Gå til innhold

Ble tatt i ca 160 km/t i fotoboks

Ranger emnet


ca2be

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en kamerat som ble knipsa i en fotoboks for to dager siden

(4.November kl 16:00)

 

Han hadde ca 160km/t på nåla, er det noen sjangs for å slippe unna dette? og evnt. hva blir straffen?

Noen som har vært borti dette før?

PS: han hadde akkurat hentet seg ny bil (Bmw 528, e39) og bilen var ikke regget på han, men på den tdligere eieren.

 

Mvh

Saab 9-3, 2002 modell 2,0t

http://www.garaget.org/?car=28719

 

Prosjekttråd:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=150759

www.speedpartsnorway.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Peder Ferjebilettør

Ka er fartsgrensa der?

 

Har ein kammerat som blei knipsa i 161 km i 80 sona. Han fekk 25 månedar uten lappen, 24 dagar i fengsel og måtte ta teori prøve og oppkjøring på nytt.

 

Tok 2 - 3 månedar før han blei innkalt til lensmannskontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, hvis kompisen din er over prøvetiden sin slipper han jo selvsagt oppkjøring\teori på nytt :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, hvis kompisen din er over prøvetiden sin slipper han jo selvsagt oppkjøring\teori på nytt :)

 

Mister en førerkortet mer enn 6 mnd så må en ta oppkjøring/teoriprøve på nytt uansett. Ble fortalt det idag av juristen da jeg var å leverte fra meg førerkortet. 116 i 80 sone - 3 mnd uten førerkort.

 

Edit: Jeg har hatt førerkortet i 14 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, hvis kompisen din er over prøvetiden sin slipper han jo selvsagt oppkjøring\teori på nytt :)

 

IKKE viss man mister lappen i 6mnd eller lenger, og det gjør han nok i dette tilfellet... Så blir full pakke på han når den må taes opp igjen.

 

Han kan jo høre med forrige eiern som må identifisere føreren om han ikke kan si at det er bilde av en potensiell kjøper som var og prøvde bilen en tur, og at han ikke har nr eller navn på han... Funker vel helst bare visst dette er i nærheten av der tidligere eier bor da.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis forigje eier er litt kul kan du få han til å si at han skulle selge bilen og det har vært MANGE som har prøvekjørt den. Og han vet ikke/kjenner ikke igjen ansiktet på bildet.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, boten blir jo sendt til den som står oppført som eier av bilen:)

Nei, det blir den ikke. Den som står oppført som eier av bilen får et brev der det står at "deres bil med reg nr xx ble fotografert der og der klokka da og da i en hastighet av litt for mye" Det er da opp til bileier å gi lyd fra seg innen 14 dager om hvem som kjørte, hvis ikke blir forelegg utsendt. Bilde kan beskues på nærmeste lensmannskontor....

 

Stod hvertfall det til meg....:(

 

Edit: Det er mulig man bli innkalt til politiet når det er snakk om "miste-lappen-overtredelse"...

Pioneer Reference Series

 

Bilen min

http://www.fmh.moo.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister en førerkortet mer enn 6 mnd så må en ta oppkjøring/teoriprøve på nytt uansett. Ble fortalt det idag av juristen da jeg var å leverte fra meg førerkortet. 116 i 80 sone - 3 mnd uten førerkort.

 

Edit: Jeg har hatt førerkortet i 14 år...

 

Jeg fikk 7 mnd uten lappen, skal i følge juristen slippe oppkjøring. Tror det ikke før jeg får se det, men jeg har i hvertfall kopi av emailen han sendte. Hadde hatt lappen i 3 år før jeg mistet den.

 

Ontopic: Han skal være heldig om han slipper unna.. Havner nok i avhør, og jeg hadde ikke endret tidspunktet han hentet bilen f.eks, tror det er for lett å bli tatt i løgn..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fartsgrensa var 80, og det det var to-felts vei. Det lå i tillegg en bil til høyre for han som kan ha blokkert skiltet hans.

 

Det med at tidligere eier kan dra en hvit løgn har vi vært inne på, men det spørs om han går med på det, men det burde da gå

Saab 9-3, 2002 modell 2,0t

http://www.garaget.org/?car=28719

 

Prosjekttråd:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=150759

www.speedpartsnorway.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er levert salgsmelding og forrige eier er snill og forståelsesfull så må dere be han om å ikke fortelle hvem som har kjøpt bilen og si at den var ute på prøvekjøring. Han er ikke pliktig å oppgi din kompis sitt navn.

Om han likevel gjør det, er det viktig å nekte og nekte og nekte.

160 i 80 (om det var det) er så mye at det blir anmeldelse uansett. Man risikerer også ubetinget fengsel. Dette gjør at mann har rett på gratis advokatbistand. Det kan derfor ikke gjøre saken dårligere å nekte.

 

Politiet har bevisbyrden og dette bildet må være tydelig for at de skal få en fellende dom. Dersom det er rimelig tvil (ikke konstruert) så skal han ikke dømmes.

Om han ønsker bistand kan jeg nås her på forumet.

 

Hei

 

Jeg har en kamerat som ble knipsa i en fotoboks for to dager siden

(4.November kl 16:00)

 

Han hadde ca 160km/t på nåla, er det noen sjangs for å slippe unna dette? og evnt. hva blir straffen?

Noen som har vært borti dette før?

PS: han hadde akkurat hentet seg ny bil (Bmw 528, e39) og bilen var ikke regget på han, men på den tdligere eieren.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 7 mnd uten lappen, skal i følge juristen slippe oppkjøring. Tror det ikke før jeg får se det, men jeg har i hvertfall kopi av emailen han sendte. Hadde hatt lappen i 3 år før jeg mistet den.

 

Jeg vrake en honda (min) og en Mitsubitsi galant for noen år siden... ble dømt for uaktsom kjøring etter paragraf 3 eller noe.. 5 mnd. uten lappen og han juristen som hadde saken sa da at nå var han snille for hadde han satta 6 mnd. måtte jeg kjøre opp igjen.

 

dagen før det hadde gått 5 mnd. kom lappen rekomandert i posten

 

grunne til at jeg fikk 5 og ikke 6 mnd. var vist at jeg hadde vært ærlig i avhør og ikke nekta på at jeg hadde skyld i ulyken etc,

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår