Gå til innhold

Toppen, eksos og vann

Ranger emnet


stempelring

Anbefalte innlegg

For en måned siden skiftet jeg toppakning på en golf 90 mod. Grunnen var at bilen kokte over, og at det var vann i olja. Alt virket fint og flott etterpå.

 

Så for noen dager siden kokte bilen over igjen, og dagen etterpå startet den ikke. Da jeg da sjekket tennplugger, fant jeg mye vann på pluggene. (olja var fin) Fikk tørka og rensa litt, og så startet bilen igjen. Da skjedde det mystiske...

 

Bilen svev i et par minutter, og da kom det plutselig eksos ut av ekspansjonstanken og fra radiator. Etter dette ble olja hvit igjen.

 

Det jeg lurer på om noen kan tenke seg at det faktisk er toppen som er sprukket?

Setter min lit til at toppakningskifte ble gjort helt korrekt. Skulle det vise seg at toppakningen har gått igjen etter en måned, lurer jeg på om noen har et smart svar på hvorfor eksosen plutselig blanda seg med kjølevæska?

 

Alle svar og diskusjoner mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrapet du av restene etter den gamle toppakningen ? Kan jo godt være blokken som er sprukket og, for den saks skyld. Skjønt, det er litt mindre sannsynlig enn at det er toppen som er synderen, da...

 

hvorfor kan det ikke være toppen? når en top blir kjørt varm vrenger den seg og det vil resultere i lekasjer ol. muligens også britste eller sprekke. :)

 

toppen er helt mulig en synder men har en liten finger på at jobben ikke er gjort helt etter boka kanskje?

eks

 

riktig moment på strekkboltene?

byttet strekkboltene

riktig pakning? montert riktig vei?

pusset ordentlig? på top og blokk

kontrolert termostaten til radiatoren at den åpner på ca 90grader?

kjølevifta fungerer denn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår