Gå til innhold

JimRune: prosjekt 960 med femmer...

Ranger emnet


JimRune

Anbefalte innlegg

Skulle ikke gått for et skikkelig grenrør og en skikkelig turbo når du først har lagt såpass mye jobb i det da?

 

skulle helst hatt en gt3071, men prøver å holde kostnadene så lav som mulig. skal ha nytt interiør og ny lakk i vinter, må ha nye dyser, pumpe osv..

 

hvis jeg en gang skulle ha dette godkjent, er det enklere å ha en turbo det står volvo på. er lite trolig dette kommer til å bli godkjent uansett, men skal prøves!

 

bilen kommer ikke til å bli lettkjørt skal jeg tro, men siden den ikke skal brukes så ofte, må det vel gå på ett vis.

 

kommet noe lengre med godkjenninga di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fungerte det utstyret godt? Kunne det brukes flere ganger eller var det "engangs"? Vurderer å kjøpe et sånt sett selv, liker originallook.

 

fungerte stort sett bra, men enkelte bolter ville ikke ta fargen ved første forsøk. viktig at du rengjør alle deler ekstremt nøye, vasker og tørker dem mellom hvert bad. det er tre forskjellige bad de skal legges i.

 

før brunifiseringen, la jeg alle delene i et bad av hexagen(?) hvis det var sånn det skrives. dette er også kjøpt på gasolin. det er omtrent som syre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, men finishen ble akkurat som originale bolter? Brunifisering skrives forresten i tre ord: brun-i-fisering.

 

skrives egentlig "brunering" men hørtes bedre ut med "brun-i-fisering :)

 

ja, ble akkurat som nytt. men det har mistet mye av sin effekt nå, etter 10 ganger i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei! jeg driver å skal ha i en T6 i min 740. lurer på om du har noen tips å komme med? virker som du er kjent med dette. er jo ikke wire til gasspjeldet heller, akkuratt:( også må jeg skaffe meg 960 bunnpanne, motorfester, svinghjul, clusth og girkasse. veit du om noe, eller kan du skaffe? :) hehe, trenger litt hjelp:)

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg driver å skal ha i en T6 i min 740. lurer på om du har noen tips å komme med? virker som du er kjent med dette. er jo ikke wire til gasspjeldet heller, akkuratt:( også må jeg skaffe meg 960 bunnpanne, motorfester, svinghjul, clusth og girkasse. veit du om noe, eller kan du skaffe? :) hehe, trenger litt hjelp:)

 

 

hvis du skal ha en t6 motor, må du nok ha datasprut, da det originale styresystemet er vanskelig å få til i en gammel bil. har med CAN BUS signaler, startsperre osv å gjøre. det er mye annet som må gjøres for å få t6 motoren på plass i bilen din, ombygging av turboer, innsug osv. til innsuget kan du bruke det som står på t6 motoren, men du må få sveist om der spjeldet skal stå. bør bruke ett 3" gasspjeld fra 960 eller ett fra volvo 850 glt. pluss mye, mye mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal ha en t6 motor, må du nok ha datasprut, da det originale styresystemet er vanskelig å få til i en gammel bil. har med CAN BUS signaler, startsperre osv å gjøre. det er mye annet som må gjøres for å få t6 motoren på plass i bilen din, ombygging av turboer, innsug osv. til innsuget kan du bruke det som står på t6 motoren, men du må få sveist om der spjeldet skal stå. bør bruke ett 3" gasspjeld fra 960 eller ett fra volvo 850 glt. pluss mye, mye mer. :)

 

okei :) har du flere tips, tar jeg i mot med takk :) åssen ombygging av turboene? skal bytte rør osv ja, for dem som sitter på går over motoren og ned. er det bare å sveise på et sånt 960 gasspjeld? har tenkt på datasprut ja :)

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår