Gå til innhold

Bilen er stjålet, varsle politi og din lokale drosjesentral

Ranger emnet


Omega-A

Anbefalte innlegg

Noe av det verste, og mest irriterende som kan skje, er at bilen din blir stjålet.

Du ringer selvfølgelig politiet og anmelder saken. Sentralen til politiet sender ut melding til alle bilene, og thats it. Så håper alle på at bilen skal komme tilbake igjen.

 

Noe som kan være lurt er å varsle din lokale drosjesentral, de har en del biler de har kontakt med, og man får plutselig en hel drøss med folk som kan se etter bilen, og ikke bare de som er på jobb hos politiet.

 

Jeg har ikke mulighet til å legge ut telefonnummer til alle drosjesentralen i landet, men Trondheim:

 

Norgestaxi: 08000

 

Trøndertaxi: 07373

 

Ringer dere NorgesTaxi, kan etterlysningen av bilen kjapt sendes til Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim på kort tid.

 

Kan jo være greit å varsle de som er ute på veiene døgnet rundt.

 

Det kan lønne seg å ringe sentralen minst to ganger. På dagtid, før 17:00, og på kvelden, etter 17:00 da både sjåførene og de på sentralen, har dagskift FØR 17, og kveldsskift ETTER 17.

-

Omega-A

Det er ikke tøft å være død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører taxi selv i helgene og det kommer noen slike meldinger av og til.. men jeg gidder ikke speide etter det...

 

Eneste gangen jeg gjør det er viss alarmen er gått i en annen taxi og sentralen ber oss se etter den eller viss politiet er på jakt etter en bil.

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke snakk om og speide etter dem.. poenget er jo at når man har det litt i bakhodet, så er det mye lettere og bli oppmerksom på det hvis man skulle komme over en bil som er meldt stjålet, særlig hvis den er dumpa o.l

og blandt alle landets taxisjåfører så vil jeg tippe at noen har en lignenede holdning.

___________________________________

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører selv drosje i Trondheim, og har gjort det i mange år.

Så vidt jeg vet, koster det ingenting å få sentralen til å sende ut en melding til alle bilene. Men om ALLE ser etter bilen er vel tvilsomt, men hvis bare 3 av 250 sjåfører gjør det, så er det 3 mer enn om man ikke har gjort det. Jeg sitter å "speider" litt etter biler som er stjålet. Det er iallefall verdt et forsøk å varsle drosjene iallefall..

-

Omega-A

Det er ikke tøft å være død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du bilinteressert, og har i bakhodet at f.eks en Sierra med skiltnr XX er stjålet, legger du gjerne merke til bilen hvis du ser den. Men hvis du ikke vet hva en Sierra er, er det vel egentlig bare å la være ;)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det verste, og mest irriterende som kan skje, er at bilen din blir stjålet.

Du ringer selvfølgelig politiet og anmelder saken. Sentralen til politiet sender ut melding til alle bilene, og thats it. Så håper alle på at bilen skal komme tilbake igjen.

 

Noe som kan være lurt er å varsle din lokale drosjesentral, de har en del biler de har kontakt med, og man får plutselig en hel drøss med folk som kan se etter bilen, og ikke bare de som er på jobb hos politiet.

 

Jeg har ikke mulighet til å legge ut telefonnummer til alle drosjesentralen i landet, men Trondheim:

 

Norgestaxi: 08000

 

Trøndertaxi: 07373

 

Ringer dere NorgesTaxi, kan etterlysningen av bilen kjapt sendes til Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim på kort tid.

 

Kan jo være greit å varsle de som er ute på veiene døgnet rundt.

 

Det kan lønne seg å ringe sentralen minst to ganger. På dagtid, før 17:00, og på kvelden, etter 17:00 da både sjåførene og de på sentralen, har dagskift FØR 17, og kveldsskift ETTER 17.

 

Taxi i Kr.sands området

Agder Taxi 38002000

Taxi sør 38028000

vennesla taxi 38155577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å også varsle ansatte hos bensinstasjoner? Også stjålne biler trenger drivstoff, og på bensinstasjoner finnes det kameraer...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg vet, er det ytterst få som har tilgang til å se på slike opptak.

Vel... Hehe, her tar du veldig feil.. Har fått se opptak på bensinstasjoner selv :) Og jeg er bare en helt vanlig person. Ganske søt da, sikkert derfor :doh

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår