Gå til innhold

Iskjøring Sigdal 6. Januar

Ranger emnet


AnDtHo

Anbefalte innlegg

Jeg kan bekrefte det Hagen sier over her, vi ble forespeilet ca 10 biler på banen om gangen, derfor valgte vi å satse på 30 biler.. Dette ville resultert i 3 heat a 10 biler som på omgang ville kjørt 5 runder rundt banen hver.. Noe som ville bety ca 15 min kjøring, 30 min pause osv..

)

 

Er sikkert greit å ha litt avstand mellom bilene når det er såvidt lite snø. Det er jo relativt kort avstand mellom langstrekka og den nest siste høyresvingen før påslippet. Såvidt tidlig på sesongen er jo heller ikke kontrollen all verden god;) og man blir ikke akkurat så mye bremsa om man kjører utenfor selve banen. Fordelen er at man ikke setter seg fast og at man slipper lange avbrekk, fordi folk må taues ut av fonna. Venting hadde det blitt uansett.

 

Synes treffet gikk fint, jeg. Bare synd at jeg ikke hadde meldt meg på her også....

 

Så er det bare å glede seg til "prøving" av 80 Quattro neste helg på Autopower-treffet. Får håpe at forholdene er like gode som de var i dag (ut fra hva jeg som tilskuer kunne bedømme).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er sikkert greit å ha litt avstand mellom bilene når det er såvidt lite snø. Det er jo relativt kort avstand mellom langstrekka og den nest siste høyresvingen før påslippet. Såvidt tidlig på sesongen er jo heller ikke kontrollen all verden god;) og man blir ikke akkurat så mye bremsa om man kjører utenfor selve banen. Fordelen er at man ikke setter seg fast og at man slipper lange avbrekk, fordi folk må taues ut av fonna. Venting hadde det blitt uansett.

 

Synes treffet gikk fint, jeg. Bare synd at jeg ikke hadde meldt meg på her også....

 

Så er det bare å glede seg til "prøving" av 80 Quattro neste helg på Autopower-treffet. Får håpe at forholdene er like gode som de var i dag (ut fra hva jeg som tilskuer kunne bedømme).

 

Mange god poeng der! du kunne ikke sagt det bedre: Venting blir det uansett!

 

bare å komme med tilbakemld. om treffe.. det er slik vi blir bedre!

|Teamsideways|[CREW]

 

`90 Vw Golf -Solgt-

`96 Honda Civic -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert greit å ha litt avstand mellom bilene når det er såvidt lite snø. Det er jo relativt kort avstand mellom langstrekka og den nest siste høyresvingen før påslippet. Såvidt tidlig på sesongen er jo heller ikke kontrollen all verden god;) og man blir ikke akkurat så mye bremsa om man kjører utenfor selve banen. Fordelen er at man ikke setter seg fast og at man slipper lange avbrekk, fordi folk må taues ut av fonna. Venting hadde det blitt uansett.

 

Synes treffet gikk fint, jeg. Bare synd at jeg ikke hadde meldt meg på her også....

 

Så er det bare å glede seg til "prøving" av 80 Quattro neste helg på Autopower-treffet. Får håpe at forholdene er like gode som de var i dag (ut fra hva jeg som tilskuer kunne bedømme).

 

Mange god poeng der! du kunne ikke sagt det bedre: Venting blir det uansett!

 

bare å komme med tilbakemld. om treffe.. det er slik vi blir bedre!

|Teamsideways|[CREW]

 

`90 Vw Golf -Solgt-

`96 Honda Civic -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konge treff :D

eneste minuset var ventingen. 20 biler tror jeg hadde vært nok.

 

30 biler hadde akkurat vært passe om vi hadde fått det som vi i utgangspuktet ble fortalt at vi kunne få det.. Men gjort er gjort og spist er spist..

 

Kjipe med å bare ha 20 biler er at da er det 10 stk som ikke får kjøre..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for mye køsitting var det jo sykt fett når man var på isen:thumb

 

Jeg snakket med Hebbe om hvorfor det var så få biler ute på isen om gangen og han sa at grunden var de små brøytekantene. Han var redd for at bilene skulle "dra" over kantene å og over i en annen kjørebane. For å ungå faren for kolisjon om det skjedde så minsket han antallet biler som var ute på banen om gangen.

Grunden til få runder var vel fordi det skulle bli mere flyt i køen, men det var jo selfølgelig noen som hele tiden dro in i kantene og måtte bli tauet ut.. dette resulterte selfølgelig i ferre runder for de som var utpå da. Ofte bare en runde.. veldig irriterende .

Volvo 940 Turbo

Volvo 244

Volvo 245

Volvo 245

BMW 318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner, men hadde blitt mindre venting.

Men siden hebbe sa at det bare skulle være 5 biler så skulle det være sånn.

Sendt regning på flagga enda eller?

 

Vi har ikke fått fakturaen på flaggene selv enda.. hehe..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for mye køsitting var det jo sykt fett når man var på isen:thumb

 

Jeg snakket med Hebbe om hvorfor det var så få biler ute på isen om gangen og han sa at grunden var de små brøytekantene. Han var redd for at bilene skulle "dra" over kantene å og over i en annen kjørebane. For å ungå faren for kolisjon om det skjedde så minsket han antallet biler som var ute på banen om gangen.

Grunden til få runder var vel fordi det skulle bli mere flyt i køen, men det var jo selfølgelig noen som hele tiden dro in i kantene og måtte bli tauet ut.. dette resulterte selfølgelig i ferre runder for de som var utpå da. Ofte bare en runde.. veldig irriterende .

 

Ja var vel det han nevnte for meg og, men personling synes jeg han var litt vel forsiktig.. Og synes han kunne brukt gulflagget oftere, isteden for å vinke av alle hver gang noen sto fast..

 

Største problemet var jo som du sier at folk dro av hele tiden, Hebbe mente at folk ville lære etterhvert og tilpasse seg så de ikke dro av.. Men jeg synes at litt av poenget med å kjøre på isbane er å kunne tøye sine egne og sin bils grenser.. Og det resulterer ofte i at man snurrer av banen, litt synd at det gikk på bekostning av alle andre som var på banen da..

 

Men jeg er enig med hebbe om at sikkerheten kommer først, og hvis det betyr ekstra venting så er det greit for meg..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man drar av så bare holder man gassen inne! jeg var av flere ganger men klarte å ta med meg farta og bare kjøre ut av snøen igjen...

 

De som ikke kjører traktor kan jo ha litt problemer med det da, men såvidt jeg så var det mye traktorer på treffet.

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man drar av så bare holder man gassen inne! jeg var av flere ganger men klarte å ta med meg farta og bare kjøre ut av snøen igjen...

 

De som ikke kjører traktor kan jo ha litt problemer med det da, men såvidt jeg så var det mye traktorer på treffet.

 

Merka det selv jeg, hvis man bare retta ut vinkelen på hjula foran og ga jernet så kjørte man som regel av kanten igjen.. Men det som var største problemet var vel de som bare ga opp og slapp alt når de skjønte at det hadde mista kontrollen over bilen.. Da ber du om å sitte fast, fart hjelper mye.. hehe..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår