Gå til innhold

Piping i bremser + ABS feil

Ranger emnet


Tony

Anbefalte innlegg

Har en vw Golf 1.8 95mod

Har nettopp byttet skiver foran, klosser ble bytte for en liten stund siden.. Men når jeg svinger så piper det i bremsene foran.. og piper litt når jeg kjører også.. hva kan det være for noe ? Blir så irritert over sånne småting. må være 100% ellers så blir jeg gal! (!) mi begynte å lyse i går og, og når jeg skulle bråbremse i går (sjekke om det var glatt) så slo ikke abs'en seg inn! Abs lampa lyser heller ikke når jeg skrur om tenninga (noe som den skal gjøre!!) hørt det er ganske vanlig feil på golf 3 det her.. men hva må byttes og er det dyrt ? skal bytte bremsebånd bak på bilen også.. vanskelig å bytte?

- 1995 VW "Cult Golf" :)

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en vw Golf 1.8 95mod

Har nettopp byttet skiver foran, klosser ble bytte for en liten stund siden.. Men når jeg svinger så piper det i bremsene foran.. og piper litt når jeg kjører også.. hva kan det være for noe ? Blir så irritert over sånne småting. må være 100% ellers så blir jeg gal! (!) mi begynte å lyse i går og, og når jeg skulle bråbremse i går (sjekke om det var glatt) så slo ikke abs'en seg inn! Abs lampa lyser heller ikke når jeg skrur om tenninga (noe som den skal gjøre!!) hørt det er ganske vanlig feil på golf 3 det her.. men hva må byttes og er det dyrt ? skal bytte bremsebånd bak på bilen også.. vanskelig å bytte?

 

Skulle bare fortelle deg at du er ikke alene...:shake Huff..

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piping i bremsene kan være så banalt at du ikke har "skrike" platen montert. Det er en tynn metall plate som skal forhindre nettop dette. Eller det kan være gliderne på kaliperen som henger litt og derfor piper bremsene...

Det med ABS`n er vell best å få tatt en diagnose på, men veldig ofte er den en sensor på navet som pleier å være årsaken....

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ABS lyset ikke lyser i det heletatt, så sjekk pæra i instrumentbordet. ABS lyset skal lyse i noen sekunder etter at du har vridd om tenninga. Systemer kjører en "self-test" diagnose mens lyset lyser og aktiverer så ABS systemet når lyset slukkes.

Enten er det pæra eller noe noe annet i ABS systemet som er galt. Hvis sensorene er røket, så skal ABS lyset å lyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piping i bremsene kan være så banalt at du ikke har "skrike" platen montert. Det er en tynn metall plate som skal forhindre nettop dette. Eller det kan være gliderne på kaliperen som henger litt og derfor piper bremsene...

Det med ABS`n er vell best å få tatt en diagnose på, men veldig ofte er den en sensor på navet som pleier å være årsaken....

 

Det er nok skrike platen som du sier ja, Han som bytta bremsene foran så på dem og sa : ekstradeler..:doh så de ble ikke montert! men er det det som heter rep. sett eller noe ?

- 1995 VW "Cult Golf" :)

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Har samma motor osv som deg. Og samma problemene.

 

Med VAG - COM fikk jeg ingen ting svar overhodet. Tror muligens du må ha "oppgradert" versjon?

 

Hos den lokale VW Audi Sjappa her i Kristiansund, Bilsentrum fikk jeg følgende beskjed. "Øhhmm, vi finner ikke feil vi." "Sikker på at det er abs da?"

 

Ved spørsmål om hvor ABS hjernen er, og hvor eventuelt sikringer til denne var. Fikk jeg følgende svar. "Det er jeg usikker på" (dette var dog fra en av mekanikerne)

 

Herre min skaper tenkte jeg, og ga faen i Bilsentrum. Kjører heller til en annen by med vag produkter etter dette.

 

Men trenger vi ABS da? =) Bremsene fungerer jo som normalt.... Så jeg kjører for øyeblikket uten.... Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trenger vi ABS da? =)

Tja, jeg vil påstå det er litt praktisk..

Klarer ikke oppnå samma effekten med å pumpebremse manuelt, som den jobben ABS'en gjør.. :)

 

Og som zuhr påpeker, så har du vel prøvd med og uten på glattkjøringa..? :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår