Gå til innhold

190 drivaksel m/asd & abs


Snoop_G

Anbefalte innlegg

Hei hei, Drivakslingen min røk på høyre side for en stund siden og har ringt litt rundt å prøve hva en ny en koster og det tror eg blir litt uaktulelt siden den koser 12000kr ny. Ringte da rundt hos bilopphuggere, de hadde mange slike drivakslinger liggende, men til forskjellige typer motorer. Så jeg måtte ha målene på lengden på denne drivakslingen fra mansjett til mansjett. Jeg har ikke mulighet til å få målt min, da denne ligger hos en kompis og jeg jobber døgnet rundt. Så spør dere om dere vet hvor lang denne er og eventuelt har en slik en liggende? Bilen er en 1990 Mercedes 190E m/ ASD & ABS.

 

Takker for alle svar.

 

Christian

Opel Omega 3.0 MV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken motor???? sikker på at det er forskjeld på akslen fra en vanlig 2liter? etter det jeg vet finnes det 3 typer.. 2,3, 2,5 16v M102 motor, 2,6 M103 motor, og 2l, 2,3 osv 8v.. men mulig det er forskjeld på med og uten asd.. om det er abs eller ikke er uvesentlig da den sitter på klokka på diffen..

_____________________________________________

Menn Med Hjærne, Kjører Bil Med Stjerne!

 

90' mod 190E 2L (prosjekt)

86' mod 2,3 16v (vrak..)

87' mod 2L (delbil)

90' mod BMW 5'er (E34 bruksbil med 375 på teller'n!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken motor???? sikker på at det er forskjeld på akslen fra en vanlig 2liter? etter det jeg vet finnes det 3 typer.. 2,3, 2,5 16v M102 motor, 2,6 M103 motor, og 2l, 2,3 osv 8v.. men mulig det er forskjeld på med og uten asd.. om det er abs eller ikke er uvesentlig da den sitter på klokka på diffen..

 

Det er en 8v 2.0i, og det er forskjell ja, jeg bestilte på reg.nr mitt og skulle sette den fint på og fant ut den var for lang.. Moro, skjedd to ganger, ringte ned til til forskjellige Mercedes forhandlere i dag, jeg har den typen drivaksel med asd og abs og koster ca 8000,- og en vanlig koster ca 3000.. Og det er ikke lett å få tak i en slik brukt til min bil... Det med abs hadde visst en del å si ifølge de folka eg snakke med...

Opel Omega 3.0 MV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår