Gå til innhold

Soundstream A 10.2+2x Pioneer TS-W306DVC i gang med kassebygging

Ranger emnet


Chieftec

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nja du kan prøve, men det er volumet av røret som må være det samme ikke bare lengden hvis jeg husker rett. Samtidig må lufthastigheten være korrekt slik at du ikke får blåselyder. Om du kan offre et rør så prøv deg frem med forskjellige lengder. Det blir jo en del vanskeligere å prøve seg frem med en portet kasse enn med en lukket. Du kan jo søk etter og laste ned WinISD BETA slik at du kan simulere endringene du skal gjøre først.

 

Hvilken bil monterer du i og hvor i landet bor du?

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja det spørs helt om du får samme lufthastigheten med et større rør. Det er nok ikke annet en en kalkulasjon som du enten kan gjøre i et dataprogram eller med penn og papir som blir korrekt. Men om du gjlør det så enkelt som å bare kalulere ut samme volum, vil det 80mm røret måtte være 137,1mm (men dette er ikke sikkert blir korrekt) Prøv samme lengde som pioneer oppgir først, så kan du korte inn etterhvert.

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fikk gjort litt i dag, lagd en ny plate til bagasjerommet og litt trekking av hjulbrønn. Dette er mitt første skikkelige prosjekt utenom å lage en vanlig basskasse:)

 

http://i123.photobucket.com/albums/o294/chieftec1/DSC01104.jpg

 

Freste spor til Plexi glasset:)

 

http://i123.photobucket.com/albums/o294/chieftec1/DSC01102.jpg

 

Tight:)

 

http://i123.photobucket.com/albums/o294/chieftec1/DSC01107.jpg

 

Ferdig resultat

 

http://i123.photobucket.com/albums/o294/chieftec1/DSC01105.jpg

 

Sorry for dårlig bildekvalitet! I morgen så blir det kassebygging. Jeg bygger den med 70 graders skrå rygg slik at den går helt inntil baksetet, og elementa blir pekende mot bakluka.

 

Alex

Etter regn kommer sol;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe tilluft nå nei, men tenkte på og montere en vifte på hver sin side av plexiglasset. Altså borre hull i MDF plata og montere de slik at den ene blåser luft ned og den andre drar luft opp. Og så monterer jeg noen stilige griller opp på de:) Og seff vifter med lys i:) Noen som har forslag på farge på neon lyset som jeg skal montere nedi ved forsterkeren? Instrument lysene er grønne så lurer litt på grønnt neon. Og så monterer jeg det slik at du ikke kan se lysrøret.

 

Alex

Etter regn kommer sol;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren er en Pioneer DEH-P6700MP. Jeg leste litt i manualen å der viste det at 2 linjeutganger bak på spilleren var subwoofer eller ikke filtrert utgang. Kan jeg koble til forsterkeren på de to, vil det funke da?

 

Alexander

 

DEH-P6700MP har subwoofer utgang med delefrekvens (50/80/125) og nivå regulering..

 

Bare pass på å koble til subwoofer utgangen, så får du tilgang til justeringene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kassen bygd ferdig å testa:) jeg kutta b. røra på 15 cm litt kortere enn oppgitt av pioneer pga jeg har rør med tykkere diameter. Det spillte høyt med hard bass, jeg er meget imponert over resultatet:) Forsterkeren ble og veldig varm, så jeg må kjøpe meg noen vifter;) Bilder kommer senere.

Spilleren er forøvrig en Pioneer deh-434R tror jeg det var:) Den har bare 0,5V RCA utganger så det er mer og hente der:) 6700'n står i en annen bil for øyeblikket.

 

Alex

Etter regn kommer sol;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å begynne å eksperimentere med volum og rør lengder. Prøv f.eks. å fjerne røret helt og bare la det være hull i kassa - da får du en viss annelse om hva endringene kan føre til. Husk å prøve kassa i ltt forskjellige retninger.

 

Installasjonen så jo meget pen ut, men monter noen vifter så har du forsterkeren lengre.

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår