Gå til innhold

3 liter 24v i manta b? trenger hjelp!

Ranger emnet


nissanpower

Anbefalte innlegg

er vel igrunn bare å flytte radiatoren fremover (få tak i mindre radiator) flytte motorfestene fremover (må ha motorfester fra en annen opel med 6'er) er ikke sikker på gearkassen, men tror du må bruke omega kasse.

 

PS! husk at du må ha bremser som er godkjent for hk'ene i motoren,

hvis du skal ha den på veien.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er de vanskelig og bygge om ein 3liter 24 ventiler til å passe i manta b?

trenger hjelp og info:)

 

Det går som en lek...

 

Bare å ha de rette delene og en del tolmodighet. Trenger å lage nye motorfester samt girkassefester, men utover det går det greit.

Har også sett at folk har gjort mål, og montert motoren på løs forstilling for så å heise karosseriet på. Så slipper du å banke borti alt når du skal heise inn motoren.

 

Selv hadde jeg en 2,3liters V6'n i en Ascona B en gang i tiden. ble plass. Men et tips er å bruke snor for å line opp motor og girkasse før man sveiser motorfester.

Da alt MÅ være på linje for å ungå stress i kassa og ubalanse i mellomakselen.

 

Getrag 265 kassa er den du burde bruke i lag med R6. Den tåler juling, og smetter fint inn.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Det går som en lek...

 

Bare å ha de rette delene og en del tolmodighet. Trenger å lage nye motorfester samt girkassefester, men utover det går det greit.

Har også sett at folk har gjort mål, og montert motoren på løs forstilling for så å heise karosseriet på. Så slipper du å banke borti alt når du skal heise inn motoren.

 

Selv hadde jeg en 2,3liters V6'n i en Ascona B en gang i tiden. ble plass. Men et tips er å bruke snor for å line opp motor og girkasse før man sveiser motorfester.

Da alt MÅ være på linje for å ungå stress i kassa og ubalanse i mellomakselen.

 

Getrag 265 kassa er den du burde bruke i lag med R6. Den tåler juling, og smetter fint inn.

 

 

holder selv på å bygge 3000 24V i min ascona b, getrag 265kassen passer ikke på 3000 24V motoren, men derimot på 3,0 12V cih motoren...den kassen som må brukes på 3000 er R28

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår