Gå til innhold

hjelp til identifisering av girkasse

Ranger emnet


kadett4ever

Anbefalte innlegg

jeg har en 5trins getrag jeg kjøpte for mange årsiden sammen med en 2.0 blokk med 2.2 topp. å det jeg lurer på er hvor på girkassa kan man se hva slag type det er hører så mye snakk om forskjelige girkasser her å lurer på vilken jeg har, er det noen som kan hjelpe meg her. det ble brukt på en manta tror jeg for jeg har en mellom axel også liggnede som fulgte med som enten er til manta eller ascona (er vel det samme) nå kan noen hjelpe meg identifisere gir kassa skal prøve få tatt bilder av den i morgen, må bare få noen batterier til kameraet først, men det må da hvere noen nummer som man kan se det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der var den :) takker for hjelpen. det stemmer det. så det er den kassa der. så neste spørsmål er om den passer til en calibra motor eller omega jeg har lyst på en 2.0 16v så lurer på om den vil passe, noen som vet noe om det

 

Hvis den har stått på en CIH passer den ikke på OHC (calibra motor)

Da må du ha en R25 kasse fra omega A

1979 Ascona B C20ne Turbo

1983 Pajero 2.3TD

1976 Kadett C C20ne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den har stått på en CIH passer den ikke på OHC (calibra motor)

Da må du ha en R25 kasse fra omega A

 

ja den sto på en 2.0 l av den typen som sto på orginale ascona b men det sto en 2.2 topp. kan hende jeg da tar og bygger opp den motoren jeg har og overhaler toppen så kan jeg ha det som en nødløsning, for jeg vil ha den med 16v men det kan jo bli en grei back up motor siden jeg har altsom trengs insug til 2.2 har jeg også mangler bare ledningsnette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den sto på en 2.0 l av den typen som sto på orginale ascona b men det sto en 2.2 topp. kan hende jeg da tar og bygger opp den motoren jeg har og overhaler toppen så kan jeg ha det som en nødløsning, for jeg vil ha den med 16v men det kan jo bli en grei back up motor siden jeg har altsom trengs insug til 2.2 har jeg også mangler bare ledningsnette

 

Skal u ha getrag kasse på 16v må du ha 1,8 clutchhuset. (og getrag 265)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den passer ikke på den motoren du tenker på ... Gtrag 240 (som du har) har fast clutchhus som er beregnet for CIH motorene ... så da må du nok finne deg en getrag 265 ... den har løst clutchhus å da må du bare finne deg et OHC clutchhuc ... eller en MG R25 kasse. (den står på omega b 2.0i 16v). R25 kassen e vel den enklaste å rimeligste å skaffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår