Gå til innhold

Noen på rudskogen som kjører med stiv bakaksel (på gatebil o.l.)??

Ranger emnet


Gjest 426hemi

Anbefalte innlegg

Hadde en diskusjon med fadern, hvor han mente at noen av verstingbilene "måtte" eller "antagelig hadde" stiv bakaksel, da også europeere/ japser.

 

Er det noen som veit om noen av "verstingbilene" på Gatebil/ rudskogen kjører med stiv bakaksel (unntatt de få amerikanske)??

 

Vet jo at mange av verstingbilene har ekstremt forsterket drivverk ift. originalt for å tåle all effekten, ble ihvertfall fortalt at KRB trading audien kjørte med 9 toms ford bakaksel-klump bak (mener jeg å huske), pga all effekten.

(var en som skrudde på den som sa det, dette var på gatebil i sept. 2005 riktignok)

 

Men, kan umulig forestille meg at de gidder å kjøre med stiv aksel selv om selve utvekslinga/diffen er av amerikansk stiv-aksel-opprinnelse.

 

Noen som vet??

Og hva kjører Polly med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonus og Martinnson kjører da med original Audi drivverk.

Med original diffsperra inne og 950hk

Originalt og forsterka drivverk vel og merke, ikke skryt quattro helt opp i skyene.. (Atessa ruler uansett.. hehe)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de har forsterka er at de har sveiset mellomdiffen, så ikke rakk ned quattrosystemet.

Det som oftest ryker er drivaksler de ryker tvert av, men husk dette er 6-1000hk med 4wd og klistra asfalt så kom ikke her å si at ikke det er bra for en 1985 middelsdyr bil

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en diskusjon med fadern, hvor han mente at noen av verstingbilene "måtte" eller "antagelig hadde" stiv bakaksel, da også europeere/ japser.

 

Er det noen som veit om noen av "verstingbilene" på Gatebil/ rudskogen kjører med stiv bakaksel (unntatt de få amerikanske)??

 

Vet jo at mange av verstingbilene har ekstremt forsterket drivverk ift. originalt for å tåle all effekten, ble ihvertfall fortalt at KRB trading audien kjørte med 9 toms ford bakaksel-klump bak (mener jeg å huske), pga all effekten.

(var en som skrudde på den som sa det, dette var på gatebil i sept. 2005 riktignok)

 

Men, kan umulig forestille meg at de gidder å kjøre med stiv aksel selv om selve utvekslinga/diffen er av amerikansk stiv-aksel-opprinnelse.

 

Noen som vet??

Og hva kjører Polly med?

 

 

 

Polly bruker:

 

Bakstilling: 9" Ford med Moser aksler. Lettet aluminium senterseksjon med Locker. 3.00:1 utveksling. Håndlaget justerbar tre-link bakstiling med uniballs. Justerbare Koni dempere.

 

Drivlinje: Precision Industries 5 disc lock up converter med 3500 o/min stallspeed, 4L80E automatkasse levert og preparert av RATS v/Ole Ringstad. Manuelt ventilhus. 0.75:1 på fjerde gir

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har tross alt ikke mulighet for negativ chamber på stiv bakaksel..

 

Joda, det har du. Vanlige aksler klarer ca 0,5grad negativ før det går ut over splines og lagre. Mer enn det, så må du ha en fullflytende aksel:

Winters 9" rear ends

802-95345_L.jpg

 

Ikke koster det mye heller, men her er ikke diff.hus/klump, braketter eller kalipere med.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår