Gå til innhold

Magnalf 97´ 850 B5204T2 *trenger tips ang. senkesett :)*

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

Haha, kom til samme beslutning jeg også......Bortsett fra at jeg ikke har noe turboplystring da....Blehhh. Så nå blir det vel å årne bilen finfin til Gatebil Våler i Mai....Må ta meg en tur;) Håper å kunne treffe noen av dere der....??

Nissan Silvia S12 CA18DET edition.(Prosjekt) http://www.nccn.no

Volvo 850 2,5l 5syl sedan (Bruksbil)

www.namsosgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kom hjem til morran i dag etter en syk natt på ubrøyta norske vinterveier i indre Vestfold! SYKT mye snø overalt :O Må si jeg blei imponert over 850`ns brøyteegenskaper, særlig opp bakkene hjemme som var totalt urørt av noe brøyteskjær. :lol: Svinga inn og møtte syk motstand og tenkte "faaaaen må jeg parkere og gå fra veien og opp i 30 cm snø", men fikk bygd opp friksjon på lavt turtall og til slutt gikk det så det spruta snø opp foran og på sidene og overalt :lol: måtte ta rematch på den siste bakken og da vant jeg over den og, så kom naboen glad og fornøyd siden han kunne bruke spora mine til å komme seg hvor enn han skulle :P

 

Og alle de andre taperne,...de står parkert ved postkassene :smt003 Hihi. Lønner seg å kjøre tanks (volvo) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har ikke skjedd så mye her i det siste...

Kjører mest sykkel for tiden:fingers: :P

 

Bytta ut jalladiodene jeg hadde i skiltlyset med nye dioder fra Biltema da

 

21052008001.jpg

 

Det blei jo faktisk bra :volvsmile De andre lyste bare svakt rett ned.

 

OBS: Disse er "hvite", de blå lyser ekstremt blått, blei litt harry for meg hehe. De hvite lyser littegrann blåere enn de fremstår på bildet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Var å hørte på pris på originale Satellite R-felger på Volvo i dag til 850, 9000kr. Det var jo ikke så ille? Jeg ga like mye for jallafelgene jeg har i dag, som viste seg å ikke tåle en drit.

 

Vurderer å handle :)

 

Men jeg har lyst på senk jeg! Er det ikke mulig å få godkjent 60/40? Hvem sett er egentlig godkjente, og hvem duger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har faktisk sendt mail til SVV ang disse, og fikk svar i dag:

 

"Coilovers:

Generelt gjelder at en ombygd bil skal tilfredsstille de samme standardene (direktiver) som bilen i original utførelse.

 

Ombyggingssett som har fått godkjenningspapirer fra TÜV eller andre godkjente testorganisasjoner har vanligvis en god mulighet til å bli godkjente. Forbeholdet skyldes at noen ganger blir bilene testet mot nasjonale (for eksempel Tyske) bestemmelser og ikke EU- eller ECE-bestemmelser. Andre lands nasjonale bestmmelser er ikke altid lik de norske.

 

For fjærer eller senkesett kommer også forholdet at etter norske bestemmelser er det kun fabrikanten av kjøretøyet som kan angi endring i kjøretøyets tillatte vekter. Dersom papirene fra TÜV eller fabrikanten av fjærsettet angir andre total- eller akselvekter enn det som står i vognkortet, vil ombyggingen ikke bli godkjent.

 

Ved kontroll av ombyggingen blir det kontrollert at bilen har tilstrekkelig fjæringsvei, og at ombyggingen på andre måter ikke er eller kan bli farlig.

 

 

 

 

 

Med hilsen

Tormod Schau

 

Seksjon: Kjøretøy Vestfold

Postadresse: Statens vegvesen Region sør, Serviceboks 723, 4808 ARENDAL

Besøksadresse: Åshaugveien 31, SEM

Telefon: +47 e-post: mailto:tormod.schau@vegvesen.no

http://www.vegvesen.no e-post: mailto:firmapost-sor@vegvesen.no "

 

Så om det står rette verdier i papirene, burde det gå greit med dette settet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Heftig.. Vi får se hva jeg orker :P

 

Jaja liten update; pga veivhusventilasjonen var morken, tetta den seg isammen pga vaacumet. Bytta den, men overtrykket som hadde oppstått i veiva hadde allerede greid å ødelegge pakningen mellom gir og motor, så da blei den bytta også, samtidig som clutchen siden det er samme jobben (en helvetes jobb), og bilen har jo tross alt snart gått 220.000km :)

 

Ny veivhusvent.

 

Ny gir/motor-pakning.

 

Ny clutch :D Alt gjort på Volvo, fikk god pris pga lite aktivitet på verkstedet for tiden (seff, Volvo er jo kun kvalitet :D )

 

Jeg går å sikler på nybil......åååh :D Hyl ut hvis noen vil ha en god 850 (Turbo selvfølgelig, det er viktig ;) ) til en god pris.. I might just sell it :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Veldig fin bil:)

 

Takk :)

 

Da blir det endelig ny bremseunit når lønninga kommer til onsdag :P Prøvde å voldta den med loddetinn men funka dårlig. Er passe drit lei av at den blokker på bakhjula nå ved full brems, skal bli deilig å få i ny bremsestyreenhet og dermed korrekte bremser igjen ;)

 

Tror jeg drøyer med senkinga, og heller bytter demperforing bak. Må ta et "bikkjebein" foran i tillegg =p

 

Deilig med ny clutch forøvrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår