Gå til innhold

Ungdomsbil til 10000 - 60000

Ranger emnet

destroyy

Anbefalte innlegg

Ja, da er tiden snart inne for at jeg skal kjøpe bil. men er jo så mye å velge imellom, så noen tips ville hvert fint

Kriterier:

Ikke så veldig dyr forsikring (på meg, hva er best der? delkasko? fullkasko? ansvar?)

mellom 10000-50000kr

Bakhjulsdrift er ikke negativt

Litt gamp er heller ikke dumt, men ikke for mye da det trekker opp forsikringa

MVH Martin

e28 "m535"

x:Husqvarna smr510 vrak :/

x:28 m535 banebil

x:e28 518i og 520i. samt e30 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke det vil være lønnsomt med full kasko på en bil i den prisklassen du ser på, når du nærmer deg 100k kan det være aktuelt.

Ellers er vel bmw et rimelig sikkert kjøp, selv om forsikringen kan være ekstrem fra 320/520 og oppover! Er selv også veldig fornøyd med omegab 2,5 v6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe en ny bil, ville jeg kjøpt en bil som holdt litt, ikke en bil som har mye utstyr, ser bra ut, og står stille på gårdsplassen (les: tyske biler)

mange mener at disse er "kjedelige" biler (Les: Toyota), men jeg er veldig fornøyd med min Toyota Corolla 1.6XL hatchback, denne har 90 hester på 16v med forgasser, og veier ca tonnet. kosta meg 12.000 og jeg har påkosta noen slitedeler som eksos osv, men den starter og går hver eneste dag, og den er morsom å kjøre synes jeg.

Disse er også relativt spreke, kjenner folk med volvo240turbo osv som har langt mye mer moment osv en meg, men når de prøver bilen min, og leger fjøla i bånn må glise litt fordi den "går" :)

Du får blant annet denne I GTI versjon, 125 hester eller, 4A-GE motor, som rever godt fra rundt 3 til 7k rpm, (der går "redline")

Toyota er kjent for å ha biler som holder lenge, kan med hånda si at jeg er ikke en "toyota entusiast" men en bil-entusiast, derfor prøver jeg å være så upartisk som mulig. Kan derfor foreslå disse "lure" merkene:

Toyota

Mercedes

Volvo

Toyta: små biler, ofte små motorer, bruker lite bensin, men går langt og lengre en langt, og får mye hk for volum, billig forsikring Men absolutt ikke lur å kræsje med.

Mercedes: Litt "tung" bil, men bakhjulstrekk, går langt, og moderat bensin, "lur" å kræsje med"

Volvo: Litt "tung" bil, 240,360,740 og 940 har bakhjulstrekk, bensin forbruk kommer an på hvilken motor du finner, men ofte litt høyt forbruk. "lur" å kræsje med. forsikring er moderat høy.

BMW, Ford osv, er greie biler, men koster endel å reparere, samt blir endel reperasjoner. Dyr forsikring på BMW, og dyre deler, men har man råd, så hvorfor ikke, morsomme biler det også:) men i mitt tilfelle koster de mer en de smaker.

Takk for meg!

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240/740 turbo må jo være bra ungdomsbil...

hvis ikke så er jo bmw 323i/325i e30 spreke biler, er vell ca 175hk(?) i de, rekke sekser med en sinnsykt fin lyd å:D

hvis ikke så kan du jo ta en titt etter en opel ascona b, utrolig morsom bil å kjøre, og det skal jo over hode ingen ting til for å slædde med dem, men hvis noen deler sku gå til hælvette, så sliter man jo litt, disse vokser ikke på trær lenger:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider