Gå til innhold

Har Biltilsynet i Lillestrøm fåt egen bremse benk?

Ranger emnet


zel

Anbefalte innlegg

En ting er at det er gratis å registrere effekt på biler som har vært registrert lenge nok, men spørsmålet er jo om bilen kan godkjennes med så mange hester.. Om bilen kan godkjennes uten problemer med 238 hester, og du stiller med 300 på en sånn rulle, har du fortsatt problemer..

 

Edit: Datasprut og en hemmelig kode der du blinker 3 ganger til venstre og tuter før du får alle hestene blir vel en slager framover :D

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen må være registrert i Norge før 1/1-1996.

Nei, den må ha 10 år på norske skilter, ergo 10 år fra første gangs registrering i Norge. :)

 

Er ikke 1.1.1996 en fastsatt dato som ikke endrer seg da ?

Nei, varierer nok, se svar over. :)

 

Du får 10% fradrag på sånne avgifter for hvert år bilen har vært i Norge. Så i 2007 slipper biler registrert i 1997 å betale avgifter, osv osv for hvert år som går. Sånn jeg har forstått det i allefall :)

Den øker nok ikke 10% hvert år.

De 3 første åra øker den 15%, de 4 neste 10%, så 5% til du passerer 10 år. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboed1, har "map limit" på min, settes den passe lavt.. så går bilen på trynet når den nærmer seg ladetrykk, testa en gang.. fullstendig ukjørbart... skulle lett rukket å få til den endringa på vei til tilsynet. så lenge jeg får kjøre bilen dit selv :D

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboed1, har "map limit" på min, settes den passe lavt.. så går bilen på trynet når den nærmer seg ladetrykk, testa en gang.. fullstendig ukjørbart... skulle lett rukket å få til den endringa på vei til tilsynet. så lenge jeg får kjøre bilen dit selv :D
Off topic: Funker bilen greit? :) Hørte ikke noe mer....

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men så spørs det jo om det er noen regler mot det å kunne "aktivere/deaktivere" en slik knapp :P

 

Mener det er det, ja. :)

Er div plomberinger som vises Biltilsynet før registrering. Registreres først som fulleffektsykkel, deretter kontroll, og deretter registreres den som mellomklassesykkel, gjerne samme dag for å slippe å vente på vognkort del 2 før den kan nedklasses.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit om en som hadde rundt 450 hk i s13 sin, hadde justert ned så mye som det gikk ann, men fikk allikevel endel hk for mye. Ivan heter han hvis noe kjenner mer til saken..

 

Ivan sin ble bremset til ca.270hk på hjula, hos Biltilsynet.

Han har (såvidt jeg vet) ikke fått noen "regning" ennå, heller, slik som det blir nevnt i første post. ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye de to i innledende post må betale for å få tilbake bilene sine?

 

Hvis Ivan (svart S13) er en av dem som blir nevnt i første post så har han fått tilbake bilen uten å betale en eneste krone.. Fikk den igjen dagen etter bremsingen, såvidt jeg husker. Uten skilter, vel å merke..

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår