Gå til innhold

Oppkjøring

Ranger emnet


TurboTony

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke gir for fort over når du ranger :p..

 

Det gjorde jeg i en heftig nedoverbakke :p..

 

Uansett, fikk lappen, men hadde kun hatt 6 kjøretimer så.... Men men..

 

 

Bare ta det med ro..

 

okay hehe takk kjørt laste bil, mandag til torsdag vær dag siden august hehe :) men håper det går bra ass !

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du tar deg god tid, men ikke for god tid.

Ikke stress frem i trafikken, ta deg god plass i rundkjøringer.. der bruker jeg å ta "størst først", og det fungerer utmerket.

 

Om du roter med girene er ikke det en grunn til å stryke deg. .for det er en øvingssak.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg strøyk første oppkjøringa på C pga jeg kjørte for fort ned en lang bakke. det er 80km/t på stedet, og jeg hadde 60, noe sensor mente var for fort.. helt i bunn av bakken er det en grusvei som bare er der.. den går ingen steder. men sensor mente det kunne komme biler der..

moralen med innlegget mitt er "ikke kjør fortere enn det som kjennes behaglig" og man trenger ikke følge fartsgrensa slavisk.

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det verste er og ta lappen gjennom yrkesskolene her i landet.F eks jeg hadde kun 5kjøretimer før oppkjøring noe som jeg mener er alt for lite ,men besto.Ifølge sensor hang lappen i en tynn tråd ,hadde feil som :var for rolig (sakte) i enkelte rundkjøringer og dette begrunnet jeg med at Volvo Fh har synnsyke dødsoner bak speilene ,spesielt vist man har de med vidvinkel også på venstre side.Han mente også at jeg kjørte for hardf enkelte ganger, ventet litt for lenge med og gire.Men eller så likte han at plasseringen min i veibanene og at jeg kunne tok nok plass i svinger til at jeg kom rundt de uten og ta for mye plass.

 

Så nå venter jeg på ce prøven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ordner seg, du må berre ta det knusande med ro. Å du har jo lert så mykkje bra på 10/19vekerskurs att dette går glimrande:)

 

Trekkorta kan du med fordel pugge, godst å kunne slå i bordet, å imponere sensor med god kunskap.

 

Ta kjøringa med knusande ro, gjer som du har lert.

 

Nervene mine var heilt vertfall over taket når eg kjørte opp, eg ba sensor ta hensyn til det. Men han meinte at eg ikkje hadde noko å frykta, eg kunne vist det eg haldt på med.

 

No som eg nettopp kjørte opp til CE jekk det også fint, hadde av og påkopling på semi, eg prøvde å gjer det så "rutinert" som mogleg. Det endte med at sensor gjekk over vegen å kjøpte seg boller på Rimi.

I starten av oppkjøringa høyrte eg singling frå Onspoten, så eg stoppa å sjekka opp kva det var. Viste ikkje att 19vekersfolka hadde klipt av stripsa for vinteren..

 

Var ganske nøgd når eg var ferdig. Bestått, heilheita var god.

 

Men det er no eg skal lera, verklegen køyra det eg altid har drøymd om å det eg vil gjere. Men eg seier aldrig aldrig, plutsleg står eg kanskje med lastebilen oppå speglen:)

 

Lykke til!

- Volvo 240 GL, 1993.

 

VOLVO - A car you can believe in

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer da turbotony =)

 

Stealth: begynnte i løyvepliktig transport som 18åring jeg, men det fikk jeg igjennom at jeg gikk vk1 Transportfag. Men har hørt om at du kan ta lappen før nå, men at du ikke kan kjøre i det hele tatt før du er 21... mye regler. for egentlig heter det seg at du ikke har lov til å ta oppkjøringa før du er gammel nok...

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår