Gå til innhold

BMW E34 520i Snurrekonvertering ;)

Ranger emnet


Polyfibe

Anbefalte innlegg

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ang a-stolpen. hva trekker du den med og etterbehandler den med? etter du har limt fast mdf stykkene du har frest ut?

 

Jeg fester MDF ringene med silikon lim, så d sitter, og trekker over alt med fleeze pledd, som gir meg den formen jeg vil ha, så påfører jeg et tykt lag med ferdig blandet polyester, som herder og blir steinhardt, så masse pussing og trekking av ny vinyl :)

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fester MDF ringene med silikon lim, så d sitter, og trekker over alt med fleeze pledd, som gir meg den formen jeg vil ha, så påfører jeg et tykt lag med ferdig blandet polyester, som herder og blir steinhardt, så masse pussing og trekking av ny vinyl :)

 

hm, bruker du ikke armeringsduk oppå fleez`n din igjen altså :wonder:

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, bruker du ikke armeringsduk oppå fleez`n din igjen altså :wonder:

 

Hehe, jo så klart. vil jo ikke risikere å knuse den.

Men bare forklarte det basiske.. ;D

 

uansett!! bilen starta idag!!! :spin :spin

 

Ble så innmari lei idag, så jeg tok henda til meg og skrudde av alt framme i bilen, og monterte alt på nytt, + renska fordeler lokket osv..

å gjett som den fyrte!, men fant også ut at den kokte fort også ja. :heyyou: så blir vell å skifte topp pakninga, da jeg så litt vann ved ene pluggen.. hmm.

Var litt rar lyd på tomgangen til og begynne med også.

 

th_MOV00020.jpg

 

th_MOV00018.jpg

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte og brenne i motor rommet idag, stooooore flammer..

sto og holdt på med noe elektrisk ang. lmm ledningene, og hadde koblet av bensinslangen og pakket den ned i en flaske ved siden av, og plutselig "BANG"!!. holdt på og grille tryne!..

Hva i helvette skjedde?!?!..

 

Tok bena på nakken og sprang inn i panikk for og hente pulver apperatet. :( helvette og!!!!!!...

 

2 ledninger morknet, den til trykkregulatoren, og tuppen på bensinslangen, tenk om flammen hadde baktent, og innover mot tanken?!..

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte og brenne i motor rommet idag, stooooore flammer..

sto og holdt på med noe elektrisk ang. lmm ledningene, og hadde koblet av bensinslangen og pakket den ned i en flaske ved siden av, og plutselig "BANG"!!. holdt på og grille tryne!..

Hva i helvette skjedde?!?!..

 

Tok bena på nakken og sprang inn i panikk for og hente pulver apperatet. :( helvette og!!!!!!...

 

2 ledninger morknet, den til trykkregulatoren, og tuppen på bensinslangen, tenk om flammen hadde baktent, og innover mot tanken?!..

 

dette var da no dritt:(

nei d ble nok en liten gnist fra deg menst du drev å fikla nedi dær:(

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. i DAG!, priser jeg livet mitt!!. =|=|=|=|=|

 

Va ut idag for å fyr opp bmwn, hør om den starta osv. greit nok.. sidn dn har litt problemer osv..

så villa den ikke start, pga. for masse trykk i bensin, så jeg gikk fram for å koble av bensin slangen, å da spruta det bensin over motor rommet, å mæ, tok så å tredd slangen så va løs ned i en brusflaske for å samle opp bensinen som rant ut.

og merka at luft filteret ikke fungerte helt normalt

så glemte helt og tørke opp bensinen igjen, satt meg inn i bila, vridde om nøkkelen, og ingenting skjedde pga, av at motoren starter viss jeg kobler av for og tømme det som er igjen i dysene, derved at den får for mye bensin..

gikk så fram for å koble på noen ledninger, stod selvsagt med hode ned i motorrommet og vips MEGA varmt i ansiktet, ildkule og fuckings høye flammer opp, og hele fronten på bilen dekt i flammer.. greide og få av meg jakka osv. for så å spurte inn og rett og slett brøøle ut

"BRAAAANN!! HJELP FOR HELVETTE!", ingen trodde på meg til og begynne med, da et lite pang, og flammene sprutet ut fra bilen, og jeg i full pannik grevde frem pulverapperatet ifra gangen, trekte ut splinten og pælma dritten langt faan bortover, og hoppet frem for og spraye på flammene.. det jeg ikke så var at "bensin"slangen lå midt i flammehavet, og derfor i full fuckings panikk

hive meg framover mot chevrolettn som stod 1.5meter unna etter jeg hadde spraya motorrommet, og trillet den nedover..

gikk tilbake og så etterpå, og satte meg ned på huk og hyperventrilere og omfavne meg selv, holdt på å bli kvalt av støvet fra pulverapperatet, da jeg fikk en heavy dose rett i trynet , øyne og hals er hovne og jævli... og hjertet banket noe si INNMARI SINNSYKT!!, sjokkskada og jævlig...

det va VIRKELI, det jeg ikke trengte akkurat nå ass..

 

 

 

 

 

Et par småbilder, de jeg fikk til..

Har desverre ingen ifra brannen, da jeg var psyko sinnsyk og frustrert.

+ litt stresset fra hendelsen. hehe. :lol: :lol:

 

 

Etter slukking:

 

DSCF0358.jpg

DSCF0357.jpg

DSCF0359.jpg

DSCF0360.jpg

DSCF0361.jpg

DSCF0363-1.jpg

 

Etter litt spyling:

 

DSCF0356.jpg

Du ser noen ledninger der er morkne og smelta, vil si det gikk ganske bra til med motoren.. :)

DSCF0354.jpg

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 branner på så kort tid..

 

Koble fra batteriet når du driver å kobler med ledninger. Det har jeg lært på "the hard way". Sprengte et batteri midt i trynet.

 

Bensin slangen skjønner jeg ikke helt hvorfor du koblet av mens det stod trykk på den.

 

Nok moralpreik. Bra det gikk bra med deg og bil :)

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 branner på så kort tid..

 

Koble fra batteriet når du driver å kobler med ledninger. Det har jeg lært på "the hard way". Sprengte et batteri midt i trynet.

 

Bensin slangen skjønner jeg ikke helt hvorfor du koblet av mens det stod trykk på den.

 

Nok moralpreik. Bra det gikk bra med deg og bil :)

 

Hehe, skal fortelle jeg..

Når jeg kobler av slangen og har den i en "reserve tank, får motoren brent opp den bensinen i dysene, fordi at trykket er for stort og motoren kveles..

har vist seg til og funker, når bilen er kald.. mn må få justert skiten snart nå..

 

joda, berga godt. må vell søke og erstatte ledninger..

helvette.

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skal fortelle jeg..

Når jeg kobler av slangen og har den i en "reserve tank, får motoren brent opp den bensinen i dysene, fordi at trykket er for stort og motoren kveles..

har vist seg til og funker, når bilen er kald.. mn må få justert skiten snart nå..

 

joda, berga godt. må vell søke og erstatte ledninger..

helvette.

 

mulig jeg har kompl ledningsnett til deg;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår