Gå til innhold

Erfaring med JL Audio??

Ranger emnet


stianth

Anbefalte innlegg

Løp og kjøp. Meget bra elementer ! Eneste minuset er at spes. W7 er dyyyyr..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ha bass. men ikke bare bass. er opptatt av lyden også. så gidder ikke legge masse penger i bass og ikke noe i resten av lyden. det flyter heller ikke over av penger så jeg vil gjøre det økonomisk... Har sett på 12" W6 med en 500/1 monoforsterker fra JL Audio.

 

Forsterkeren

6977dd0.jpg

 

Basser

jlaudiocs3.jpg

Eller ferdig i kasse

9467wr1.jpg

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg heller også mest mot 500/1 og W6. med tanke på pris. også tror jeg det vil funke i en golf 2. er jo ikke store bilen.... men da kommer neste spm... kjøpe element løs og bygge kasse selv.... eller kjøpe ferdig W6 i kasse fra JL... Hørte på den W6 kassa drevet av 500/1 forsterkeren i en touran hos audio-art på onsdag. og det spilte bra....

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i den kassa der funker 10w6 og 12w6 helt kanon.. 12 er seffølgelig en tanke grovere :)

kan jeg trygt anbefalle.

 

har selv 2stk 10w6 og er kjempe fornøyd, de spiller ganske mye under hva de er gode for i bilen min da, men jeg bygger SQ.

 

kjørte 2000watt på dem (1000pr element) og det er over hva som er anbefalt, men det spilte klokke klart og helt nedi kjelleren, var ikke antydning til stress i lyden (dette var i lukket kabinett)

 

Er 3 biler i Teamfortknox med JLaudio min med 2stk 10w6 en avensis stasjonsvogn med 1stk 12w6 og en corolla med 2stk 12w7 alle 3 med forskjellig musikk smak og innstillings smak.. alle 3 er veldig fornøyde så jeg tror du blir happy med JL Audio uansett hva du er ute etter.

 

Noe å legge merke til er impedansen i de 2 seriene W6 og W7.. W6 har dobble 4ohms spoler og W7 har enkel 3ohms spole

 

lykke til med valget

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg har hadd 2x15" JL Audio 15w6 og var meget fornøyd med dem. Bare dumt jeg ikke hadde et heeelt optimalt sett på de når jeg hadde Golfen:( Brukte de i en kasse på 84l lukket (mener jeg å huske), og dette trykka bra og med en veldig fin lyd:) Anbefales på det sterkeste:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg heller også mest mot 500/1 og W6. med tanke på pris. også tror jeg det vil funke i en golf 2. er jo ikke store bilen.... men da kommer neste spm... kjøpe element løs og bygge kasse selv.... eller kjøpe ferdig W6 i kasse fra JL... Hørte på den W6 kassa drevet av 500/1 forsterkeren i en touran hos audio-art på onsdag. og det spilte bra....

 

Ja, ikke sant.. I Golfen din tror jeg nok at du paserer 140 dB, og det rekker til "normalt" bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ender nok med 500/1 og 12" W6. men det eneste dilemma er at jeg helst vil ha løst element.... fordi det blir vanskelig å bygge anlegget inn i bilen med en ferdig kasse. og da lurer jeg på om det er den patenten på W6 basskassa som gjør den rå. eller oppnår jeg samme effekt hvis jeg lager kasse selv?

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ender nok med 500/1 og 12" W6. men det eneste dilemma er at jeg helst vil ha løst element.... fordi det blir vanskelig å bygge anlegget inn i bilen med en ferdig kasse. og da lurer jeg på om det er den patenten på W6 basskassa som gjør den rå. eller oppnår jeg samme effekt hvis jeg lager kasse selv?

 

Kassa er ikke kjempespesiell den. Bygger du ei med samme størelse og portlengde, bør resultatet bli det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trygt anbefale JL Audio. Både frontsett, forsterkere og basser er av høyeste klasse mener nå jeg.

Vi monterte JL/JBL i en Pug 407 tidligere denne uken. Og det spilte meget gromt. Minuset var jo at han ikke ville bytte ut de originale høyttalerene enda :) Håper han velger XR serien. Spilleren ble en Pioneer DEH-P88RS.

 

Peugeot_407_06.jpg

Peugeot_407_13.jpg

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det ender med JL gitt... Har Pioneer DEHP 8600. så jeg tror jeg klarer meg med spiller.... Da har dommen falt. :) Det blir 12" W6 og 500/1. :m'm: :yodude: Kommer nok en ProsjektTråd når anlegget kommer i hus.

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta blir kanon stian!! detta skal jeg bli med og bygge:D blir heftig.:D;)

 

tror du gjør et bra valg ass..

Toyota SUPRA<3 nissan skyline<3 nissan 300ZX<3 dodge viper<3 mazda rx-7<3 er drømmebila

 

2pac R.I.P 1971-1996 the world lost a real THUG.. !!!THUG LIFE!!!

 

show 2pac :respect .. listen to 2pacs music.. :dj

 

:peace: out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår