stempelring Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 For en måned siden skiftet jeg toppakning på en golf 90 mod. Grunnen var at bilen kokte over, og at det var vann i olja. Alt virket fint og flott etterpå. Så for noen dager siden kokte bilen over igjen, og dagen etterpå startet den ikke. Da jeg da sjekket tennplugger, fant jeg mye vann på pluggene. (olja var fin) Fikk tørka og rensa litt, og så startet bilen igjen. Da skjedde det mystiske... Bilen svev i et par minutter, og da kom det plutselig eksos ut av ekspansjonstanken og fra radiator. Etter dette ble olja hvit igjen. Det jeg lurer på om noen kan tenke seg at det faktisk er toppen som er sprukket? Setter min lit til at toppakningskifte ble gjort helt korrekt. Skulle det vise seg at toppakningen har gått igjen etter en måned, lurer jeg på om noen har et smart svar på hvorfor eksosen plutselig blanda seg med kjølevæska? Alle svar og diskusjoner mottas med takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jstn84 Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 kan jo hende toppen er sprukket mellom silynderveggen og kjølekanalene, eller at toppakninga di har gått igjen, vanskelig å si uten å pelle det fra hverandre Siter 1989 - Opel Kadett GSI 2.0 8V - http://www.bilforumet.no/prosjektforum/173235-jstn84-opel-kadett-gsi-trim-styleprosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stempelring Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Er ekkurat det. Vannskelig å si uten å ta det fra hverandre igjen. Noe jeg ikke ønsker å gjør dersom toppen er sprukket. Håper derfor noen andre har hatt samme problemet, og hva de har funnet ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 btw, er ikke nødvendig å lage 2 tråder om samme problem! så du hadde en på teknisk og! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 målte du om toppen var plan? nytter ikke skifte pakning om toppen er skjev :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Skrapet du av restene etter den gamle toppakningen ? Kan jo godt være blokken som er sprukket og, for den saks skyld. Skjønt, det er litt mindre sannsynlig enn at det er toppen som er synderen, da... hvorfor kan det ikke være toppen? når en top blir kjørt varm vrenger den seg og det vil resultere i lekasjer ol. muligens også britste eller sprekke. :) toppen er helt mulig en synder men har en liten finger på at jobben ikke er gjort helt etter boka kanskje? eks riktig moment på strekkboltene? byttet strekkboltene riktig pakning? montert riktig vei? pusset ordentlig? på top og blokk kontrolert termostaten til radiatoren at den åpner på ca 90grader? kjølevifta fungerer denn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 aha. leste deg litt feil. he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moen89 Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Hei;D hvordan gjorde du det med de c-klemmene på eskosanlegget? sliter med å få de på;( Siter -86 VW Golf syncro -88 Audi 100 2.3 quattro facelift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg