Gå til innhold

Polardego: Prosjekt TS - Old school Passat

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

Siden det ikke er så mye aktivitet her så, plassere jeg dette prosjektet her.

 

Som mange av dere kanskje har sett i signaturen min og på noen bilder fra vaerste-tråden så har jeg en 75 Passat TS med automatgear stående...

 

Den er ny i Norge har har rullet 76 000 km og har alt utstyr som ble levert bortsett fra soltak. Meningen var at jeg skulle plukke ut setene og bruke de på 80 GT'n, men nå blir de stående i for å beholde orginaliteten på bilen...

 

Rust er det ikke så mye av, litt bakom skjermene ellers er det relativt greit. (Skjermene har jeg nye)

 

Bilen må hellakkeres da den er utsatt for lakk-pest enkelte steder og eneste mulighet for å bli kvitt dette er ved å slipe helt ned til metallet.

 

Her er noen bilder...

 

Bilde106.jpg

 

Bilde119.jpg

 

Bilde100.jpg

 

Bilde108.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne bilen skal settes i stand, for så å bli med på noen treff før den legges ut for salg...

 

Planer: Bilen skal hel-lakkeres i orginalfargen, har lenge hatt lyst til å bygge hvit bil... (white is the new bling.. ;) )

 

Interiøret skal renses, men forøvrig holdes helt orginalt. Selvfølgelig skal det senkes, men når den selges blir det valgfritt om helt orginal eller litt modifisert...

 

På felgsiden blir det litt alternativer og velge imellom, jeg har de gamle ATS Stern felgene som stod på GT'n:

 

5264-bilde124.jpg

 

Vurderer å skaffe med 8" bak siden baken på Passaten er ganske bred, alternativ 2 er nye Snowflakes som jeg vurderer og bredde til 8 x 14...

 

DSC00778.jpg

 

Tredje alternativet blir Schmidt TH-line, selv om dette ikke er helt avklart om jeg får de inn.

 

TH-Line-3-tlg-14_11E56E0F52C1E2498EB555D21E8F4C4B.jpg

 

For orginal-entusiastene så her jeg orginale lettmetal-felger i 6 x 13 liggende, samme som GT'n ble levert med orginalt...

 

5264-bilde252.jpg

 

Litt smådetaljer må man jo også ha tross alt, så det blir satt på linse-lys fra BMW 3-serie...

 

Bilde022.jpg

 

Front-splitters fra GT'n...

 

5264-bilde170.jpg

 

Hvite blinkers og kanskje sette på den nye takgrinda jeg har liggende...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dette er neste bil som skal i lakkboksen, men før den kommer så langt må jeg få opp felgene fra Tyskland, nye ATS Stern 8 x 13 et 1. 2 stk kom på 2200 + mva ferdig levert her på berget.

 

Bestilte disse fra samme sted som jeg fikk de andre ATS-stern felgene, Kerscher Tuning. Et firma jeg varmt kan anbefale.

 

ats-stern.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er vi så smått begynt på Passaten, håper å ha denne klar i løpet av februar. Forskjermene er tatt av og det var ikke så ikke som først fryktet, her er venstre side og jeg har alt av rep.plater som trengs her liggende...

 

Bilde_148.jpg

 

Bilde_149.jpg

 

Har også så smått gjort klar første modd, hva tycks?

 

Bilde_151.jpg

 

Er på jakt etter noen 70 talls ekstra-lamper i god stand om noen her slike liggende, gjerne med gult glass...

 

Trenger en ny bakfanger, ellers så tror jeg at jeg har det meste av deler jeg trenger...

 

Bilde_150.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er neste bil som skal i lakkboksen, men før den kommer så langt må jeg få opp felgene fra Tyskland, nye ATS Stern 8 x 13 et 1. 2 stk kom på 2200 + mva ferdig levert her på berget.

 

Bestilte disse fra samme sted som jeg fikk de andre ATS-stern felgene, Kerscher Tuning. Et firma jeg varmt kan anbefale.

 

ats-stern.jpg

 

Ka e internett siden Deres?

- 83 VW Jetta c

- 91 VW Scirocco GT2 turbo

- 08 VW Fox 1,4 tdi

- 75 Audi 50

- 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Har fått tak i det aller meste av deler til bilen nå, i dag kom bak-felgene fra Kerscher Tuning...

 

8 x 13 ET 1

 

Bilde_773.jpg

 

Måtte jo seff prøve de på bilen...

 

Bilde_771.jpg

 

Setter på disse 175/50-13 Fulda dekk, men det ser ut som en liten vals er på sin rett her... Ikke så mye, men litt... ;)

 

Bilde_772.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Mens de andre har drevet på med DGS2 har jeg påbegynt Passaten, den ble plukket ned idag og i morgen begynner Andrew pussing og sliping.

 

Fikk til og med testa bakfelgene...

 

Bilde_826.jpg

 

Dekkbanen er innenfor skjermen, men det er ikke felgen... : rolleyes

Løsningen blir å sveise på Golf 1 hjulbuer bak... ;)

 

Bilde_827.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår