med ca 15 grader. Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Nei gutter.. 2K syregrunning på blanke flater er tingen, så fyller... Hva med epoxygrunning som lakkererer bruker? Åssen er den i forhold til 2k syregrunning? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg