Gå til innhold

Prosjekt Oppussing.. 244en får en makeover den sent vil glemme..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Holdt den jo seff med ei tang.. Men tror ikke den var så isolert som den så ut til å være.. :P

 

Uansett, du har ikke flere ide'er om hva som kan være galt bortsett fra det med forgasseren og pluggene?

 

Hvordan måler jeg pluggledningene forresten? Hvor mye ohm skal dem være på?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 661
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe.. Kan være spennende med strøm! er jo bare rundt 20 000 volt i tenningsanlegget så det kjennes ja

 

Siden du sier at alt er 100% så er det enten for mye bensin eller for dårlig gnist..

 

Ville sjekket det først..

 

Hvis du kobler vekk bensintilførselen og prøver med startgass uten at den viser livstegn så vet du hvertfall at gnisten er for dårlig..

 

Rundt 20 Kohm (4syl.) er vel normalt på sekundærkretsen som er alle pluggledningene sammenlagt. alså ca. 5000 ohm eller 5 kohm på hver ledning.

 

Måles med voltmeter.

 

Sett det på ohm og mål ledningen med en av følerene på voltmeteret i hver ende av ledningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veit det er endel volt i det ja.. :p

Jeg vibrerte godt kan man si..

 

Uansett, skal prøve å koble vekk bensintilførselen å prøve med startgass i første omgang..Skjer det lite da, måler jeg ledningene.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg fyr på motoren.. Ville ikke opp på turtall, men kan ha noe med at tenninga er helt feil.. Tror det er alt for lite fortenning.. Kan det ha noe å si at turboen ikke er koblet til gasseren?

 

Uansett, nå gjenstår det bare å få sveisa eksosen ferdig.. Har fått mekka downpipen idag.. :D 2.5" som går over til 3" under bilen.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal vel være nok luft til å få den over 2500-3000rpm? Bruker den orginale turbobensinpumpa..

 

Har forresten en oljelekkasje også.. På flensen fra oljereturen til turboen.. Må få mekka meg en ny flens med pakning.. Noen som vet hva en flens til en garret t3 fra saab 900 koster?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått knipset noen bilder..

 

Slik motoren står nå:

DSCN1890.jpg

 

 

Sveisa meg homemade downpipe. (Ble litt mye sveising, men er tett):

DSCN1891.jpg

 

 

DSCN1892.jpg

 

DSCN1893.jpg

 

 

Slik staget til WG'en står etter jeg vridde komp.huset:

DSCN1894.jpg

 

DSCN1895.jpg

 

 

Fordeleren jeg kjører med. (stift er tingen):

DSCN1897.jpg

 

DSCN1898.jpg

 

 

Slik bilen står akkurat nå:

DSCN1899.jpg

 

 

 

Måtte knipse bilder av resten av garasjen.. Utrolig hvor mye rot en person egentlig kan ha..

DSCN1900.jpg

 

Motorsamling:

DSCN1901.jpg

 

DSCN1902.jpg

 

 

Rot og verktøyplass:

DSCN1903.jpg

 

 

Homemade verkstedbenk:

DSCN1904.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har kommentarer...? :(

 

 

Uansett, har fått et problem nå.. Har fikset eksosanlegget, samt ny flens til oljereturen, men enda lekker det litt i flensen, må bytte pakninga der.. Fikk også start på bilen i går, men den høres ut som den går på en halv sylinder.. Skyter å smeller samt har tenningsbank fra tomgang og opp.. Hva kan være årsaken?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei.. :P

 

Må vel legge ut en film av hvordan motorshiten oppfører seg. Og ja, den tikkinga/bankinga dere hører er nok tenningsbank..

 

Sorry om det er dårlig kvalitet.. Nokia n73 vet dere.. :p

 

th_Video078.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubeskrivelig få kommentarer her altså.. :S

 

Jaja.. Uansett, fikk fiksa bilen i går.. Var en gummihanske som hadde tatt veien fra komphuset, via trykkrør og inn i gasseren som var feilen.. Tok ut hansken, fyrte opp bilen og den gikk som ei kule....Helt til turboen small.. Olje overalt.. :s

 

jaja.. :p Uansett. Her kommer noen bilder:

 

Bilde av hansken som var inni forgasseren.. Ser man godt etter, ser man hullet der forgasser nåla hadde passasje.. :p

DSC00038.jpg

 

DSC00037.jpg

 

 

DSC00039.jpg

 

DSC00040.jpg

 

 

Hvordan får jeg delt denne helt?

DSC00041.jpg

 

DSC00042.jpg

 

DSC00043.jpg

 

 

Har vært litt olje her omkring ja:

DSC00044.jpg

 

DSC00045.jpg

 

DSC00046.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått delt turboen helt, å funnet ut at lagrene var slik dem ikke burde vært.. Så trenger nye lagre evt ny turbo..

 

Uansett.. Noen som veit hvor jeg kan få tak i orginale trykkrør til en AT-motor med IC?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår