Gå til innhold

Pipen: Volvo 242, litt utenom det vanlige.

Ranger emnet


Pipen

Anbefalte innlegg

  • Svar 280
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må si jeg er dypt imponert hvis du aldri har gjort dette før.

En detalj jeg likte godt er "kopieringen" midtkonsollen fra V50!

Dette må jo bare bli bra!

 

Mvh

Dag Johansen

 

Takk takk...Den er fra en V50. Vi hadde inne en demobil som kom med Aludetaljer, men som de absolutt skulle ha tre i. Hvorfor? Aner ikke. Og hva vi skulle gjøre med alupanelene? "Kast dem!" Ikke faen,Noens søppel er en annens levebrød.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det b19a du har? må bytte ut motor da, til noe kraftigere :thumb

 

Orginalt en B20 i denne. Har en 2.3 Turbomotor som har smidde stempler, Doble dellorto og nyinnkjøpt T3/T4 turbo.Skal få mer info av en tidligere eiger, da han som hadde den før meg ikke vet noe serlig om motoren. Skal vel ha ca 200-250hk.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sponsing på gang?

 

i 1. post står det så: Hadde egentlig ikke plan om å lage prosjekttråd, men da jeg har fått meg delspons så var et av kravene at dette ble gjort.

Så kan vel fort konkludere med noe sponsing, ja! ;)

 

Ser knall ut! :D Skal plastikken på til sommeren igjen?

Hva skal du ha i bagasjen? Er jo en liten metall-vegg bak ryggen på baksetene, og det blir vel ikke helt stabilt å fjerne denne for å bygge gjennom!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 1. post står det så: Hadde egentlig ikke plan om å lage prosjekttråd, men da jeg har fått meg delspons så var et av kravene at dette ble gjort.

Så kan vel fort konkludere med noe sponsing, ja! ;)

 

Ser knall ut! :D Skal plastikken på til sommeren igjen?

Hva skal du ha i bagasjen? Er jo en liten metall-vegg bak ryggen på baksetene, og det blir vel ikke helt stabilt å fjerne denne for å bygge gjennom!?

 

Jepp litt spons blir det.

Bagasjen blir oppbevaringsplass for Pc, batterier, som skal gjemmes vekk med aluplater, og selvfølgeli, ha plass til litt bagasje...Må jo kunne bruke bilen litt.

 

FAngeren foran er halveis ferdig ombygd, Sideskjørtne er solgt, de skal lages ny, og det blir kjøpt inn annen bakfanger

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en ørliten update her da. Laget broene som skal utgjøre formen til øvre deksel på midtkonsollen. Og et bilde av hele konsollen. Og til slutt bilde av foreløpig tenkt plassering av spillerens front. Ser også her hvordan brekket kommer.

Venter på pakke fra Julenissen (Pål) som sikkert kommer i mårra, da komer plasten min, så det blir vel noe støyping om ikke lenge.

 

DSC01436.jpg

 

DSC01437.jpg

 

DSC01438.jpg

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt planer om en fet midtkonsoll selv, må si det er inspirasjon her.

Men skal beholde passasjerplass bak selv da 2+2.

 

Skal du bare flytte frontpanelet til spilleren?

Lage en liten skjøteledning mellom spiller og panelet?

 

Takk for det.

 

Bilen blir kun 2 seter, om det var det du tenkte på. Basskassen og forsterkere tar opp all plass i "bakskøtten".

 

Jepp. Planen er å kun flytte fronten på spilleren, og ha spilleren et eller annet passelig sted. Skal prøve å ordne til en ledning mellom spiller og front ja.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår