Gå til innhold

Ascona-B

Bruker
  • Innholdsteller

    171
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ascona-B

  • Bursdag 04/13/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Ascona B C20Ne Turbo
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1979
  • Yrke eller sivil status
    Biloppretter
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 Turbo

Contact Methods

  • MSN
    Mathias@Slinkey.no
  • Bosted
    Grimstad

Ascona-B's Achievements

  1. 08 Modell Arctic cat DVX 400 selges. Hvite skilt, kjøres på klasse B sertefikat. God ATV som går godt. Service er gjevnlig tatt på merkeverksted, og servicehefte medfølger. Leovince effektanlegg og større dyse i forgasser ugør ca 50hk Selges 55.000,- / Bud / Innbytte
  2. Vurderer salg. Totalrenovert vinteren 2010. Bilen fremstår som strøken. Var i gatebil magazine nummer 1 / 2011 Har ca 1500 bilder fra oppbygginga, så alt kan dokumenteres. Pluss kviteringer på en årsinntekt... Bilen er mappet og bremset hos Protrim i valdres til 402hk og 553nm på bakhjulene i mustang bremsebenk... Regnet om blir dette 502hk og nesten 700nm i motor! Ring for mere info tlf 47385801 Mail: Mathias(@)imenes.net Karosseri Alle orginale sveisepunkter er sømsveist og forsterket rundt hele karosseriet. Lakkert innvendig, under og utvendig i LY3D med 3 sjikts oppbygging. Motor X20xev blokk borret til 87mm, Wiseco 87mm custom stempeler, H-Profil råder, Glyco Blybronselager ,Linjehonet og avbalansert veivparti, ARP Headstuds, ARP Mainstuds, ARP Rådebolter, ARP svinghjulsbolter ARP eksos og innsugs studs. Cometic 0.045” topp pakning, C20xe kamakseler med 9.5mm løft og 252º durasjon, C20xe topp med orginal størrelse på ventiler. Custom toppdeksel med AN-12 Veivhusventilasjon Dbilas Justerbare kamdrev, Custom bunnpanne i aluminium med ca 7liter kapasitet, Custom motor fester, Griffin Aluminium radiator, CPS rust fritt grenrør, Tial 44mm wastegate, Tial 50mm Dumpventil, Custom aluminiums innsug med 3” spjeld, Turbonetics T3/T4 AR63 turbo med custom specs, Oljepumpe fra Z20LET, Petersson Oljecatchtank, Turbo XS Boostcontroller, 600x350x100mm Custom intercooler SBD Reimhjul I aluminium Delco 100A Dynamo Drivstoff Aeromotive A1000 høytrykkspumpe, Aerommotive A1000 Bensintrykksregulator, Aeromotive 11203 Lavtrykkspumpe, Swirlpot med AN6 og AN8 fittings, 3/8” Earls aluminiumsrør til retur, ½” Earl`s aluminiumsrør Tur, Orginal bensintank, Aeromotive custom fuelrail, Precision 1008cc dyser Motorstyring Electromotive Tec GT datasprut, Electromotive coilpakke, Taylor pluggkabler, NGK Racing plugger Drivverk / Understell CNC frest svinghjul med SPEC sinterlamell og Sachs 707 Racing trykkplate, Getrag 265 kasse med BMW motorsport synkringer i teflon, 3” Mellomaksel i aluminium, Custom girtravers, Volvo bakaksel med diffbrems, Kadett c 1600 Forstilling som er sømsveist og forsterket, Sellholm Servotannstang med kortstyring, Superflex poly-foringer rundt hele bilen, Cobra 60mm senkefjører, Spax korte justerbare dempere, D2 Racing 304mm skiver og 6 stempelede calipere foran, Volvo 240 tostempla calipere med Slissa 271x12mm skiver bak, Hydraulisk bremsekraftforsterker fra BMW M5, 25mm hovedsylinder fra BMW M5, Alt av bremseslanger er laget i Earl`s Speedflex AN-3 Felger/ Dekk Compomotive MO 8x15” med 195/45-15 dekk lakkert silkematt svart Toyo proxess 888 gateslics foran på banekjøring Intreør Sparco bøttestoler, LMS 4.pkt seler, Skrudd Helbur, Dørsider og hattehylle i carbon, Race Technology Dash2 display (gategodkjent)
  3. Nytt prosjekt omtrent ferdig.. mapping til mandag ;)
  4. Noen som har liggende clutch hus til 1jz sammen med R154 kasse? Haster, betaler godt! Ring/SMS 47385801 Eller Mail: Mathias@Imenes.net
  5. Har jo lakka litt på den, og bygd ny motor blant anna :D Den nye motoren bremsa jeg 502.5hk og 695Nm hos Protrim. Volvo bakaksel Sellholm servostyring Race-Technology datalogger +++ Noen bilder fra bygginga hvis noen er interesert :)
  6. Lenge siden oppdatering her gitt.. Skjedd litt med bilen siden sist :)
  7. x20xev ledningsnett passer ikke på LET, så dette må byttes ut. Festene til x20xev kan du bruke, da blokken er lik utvendig. Det er nok som bambo sier, er nok heller en 265 kasse enn en R25. 265 må du ha adapterplate på. R25 tåler heller ikke 400hk, og er bolt on på LET/XE. Eneste som må gjøres er å bytte nålelager, og forlenge tappen til utløserarmen et par cm ;) R25 står jo på blant anna C20ne og 20seh, som er samme blokk som LET og XE, og der er det jo ikke noe adapterplate. Men over til en anna ting :D Har fått nytt regdeksel i lexan birthday
  8. Hva slags følere tenker du på? Du bytter jo hele ledningsnettet når du bytter motor, eneste som er igjenn er abs følerene ogsånn, og de lar du bare ligge.. 265 kassa koster fra 4k og oppover
  9. C20ne fester med en liten vri ja :) Bruker R25 kasse forløpig, men blir getrag 265 senere. Motoren min betalte jeg penger for! Ikke stålpakninger, kjøpte motoren med chip, men monterte volvo turboen selv. Reg dekselet er kastet, og blir erstattet med et gjennomsiktig deksel i Lexan. Det elektriske er veldig enkelt. Bensinpumpe, konstantpluss, tenningstrøm og jording, så sviver den :D
  10. @Sæther Racing C20let motorene er ikke noe problem å få tak i, men de er ofte ganske dyre. Blomdal Opelhugg har nok et par på lager, http://www.opelhugg.no Motoren jeg har er fra en 93mod. calibra turbo. ARP rådebolter, 280hk chip og Volvo T16 turbo. Bruker omsveiste omega A fester. @M_Lille Kostnadene har jeg ikke helt regna på, da det fort går i surr, og jeg får vondt i magen av å tenke på alle pengene som blir brukt. Motor ligger på alt fra 18-35k avhengig av kmstand. osv. Fester, bunnpanne, girkasse og mellomaksling ca 4000,- Bakaskling og forstilling ligger på alt fra 3-8000,- @242 1,9l Jepp, er volvo radiator jeg bruker, meget praktisk :)
  11. Blir jo ikke bruks/jobb bil, men skal ha den registrert og kjøre med den til vanlig :) Blir nok ikke den beste bilen å kjøre langt med ;)
  12. Liten oppdatering :) 296x28mm Omega 3000 skiver og calipere montert. Oljekjøler ferdig montert Bensinpumpe er koblet Holder på å montere skiver bak Må ha ha lengere bolter Sksosen er snart på plass
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår