Gå til innhold

syklister i veien

Ranger emnet


MercFreak

Anbefalte innlegg

Drar opp igjen denne tråden for å fortelle om en episode igår ettermiddag.

 

Jeg var på vei hjem fra jobb, hadde plukket opp dama som går på skole i byn, og var på vei ut av sentrum. Kjørte på Nøstet for de som er kjent. På denne veien ut av sentrum er det 50-sone med to felt, og begge disse feltene var rimelig fulle, da dette var midt i rushet. Ved siden av denne veien er det et nylagt, pent fortau med nydelig asfalt, og ingen hindringer.

 

Foran meg observerer jeg en av disse evinnelige satans syklistene som absolutt skal sykle i veien. Det var som sagt rimelig mye biler på veien, så folk begynte å stresse, bremse ned, og blinke seg ut i venstrefila for å komme seg forbi den halvfeite stabukken av en syklist, noe som igjen førte til at kjørende i venstrefila måtte bremse ned og lage små luker. Rett og slett flette. Vedkommende sinket rett og slett trafikken med staheten sin.

 

Jeg kom meg omsider forbi fyren, lett irritert, mens jeg kommenterte til dama at den syklisten virkelig kunne ha valgt fortauet. Vel 50-100 meter fremme kom et lysregulert veikryss, køen foran meg stoppet da opp, naturlig nok, og logisk nok stoppet jeg også. I bakspeilet ser jeg den løkrullen av en syklist komme rullende, på innsiden av bilene.

 

Det var da jeg gjorde det jeg gjorde:

 

Jeg plasserte bilen så langt ut til høyre jeg kunne komme, slik at syklisten ikke kom seg forbi på innsiden, og da måtte få sykkelen opp på fortauet. Gjorde dette for å gi fyren et lite hint. MERK: Syklisten var da et godt stykke bak meg, jeg tipper 40-50 meter.

 

Jeg fulgte med i speilet etterhvert som han nærmet seg. Da han burde ha stoppet, bremset han littegranne, men gjett hvordan den helvetes idioten stoppet helt opp! Jo, han satte ganske enkelt ene foten frem og stoppet ved å fly inn i bakfangeren min med foten. Her snakker vi ikke i roooooooolig fart, denne fyren hadde faktisk litt tempo.

 

Før jeg får sjansen til å reagere, lemper fyren sykkelen opp på fortauet, og sleper sykkelen med seg forbi bilen min mens han slår på siden av bilen, helt fra bakenden til fronten, og bøyer inn høyre speilet mitt. Så sykler han ned i veibanen igjen, mens jeg sitter i bilen og måper.

 

Det svartner nesten litt for meg, og idet det blir grønt lengre fremme, og køen forflytter seg fremover, gir jeg flatt, hiver meg over i venstrefila, blåser forbi syklisten igjen og hiver meg inn rett foran ham (sneiet ham) mens jeg fløyter. Resultatet var å se fingern i bakspeilet.

 

Trafikklyset ble rødt igjen. Syklisten har da kommet seg opp på fortauet, og idet han passerer meg, snur han seg og gir meg fingern enda en gang, før han og den feite ræva forsvinner rundt et hjørne.

 

Jævla dust. Hvem var egentlig idioten her? Meg eller ham?

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han.

Hvis du ligger 40-50m foran idioten og han svarer med å "sparke" fangern din, så har han vel pr def kjørt på deg bakfra?

Vært oppe i noenlunde liknende situasjon som deg, men der valgte syklisten å tryne istedenfor å treffe bilen. Og syklisten slo hardt i ruta, reiv opp døra og begynte å skrike masse dritt til meg. Det faktum at hun sykla på rødt lys, holdt 40-50km/t i nedoverbakke (hvor jeg stod i bunn og venta på at det skulle bli klart så jeg kunne ta til venstre) i regnvær dreit hun totalt i. Det var visst min feil at jeg stod der da. "Hva i HEL"#¤&E er det du driver med? Du må jo forstå at jeg ikke klarer å bremse så fort på dette føret!!" presterte hun å si. Delvis overrasket og etterhvert også sint svarte jeg på tiltale og forklarte at hun dreit seg ut, men da klikka hu bare mer og smalt igjen døra. Det skal jo også sies at det er en gang/sykkelsti som er like brei som et vanlig veifelt parallelt med veien (uten en eneste fotgjenger på. regnet hølja ned osv). Heia syklister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp igjen denne tråden for å fortelle om en episode igår ettermiddag.

 

Jeg var på vei hjem fra jobb, hadde plukket opp dama som går på skole i byn, og var på vei ut av sentrum. Kjørte på Nøstet for de som er kjent. På denne veien ut av sentrum er det 50-sone med to felt, og begge disse feltene var rimelig fulle, da dette var midt i rushet. Ved siden av denne veien er det et nylagt, pent fortau med nydelig asfalt, og ingen hindringer.

 

Foran meg observerer jeg en av disse evinnelige satans syklistene som absolutt skal sykle i veien. Det var som sagt rimelig mye biler på veien, så folk begynte å stresse, bremse ned, og blinke seg ut i venstrefila for å komme seg forbi den halvfeite stabukken av en syklist, noe som igjen førte til at kjørende i venstrefila måtte bremse ned og lage små luker. Rett og slett flette. Vedkommende sinket rett og slett trafikken med staheten sin.

 

Jeg kom meg omsider forbi fyren, lett irritert, mens jeg kommenterte til dama at den syklisten virkelig kunne ha valgt fortauet. Vel 50-100 meter fremme kom et lysregulert veikryss, køen foran meg stoppet da opp, naturlig nok, og logisk nok stoppet jeg også. I bakspeilet ser jeg den løkrullen av en syklist komme rullende, på innsiden av bilene.

 

Det var da jeg gjorde det jeg gjorde:

 

Jeg plasserte bilen så langt ut til høyre jeg kunne komme, slik at syklisten ikke kom seg forbi på innsiden, og da måtte få sykkelen opp på fortauet. Gjorde dette for å gi fyren et lite hint. MERK: Syklisten var da et godt stykke bak meg, jeg tipper 40-50 meter.

 

Jeg fulgte med i speilet etterhvert som han nærmet seg. Da han burde ha stoppet, bremset han littegranne, men gjett hvordan den helvetes idioten stoppet helt opp! Jo, han satte ganske enkelt ene foten frem og stoppet ved å fly inn i bakfangeren min med foten. Her snakker vi ikke i roooooooolig fart, denne fyren hadde faktisk litt tempo.

 

Før jeg får sjansen til å reagere, lemper fyren sykkelen opp på fortauet, og sleper sykkelen med seg forbi bilen min mens han slår på siden av bilen, helt fra bakenden til fronten, og bøyer inn høyre speilet mitt. Så sykler han ned i veibanen igjen, mens jeg sitter i bilen og måper.

 

Det svartner nesten litt for meg, og idet det blir grønt lengre fremme, og køen forflytter seg fremover, gir jeg flatt, hiver meg over i venstrefila, blåser forbi syklisten igjen og hiver meg inn rett foran ham (sneiet ham) mens jeg fløyter. Resultatet var å se fingern i bakspeilet.

 

Trafikklyset ble rødt igjen. Syklisten har da kommet seg opp på fortauet, og idet han passerer meg, snur han seg og gir meg fingern enda en gang, før han og den feite ræva forsvinner rundt et hjørne.

 

Jævla dust. Hvem var egentlig idioten her? Meg eller ham?

 

Aahah dere skulle tatt han med døra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så satans irritert når eg leser dette!kjenner det klør inni meg for å lære sykelister ei leksa...:fingers: Hadde noe lignedes i sommer da eg var i bergen ein tur!Midt i røsjet skulle alle mulige sykelister presse seg mellom bilene i dobbelfeltet,lagde lengre køer og fustrasjon hos bilførerene...Ein kompis som satt på fikk nok,han opna døra slik at den sperra imellom bilene slik at ingen kom forbi! :D "her folkens kommer ingen forbi" lol,kan mildt si det vart noen forbanna sykelister...

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kudos til de som sykler, flere som skulle gjort det. Men de må da ta hensyn til kjørende også. Slik sykling jeg leser om her er forferdelig.

Cubus til de som sykler, men for all del - sykle på FORTAUET så lenge det ikke er stappfullt av fotgjengere! Hvis du på død og liv skal sykle på veien - ta hensyn til kjørende som Alexxx sier...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dezvipe: du møtte sikkert på broren til syklisten eg møtte..

skulle svinge til venstre i et kryss der lyssignala ikkje fungerte å han kom mot meg, eg låg rett bak en anna bil å vi svinga ned til venstre. Såg det var litt nær syklisten men det måtte vel gå fint, han måtte sikkert bremse litt, men gjorde han det? neida, han berre fortsatte å sparka til bakskjermen på bilen min i fart :hvaskjera

ufattelig unødvendig! det viste som faen men det aller meste var berre resta av skoen hans, bra for min del at han ikkje hadde vernesko :shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår