Erik Braseth Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 Ville ikke stolt så alt for mye på hva politifolkene sa. De har bare betalt for å følge med at folk følger reglene, samt huke inn de som ikke følger dem. De har ikke betalt for å "være snill" eller "hjelpe deg til lavere straff". Såklart kan de være snille og slå av noen km på målinga der og da, men resten er vel opp til de gråtassene som sitter på politihuset og bestemmer straff :) Forsto jeg det rett hvis du trodde det var 80, men politiet mente det var 60-sone? Kanskje det er for dårlig skilta og du kan klage på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 Var ikke noe sånt. De målte meg i 60 sona, men stoppa meg i 80 sona. Og det kobla jo ikke jeg. Jeg trodde at det var i 80 sona de hadde målt meg, så når jeg så 91 på målern så ble jeg litt letta. Og så sa de at det var i en 60 sone de hadde målt meg, og da bare kolapsa alt inni meg. De sa 4-5 måneder, men jeg forventer meg 6 måneder. Det blir ikke over 6 måneder, det er helt 100% sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eonVR6 Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 :coplight :coplight :coplight faen nå mangler jeg bare 2 så kommer militære!:D (for de som ikkje skjønte den Les: GTA) Siter X`er: Din mor og en del Vr6`er Har og vil aldri ha noe annet en Tysker bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 lol, synd ass... Men det er du som bæsja på leggen... Du burde ikke ha kjørt så fort med biler bak deg... :/ Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 Du må vente med alt til sperrefristen er over. Hvordan jeg vet? Ble stoppa i 116 i 80 sona for 2 mnd.sinde. 3mnd uten lappen, 9000 i bot, og ny førerprøve. Da følte jeg for å gå forran neste bil. Siter - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 Uff, hørte det dær pasient.. Utrolig surt! Føler med deg, jeg sier bare om jeg får lappen i morgen. Så skal jeg faen ikke miste den! ( enklere sagt en gjort :P ) Lykke til med dine dager som fotgjenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 Trodde ikke det fantes politi i sortland, kun den lokale lensmannen.. hehe, men når jeg var der i sommer, hadde de faktisk fått 3 biler. Da snakker vi :) Lykke til med lappen tilbake forresten Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Uff, hørte det dær pasient.. Utrolig surt! Føler med deg, jeg sier bare om jeg får lappen i morgen. Så skal jeg faen ikke miste den! ( enklere sagt en gjort :P ) Lykke til med dine dager som fotgjenger. Takk for sympatien. Og du får ha LYKKE TIL med oppkjøringa i morgen :) Og btw, IKKE kjør for fort. Lappen er hellig, og det suger å miste den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 surt ja! veit om flere, som har fått redusert tiden uten lappen, eller fått den igjen pga arbeidsforholdet dem har Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-Rong Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 jeg ville ha gått tilbake til det stedet der du ble stoppet og sjekket om det var en 60 sone rett før, kan være onkel blå som har tatt feil og,og du har bare hat 91 i 80 sonen:) verdt og sjekke iallefall Siter Mvh Audi-Rong -Toyata Camry 2.0 16v 136 illsinte japsehester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Jeg lå godt over fartsgrensa i 60 sona, så det er ingen vits å prøve seg på. Men det er jo slik at jeg kan ikke kan sette meg bak rattet på noe som helst med motor, før sperrefristen er over. Mao, jeg kan ikke ta oppkjøring eller noe sånt. Men hvordan er det med teorien? Den må jeg da vel kunne ta før sperrefristen er over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Uff, hørte det dær pasient.. Utrolig surt! Føler med deg, jeg sier bare om jeg får lappen i morgen. Så skal jeg faen ikke miste den! ( enklere sagt en gjort :P ) Lykke til med dine dager som fotgjenger. Du fikk den? Siter Reservert Tesla Model S Saab 93 '09 Hyundai Coupe '06 - solgt. Audi A4 Cabrio '03 solgt. Hyundai Coupè '04 - solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Jeg fikk beskjed om at jeg kunne søke om å få ta teorien noen uker før sperrefristen var ute.. Men de samme folkene sa jo at jeg kunne kjøre moped, noe man ikke kan lenger.. Det er ikke alltid lett å se de i speilet, særlig ikke hvis de ligger nærmere en kilometer bak deg og svetter for å ta deg igjen.. Forresten så var ikke føret ditt så formildende, Pasient, 3-4 grader og fuktig veibane kan lett bli is. Reint vann fryser ved 0°, mens forurenset vann fryser fra -4° til 4°.. Vann med salt i fryser ved -8°, derfor de salter veien når det er noen minusgrader, men ikke når det er -10° eller mer. Jeg hadde tørre veier, ingen biler, rette strekker, klokken var 0230 men det var i mai, og det var lyst ute. Farten var 98 i 60en.. Bra føre hadde ingenting å si. Så jeg ville ha holdt kjeft om kjøreforholdene i en eventuell søknad om å få lappen igjen tidligere. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Du fikk den? Jepp! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 næmmen.. velkommen til gåklubben.. :D hadde en saab da jeg mista lappen jeg å.. parkerte den ganske fort å .. *sukk* tingen er at du mister lappen seff og du må ta teori og kjøre opp på nytt, men du kan få det til om du snakker med juristen at 1) du får kjøre opp og ta teorien når du vil under sperretiden 2) du får øvelsekjøre under sperretiden (vær snill med han osv.. frekkhet gjør at du ikke vil få øvelsekjøre pga. dette er opp til juristen selv å bestemme) ellers så er det ikke vits å begynne å forhandle på sperretiden... de ler bare om du prøver ;) lykke til! forresten! adidas superstar skoene herjer.. :D Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg