Gå til innhold

Kjøp av s4 stasjonsvogn

Ranger emnet


CoilOver

Anbefalte innlegg

;1596246']Hei.

 

Er på utkikk etter en brukt familiebil. S4' date=' 92-94 modell, 2.2 liter, med 230 hk, og mest mulig ekstrautstyr.

 

Har dere noen råd om svakheter på denne bilen?

 

Hva bør jeg se etter?

 

Hvilken pris bør den ligge på? Hvordan er motoren og girkassa? Hva ligger forsikringen på?

 

Ron. :)[/quote']

 

Vet om en som skal selge en slik, Påkostet en del! Er V8 da. Med alt utstyr så vidt jeg vet. 6 gir. Ganske bra bil ...snakka om ca 80k..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få sjekket bilen under. Se etter at motoren går jevnt og sikkelig, prøv også en kaldstart (ellers kan du få deg en kostbar overaskelse når du merker at den ikke går sikkelig når den er kald) sjekk om mansjettene sitter på, gjør dem ikke det og har blitt kjørt med en stund uten, så er sansynligheten stor for at det er noe ødelagt inni der(drivledd, akslinger osv)

 

Reis innom din lokale Vw-Audi forhandler med skiltnr, og spør om dem kan sjekke historikken på bilen. Da finner du fort ut om han har byttet ut en hau med orginale deler fra møller.

 

Så gammel bil med så høy prisklasse ville jeg ha skaffet meg bruktbil garanti, man vet jo aldri om det skulle skje noe..? Og hvis det er noen bil som har brukt for det, så er det jo S4, tung, meget kraftig firhjulstrekk kan jo ikke bety noe annet en god del slitasje.

Audi A4 2.8 Quattro

XAudi 80 1.8e Quattro

XAudi 80 1.8s

 

Audi S1 - Could you understand the beauty of the beast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde prøve å få flyttet denne til riktig forum. Kanskje du får flere svar. Skal ligge under UrS4 osv.

 

Men uansett, gode råd som blir gitt over her. Er ikke egentlig noe spesiellt å kikke etter på disse bilene. Men slitedeler er dyrt på S-biler og det er defor viktig å se etter om noe slikt må byttes i nær fremtid. Generellt god stand er noe som er høyt verdsatt. Kikk defor på flere biler før du slår til på en. Da ser du fort hvilke som er i bra stand og ikke.

 

Mitt heteste tips er (og du har heldigvis tenkt det): 2.2T 20v! Kombinert med manuell har du en kjempebil. Denne comboen har flest fornøyde eiere!

4 ringer, 5 høl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet familiebil!

 

Se etter rust rundt bakluke og ellers, start motoren når den er KALD og sjekk etter blårøyk.

Girkasse og diff er skuddsikkert, men sjekk kryss og lignende.

 

Veldig stor forksjell på S4 som er vedlikeholdt og S4 som har hatt fattig eier..

 

Og vær obs på dyre deler og mye bensinforbruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår