Popp Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Har en 1995 modell 940 med B230FB motor, hva skal til for å montere turbo på denne motoren? Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo940tic Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Har en 1995 modell 940 med B230FB motor, hva skal til for å montere turbo på denne motoren? Det er veldig greit har gjort det på min 1991. Elnettet er likt på fb og fk 95. utenom må koble inn sluttsteg på dysene. Ellers er det plug and play. bare bytte hjerner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 stempler da? snakker om og bygge om Fb motorn? Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo940tic Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 stempler da? snakker om og bygge om Fb motorn? Det er mer arbeid. må vel bytte det meste av innmat. Hvis bilen er 95 er det vel fk i den? annen komp på fk. tror ikke det blir nå dyrere og bytte hele motoren, er noe enklere å. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Har hørt at man ikke trenger gjøre så voldsomt mye for å gjøre om FB til turbo, han jeg snakka med snakka til at det var noe samma komp? Det er mer arbeid. må vel bytte det meste av innmat. Hvis bilen er 95 er det vel fk i den? annen komp på fk. tror ikke det blir nå dyrere og bytte hele motoren, er noe enklere å. Er en 95 modell ja, med FB ifølge den plata fremme i motor rommet.. Edit; Hvis jeg får meg en billig FK motor så er det så og si bare å bytte motor og hjerne samt sluttstega til dysene? For meg hørtes det utrolig mye greiere ut;) hehe Men er det jo mulig så gjør jeg gjerne om min FB om det ikke blir allt for mye arbeid Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Kan vel lade litt med original komp også, bare bytte dyser, formotstand og hjerner. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvosnurr Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Jeg har en 940, 91 mod, TIC. I vognkortet står d B230fb..... Det går an. End of discusion. Siter -Celica GTi *Volvo 940 TIC *91mazda 626 2.2i, *87Volvo 240(rund-velt) *85Ford Escort(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larzen Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Jeg har en 940, 91 mod, TIC. I vognkortet står d B230fb..... Det går an. End of discusion. Hjelper ikke hva det står i vognkortet... det er det som er under panser som gjelder. Og om man skal bygge en suger til turbo så nytter ikke det og bruke en FB. Siter Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what get you, that's the killer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 åjoda. går an å tykke litt luft inn in en fb, har slev gjort d, kjørte bare 0,5 bar da, åver det ble d krøll med tenning og bensin pga at jeg kjørte k-jetronic :puke: . men med lh 2,4 må d vel gå ann å få til noe mere... men jeg ville vel egetlig kjøpt meg en 230 fb/fk. da har du alt med en gang.,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 åjoda. går an å tykke litt luft inn in en fb, har slev gjort d, kjørte bare 0,5 bar da, åver det ble d krøll med tenning og bensin pga at jeg kjørte k-jetronic :puke: . men med lh 2,4 må d vel gå ann å få til noe mere... men jeg ville vel egetlig kjøpt meg en 230 fb/fk. da har du alt med en gang.,, Vet ikke av noe motor til salgs da? ^^ Har fått fra bcb at de skal ha ca 15K for komplett turbo-motor, harikke svart dem, så er usikker å hvilken turbo-motor det er da.. Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 B230FK er veldig bolt on i bilen din. Det eneste du trenger er noen mer "solide" gummiputer til motorfestene, som tåler momentet. dette trenger du; -Motorfestene fra FB-motoren. FK har nemlig hydrauliske puter, som er høyere enn gummi, og motoren blir derfor stående helt på skakke om du bruker FK-motorfestene.(Motoren butter nesten i høyre-rammevangen på bilen) - Forkoblingsmotstand (Aka slutt-trinn som det står her oppe) til dysene må moddes inn i ledningsnettet.. veldig,VELDIG enkel kosejobb egentlig:) Det er vel stort sett det du trenger... batteriet trenger du ikke flytte om du bruker åpent konfilter på LMM'en din. En del ting som dog er kjekt å bytte er slitedeler...Rotor,fordelerlokk, samtlige følere, clutch og rens veivhus-ventilasjonen ;) Anbefaler deg å kikke innom 200-forumet og se på Guide'n som ligger klistret der... står mye nyttig der, du må bare sile ut det du ikke trenger siden du har 940 MED LH 2.4..noe han som bygde om 240'n ikke hadde. Gl! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Har en 1995 modell 940 med B230FB motor, hva skal til for å montere turbo på denne motoren? Det er ikke noe problem å kjøre turbo på FB motoren. Men det hadde vært fordel med datasprut for å ha full kontroll med tenningen. Vi har kjørt motorer med 9.5 til 1 i komp uten problem med 1 bar ladetrykk med T3 trim 60 ... og du får en steike fin motor å kjøre. På FB motoren så står der 531 topp med en VX kammaksel og dette fungerer kanon... Men klart der er nokk ikke stort mere en 240-250hk, men sykt bra dreiemoment fra 2000rpm mvh Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.