Gå til innhold

dører på 35i på vinteren

Ranger emnet


Jonolav95

Anbefalte innlegg

vell, nå som vinteren er kommet, regner jeg med att jeg ikke er den eneste som sliter med dørene på 35i? altså, man får dem opp, men ikke igjenn...

noen som har tipset til å få årdnet dette?

 

Ta og spray med en eller annen form for antifreeze.

Alle har dette problemet de første frostdagene.

Silikon på dørlistene er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg hadde store problemer med dørene første vinteren jeg hadde passaten. Fikk de alltid opp men ikke faen om de ville gå i lås igjen. Måtte ofte sitte 10 min med varmeapparatet på fullt for å få dørene igjen. Det jeg gjorde var å skru av alle låsene (ikke sylinderne), kjøpe en boks med universalfett på biltema, og pensle fettet på låsen og presse det godt inn i låsen. Hadde/har aldri hatt det problemet siden. Spray og slikt tror jeg vil virke mer kortsiktig.

 

På den annen side bor jeg i Bergen så jeg har ikke fått testet dette i sprengkulde men funket fint ned mot -10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å ta av dørene på min....

Så slipper jeg iallefall å sitte å holde i de.. hehe..

Lurer hvert år på hvorfor jeg ikke fikser dette mens det er varmt og godt ute.....

 

HEhe... Ja hvorfor gjør man ikke det?? :)

 

Jeg må selv føre meg opp på listen over de som har hatt trøbbel med dette..

 

Kjørte til jobben her en dag mens jeg måtte holde døra igjen... Litt pes når jeg må ratte,gire og holde døra samtidig... ;)

 

 

 

Har forløpig bare brukt spray, har fungert dette, men tror også at det ikke tar lang tid før problemet kommer tilbake. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ta dei av neste sommar, legg dei i ei panne med masse tjukk olje av ein eller anna sort, og varm det opp litt slik at oljen kjem til over alt...

 

Ellers vil eg sei at på neste modell (94-96), i alle fall på den eg hadde, så hadde vw laga ein liten hendel på sjølve låsen på døra (den som held døra igjen), slik at ein kunne ta av plast-huset, og trykke den på plass igjen når døra ikkje ville henge... Går sikkert an å få tak i slike som passar til 35i også!

 

Har velsigna begge passatane eg har hatt på kalde dagar, ja. Spesielt morro når du har to ungar og sambuar som også skal vere med... Tungt å holde igjen 4 dørar samtidig. Og spesielt morro med TDi, som brukar heile dagen på å bli varm...

 

Ellers har eg eit tips som garantert fungerer:

KUPÉVARMAR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår