Gå til innhold

JimRune: prosjekt 960 med femmer...

Ranger emnet


JimRune

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

noen updates:)

 

har tatt ut motoren, for total gjennomgang og forsterking.

 

nye råder, alle ventiler tatt ut for evnt. sliping eller bytting.

 

DSC00494.jpg

 

alle råder var innenfor spesifikasjonene, hver enkelt veide 552 gram. de originale rådene veide 668 gram.

 

DSC00496.jpg

 

freste samtidig opp veivhusventilasjonen i motoren. dette anbefaltes å gjøres hvis jeg ville opp mot 400 hk..

 

DSC00495.jpg

 

øvrige ting som gjenstår:

 

-kammer

-dyser

-japan grenrør

-turbo

 

er fremdeles usikker på hvilken turbo jeg skal kjøpe. noen forslag..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du ikke akkurat fått inn den motoren så tar du den ut igjen?

 

Og blir intercooleren din det laveste punktet forran på bilen? isåfall blir ikke det dumt med tanke på om du tar neddi?

 

Liker vinterbilen din også!

 

Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du ikke akkurat fått inn den motoren så tar du den ut igjen?

 

Og blir intercooleren din det laveste punktet forran på bilen? isåfall blir ikke det dumt med tanke på om du tar neddi?

 

Liker vinterbilen din også!

 

Stå på videre!

 

jo, måtte se om motoren fungerte først:) å ta ut motoren tar jo ikke mer enn 1,5 time, så det er jo ikke rare arbeidet.

 

intercooleren blir like lav som støtfangeren. var ikke mulig å få den høyere opp, hvis jeg skulle få slangene på. får se om det holder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare så grisegromt prosjekt dette, er morro og se at noen legger i en 5'er og i 960:)

Stå på! blir vell mye gjort i vinter?

 

skal få motoren sammen, mapping blir vel gjort når veiene er tørre. ellers søker jeg etter skinn interiør, skal ha 19" hjul og forbedre understellet litt. større eksosanlegg blir vel fikset når motoren er satt i. da blir det enten 3" hele veien, eller 2x 2" rustfritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår