Belia Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Hei folkens! Dette er mitt første innlegg her:) Jeg har startproblemer med kald bil og kaldt vær. Startmotoren drar rundt, men ingen tenning. Har byttet tenningskabler, fordelerlokk og rotor. Relativt nye plugger også. Bensinfilter og luftfilter også nytt. Noen forslag på hva dette kan skyldes? Noe jeg kan bytte som kan hjelpe? Tanken er full, så det er vel neppe kondens? (Ellers er det ikke kaldere enn 2 pluss) Har ellers en kjølevæske-lekkasje på innsugingsmanifolden (inn til en sylinder), men det har vel ikke noe med dette å gjøre? Fint med raske svar, da jeg måtte sette igjen bilen på jobb da den ikke startet:( Belia 945 LT 1997 Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 motortemperatur føler, luftmasse føler... falsk luft, lekkasje på pakning på innsugsmanifold... har du sjekket etter gnist?? ta med en plugg og koble på kabel og dra rundt å se om det er gnist... er det gnist så er det ett problem med bensin.. ¨men alt er jo nytt på tenningssida.. så det skal jo virke.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 går bensinpumpa når du slår på tenninga?? skal høre den såvidt.. kan være rele på pumpa som har gått... ganske standard.. måtte bytte mitt her da jeg ikke fikk start plutselig... Men virket nå og da liksom... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Kjetilr skrev: går bensinpumpa når du slår på tenninga?? skal høre den såvidt.. kan være rele på pumpa som har gått... ganske standard.. måtte bytte mitt her da jeg ikke fikk start plutselig... Men virket nå og da liksom... Ok. Takker for svar begge to. Ikke usannsynlig det dere nevner. Har også lest litt om impulsgiveren ved svinghjulet som kan lage problem. Hva tror dere om det? Er tingene over lett å bytte selv/ står det i Haynes? Belia 945 LT 1997 Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 To ting j ville ha sjekket... 1.Får den bensin? 2.Sjekk opp impulsgiveren ved svinghjulet, er den defekt? Impulsgiveren kan gi deg startvansker, så verdt å sjekke opp... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 R_Style skrev: To ting j ville ha sjekket... 1.Får den bensin? 2.Sjekk opp impulsgiveren ved svinghjulet, er den defekt? Impulsgiveren kan gi deg startvansker, så verdt å sjekke opp... Er giver lett å bytte selv/ står det i Haynes? Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 kan være noe trangt der giveren står, bakkant av motoren, oppfor girkassa. sitter bare fast med en skrue, går helt fint å bytte den.ledninga ligger oppe på torpedoveggen. Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 for å si det sånn, det FØRSTE du må gjøre, er å lese av feilkoder! er vel selvdiagnose på 96modell, OBD'en kom i 97...? selv hadde jeg defekt tempføler, dette er den som sitter midt på langsiden av toppen under innsuget.. denne kan du skjekke ved å skru ut, sette på multimeter, måle motstand.. er det ingen utslag er den føkkt, men ved utslag holder du en lighter under og varmer, da skal motstanden endre seg.. når denne er føkka tror motoren den er varm hele tiden... men somsagt, les av feilkodene, da er det stor kjangs for at den forteller selv hva som er feil(en) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet November 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 B230ft skrev: for å si det sånn, det FØRSTE du må gjøre, er å lese av feilkoder! er vel selvdiagnose på 96modell, OBD'en kom i 97...? selv hadde jeg defekt tempføler, dette er den som sitter midt på langsiden av toppen under innsuget.. denne kan du skjekke ved å skru ut, sette på multimeter, måle motstand.. er det ingen utslag er den føkkt, men ved utslag holder du en lighter under og varmer, da skal motstanden endre seg.. når denne er føkka tror motoren den er varm hele tiden... men somsagt, les av feilkodene, da er det stor kjangs for at den forteller selv hva som er feil(en) Gode forslag! Takker for det. Jeg har en 97-modell, så jeg tror ikke jeg har diagnose-boksen... Litt kjedelig det. Koster vel en formue å få volvo til å sjekke dette feilkoder? Kjøpte i dag pulsgiveren. Verdt å prøve om det kan være denne. Det står forresten ingenting om denne pulsgiveren i Haynes. Hva tror dere om å bytte releet til drivstoffpumpa som nevnt tidligere i tråden. Koster 3-400 kr, så jeg det er kanskje verdt å et forsøk å bytte denne også? Belia 945 LT 1997 Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Belia skrev: Gode forslag! Takker for det.Jeg har en 97-modell, så jeg tror ikke jeg har diagnose-boksen... Litt kjedelig det. Koster vel en formue å få volvo til å sjekke dette feilkoder? Kjøpte i dag pulsgiveren. Verdt å prøve om det kan være denne. Det står forresten ingenting om denne pulsgiveren i Haynes. Hva tror dere om å bytte releet til drivstoffpumpa som nevnt tidligere i tråden. Koster 3-400 kr, så jeg det er kanskje verdt å et forsøk å bytte denne også? Belia 945 LT 1997 Feilkoder får du lest av hos volvo for en rimelig pris... (godt under 1000-lappen...) Ellers så skader det ikke å bytte bensinpumpe relè, det er jo en svakhet på disse bilene... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet November 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 R_Style skrev: Feilkoder får du lest av hos volvo for en rimelig pris... (godt under 1000-lappen...) Ellers så skader det ikke å bytte bensinpumpe relè, det er jo en svakhet på disse bilene... Ok. Da prøver jeg det. Takker for svar. Som ny på forumet er jeg forresten imponert over aktiviteten og kunnskapen som finnes her! Mye bedre respons her enn på de svenske forumene! Belia 945LT 1997 Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 på min 97-mod har jeg koblet opp et vanlig diagnose-uttak. får ihvertfall frem koden om at alt er ok, har aldri hatt feilkoder, men trur den funker da også... Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 240tuning skrev: på min 97-mod har jeg koblet opp et vanlig diagnose-uttak. får ihvertfall frem koden om at alt er ok, har aldri hatt feilkoder, men trur den funker da også... Så hvis jeg får tak i en diagnoseenhet fra eldre 940 så passer den i kontakten i min 945? Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 http://www.volvoclub.org.uk/faq/EnginePerformanceSymptoms.html her er det endel hjelp å få hvis en lurer på noe ekstra.. mange gode tips hvis en får problemer.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 kaldstart dyse da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.