Gå til innhold

4 trinns på 1.8 gti?

Ranger emnet


einsereier

Anbefalte innlegg

Og på firetrinns 020-kassene må du bytte svinghjulshus, eller bruke clutch og svinghjul fra 1,5/1,6 ettersom GTI-svinghjulet er for stort til å gå inn i svinghjulshuset på firetrinnskassa.

 

Dersom bilen din hadde basis 801-blokk (altså 1,1 eller 1,3) vil ikke giroverføringene passe. Disse er vesentlig forskjellig, så du må bytte alt fra og med spaken og framover. Dette passer over fra alle Einsere med 020-kasse (-ett stag som er litt annerledes på biler med femtrinnskasse. Dette kan man i nødsfall lage selv, om det skulle bli aktuelt).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da bruker jeg heller en av di to femtrinnskassene jeg har liggende. tenkte bare jeg skulle slippe å bytte giroverføring.

 

takk for svar:)

 

Forskjellen mellom overføringene til fire- og femtrinnskasser er bare ett stag; det som går paralelt med tannstanga med plastkuleledd i endene. Det jeg skrev ang. å bytte alt var dersom bilen din hadde en av de små motorene originalt. Dersom den hadde 827-blokk (1,5L eller større) er det altså bare dette ene staget som er forskjellen.

 

Uansett er alltid ei femtrinnskasse å foretrekke, ettersom de fire første girene har lavere utveksling enn de tre første på ei firetrinns. Den eneste fordelen man eventuelt måtte ha med ei firetrinnskasse (rent bortsett fra tilgangen på nye kasser; det ser visst ut til å aldri ta slutt) måtte være at man må gire litt mindre under aks.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen mellom overføringene til fire- og femtrinnskasser er bare ett stag; det som går paralelt med tannstanga med plastkuleledd i endene. Det jeg skrev ang. å bytte alt var dersom bilen din hadde en av de små motorene originalt. Dersom den hadde 827-blokk (1,5L eller større) er det altså bare dette ene staget som er forskjellen.

 

Uansett er alltid ei femtrinnskasse å foretrekke, ettersom de fire første girene har lavere utveksling enn de tre første på ei firetrinns. Den eneste fordelen man eventuelt måtte ha med ei firetrinnskasse (rent bortsett fra tilgangen på nye kasser; det ser visst ut til å aldri ta slutt) måtte være at man må gire litt mindre under aks.

 

har aldri vært større en 1.3 i denne bilen så da må jeg vist bytte hele greia. har girstanga med boksen og stag fremover liggende, så da må jeg bare få tak i alle smådelene da. btw hørte på vw forhandler ang pris på greiene..... shit nesten 4 laken jo!!!

07 touran exclusive

 

mk2 2.9 VR6 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri vært større en 1.3 i denne bilen så da må jeg vist bytte hele greia. har girstanga med boksen og stag fremover liggende, så da må jeg bare få tak i alle smådelene da. btw hørte på vw forhandler ang pris på greiene..... shit nesten 4 laken jo!!!

 

Vel, da må du uansett bytte alt, ettersom de originale overføringene til 1,1/1,3 har lite til felles med det du trenger (for å få 020-kassa til å funke, uavhengig av om denne har fire eller fem gir). Dette får du tak i på en høgger. Og om det ikke nødvendigvis står en Golf der så står det alltids en Caddy der.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår