totte88 Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 hei, vet noen hvordan det vil være å putte turbo Xs justerbart turbotrykk før WG på en orginal FK å få justert turbtrykk med den.. vil den fungere bra eller? med tanke på jevnt trykk og slikt! hadde vært greiere det enn å skifte WG og det.. kunne hatt det inni bilen da:D noen som vet!? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 ikke sett den inni bilen, lange slanger kan laga trøbbel og ujavnt ladetrykk.. Funker finfint det, bare hvis du ikke kjøper no "jalla"-greier.. Jeg er skeptisk til sånne "vitale" deler, og billig produksjon og lite presisjon i no lugubert asia-land.. Men ja, funker finfint det.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 oki.. ja da tar jeg det ikke inni bilen:P ska kjøpe turbo Xs.. tror det er ett godt merke:) ska kjøpe i morgen da:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Det er ett kjent merke det ja. Og du trenger den ikke inni bilen, du skal jo bare justere en gang i blandt.. Ikke småkåte fjortissunger som "hva er detta a? Kult, man kan skru på den" :P Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Men stabilt blir det aldri med bleedvalve, får nesten alltid en peak når ladetrykket kommer. Ok til mindre effektuttak. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Regner med at siden han ikke gidder/har råd/føler for å bytte WG, så blir det ikke store effektuttak. Og en orginal mitsu-snurre holder vel ikke lenge heller. :) Du kan jo også skru endel på aktuator-staget da.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Jeg tenkte å kjøpe en slik en: http://www.klracing.se/?subpage=kategori&kategori=36 Ladde 1bar med mitsu 13c. Orker ikke bruke penger på den turboen siden jeg skal ha 16t, 19t e.l :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Jeg har Turbosmart pysventil på ft motoren min og den funker dritbra. Jevnt trykk og alt er fint. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Jeg har Turbosmart pysventil på ft motoren min og den funker dritbra. Jevnt trykk og alt er fint. Kjøpt hvor og pris? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Kjøpte den hos b4you. kosta 799 tror jeg. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Regner med at siden han ikke gidder/har råd/føler for å bytte WG, så blir det ikke store effektuttak. Og en orginal mitsu-snurre holder vel ikke lenge heller. :) Du kan jo også skru endel på aktuator-staget da.. Wastegate-aktuatoren til turboen til FK motoren, er ikke regulèrbar. Mener på at det blir ustabilt trykk av en pysventil.. Hvorfor ikke bare skifte ut aktuatoren? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Jeg kan bygge om aktuatoren med hardere fjær og justerbar stang for 600,- v/ innbytte. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 grunnen til at jeg ikke ville bytte er at det skal en større turbo på til sommeren.. turbo performance.. kanskje det er mulighet får at jeg kan kjøpe en oss deg? hvordan jør du det.. jeg sender til deg og du sender en ferdig ombygd tilbake?? kan jeg vente med å sende min til jeg har fått den fra deg f.eks?? regner med du egentlig har lite lyst til dette så klart, men lover da å sende dagen etter jeg får den omså.. blir 18 på onsdag å ska kjøre opp da.. så vil ha bilen på veien om du førstår:P EDIT: så grunnen er at jeg ikke orker bruke for mye penger på org.turboen når jeg skal bytte uansett.. Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 klipp av slangen til WG. turboen greier ikke mer enn en bar alikavel.. sett så i chip og du har'n :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Nja, det er vel ikke det aller lureste :P Er stor sjangs for at den roterer så fort at man knuser alt av lagre i den da. Turboen blir også varm, noe som resulterer i at lufta den komprimerer, blir også veldig varm. Og blir dermed mindre effektiv. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg