Gå til innhold

hvordan bredde skjermbuer?

Ranger emnet


teck

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bead lock:den jobben du har gjort på den bilen vil jeg kalle grisette,men det ser sikket bra ut når alt er ferdig...

gjorde samme jobben på en merce e124 jeg hadde en gang. der er forskjermene bredere enn hjulbuene bak,så der brukte jeg bue fra høyre forskjerm på venstre bue bak osv..mange som kikka på den selv om det ikke var mye forskjell..

en kompis av meg har sveiset golf1 hjulbuer på e30`n sin og det ble jævlig fett det,men nå har`n valset den i tillegg og da syntes jeg det ike ble så fint

242 prosjekt

66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come

 

*jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Så det er du som har mekket for Knut og Tarjei :) Hadde en mistanke om det siden du holder til i området.

 

Er det du som lakker for de også?

 

Ja, er nok meg som er skyld i endel av de større karosseri modifiseringene der i huset siste tiden....

 

Men de lærer....:D

 

Lakket noe for de, bl.a den grønne E-30 og den hvite Porscen som nå er solgt...Men kan nok bli mere bare vi får igang en lakkboks!

 

:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal ikke kjøle når ma punter!!!!!da blir strukturen i stålet helt saus

 

:shake

 

Tror du IKKE har sveiset mye bil....

 

ALT man sveiser blir som oftes punktet, så kjølt ned....

Feste buen med 3-5punkt. så holde inntil buen for å påse at den ligger inntil,punkte midt mellom forrige punkt, blåse med luft etter hvert punkt eller 2-3 punkt..

 

Alt slår seg, men dette begrenser det....Å de som virkelig KAN sveise en hjulbue eller annet...Er DE som kan rette til der det slår seg eller skjer ting...

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Strukturen saus....koko.... tror du bilplater er spesialrør til olje industrien eller??

 

Nei, det er helt vanlig å gjøre sånn....

 

Skulle gjerne sett en hjulbue sveiset fast med å starte fra kant til kant, å sveise uten kjøling...det hadde blitt:puke:

 

 

Skulle vært interssant å se bilder av arbeid du har gjort, så kan vi se , sammenligne og diskutere...? :thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bead-lock: virker som du har peiling så fyrer løs her

 

om man skal sveise på hjulbuer f.eks.. etter man har tilpasset og punktet fast (punkter du hele skjermbua eller fyller igjen med sparkel?) så sliper du ned, men holder det med sparkel, sliping og så grunning eller lønner det seg med tinn for og fylle opp så det blir mindre sparkling? har du mer tips om sparkling av plater eller glassfiber jobber føl deg fri til og legg ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei sveising har jeg aldri drevet med og jeg skjønner ikke mye av det gitt..

tviler ikke på kompetansen din bead lock,men jeg syntes ikke den jobben som du viste til her var røddig:)

siden du ber om bilder:

Bilde181.jpg

 

her har jeg skjøtet inn bakskjermen på hele høyden uten å blåse og uten at det slo seg noe..sveiset fra utsiden

Bilde005.jpg

242 prosjekt

66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come

 

*jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:shake

 

Tror du IKKE har sveiset mye bil....

 

ALT man sveiser blir som oftes punktet, så kjølt ned....

Feste buen med 3-5punkt. så holde inntil buen for å påse at den ligger inntil,punkte midt mellom forrige punkt, blåse med luft etter hvert punkt eller 2-3 punkt..

 

Alt slår seg, men dette begrenser det....Å de som virkelig KAN sveise en hjulbue eller annet...Er DE som kan rette til der det slår seg eller skjer ting...

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Strukturen saus....koko.... tror du bilplater er spesialrør til olje industrien eller??

 

Nei, det er helt vanlig å gjøre sånn....

 

Skulle gjerne sett en hjulbue sveiset fast med å starte fra kant til kant, å sveise uten kjøling...det hadde blitt:puke:

 

 

Skulle vært interssant å se bilder av arbeid du har gjort, så kan vi se , sammenligne og diskutere...? :thumb

 

Hehe, du snakker til den personen på forumet her som kansje kan mest om detta, bare til informasjon...!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja....

 

Viste jo om den volvo,n... ville bare trekke litt på herren....

 

Men skal vi ha en diskusjon... så kan den jo bli konstruktiv....

 

men at du påstår at bakskjermen er svisert UTEN at den har slått seg??

Uten at du har hamra på sveisen, og rettet f.eks nederst hjørne?

Uten at du har rettet og banket?

Uten at du ikke kjøla når du sveisa?

 

nåh.... Det lar jeg stå ukommenter, for de som forstår seg på sveising, vet sannheten, å de som ikke har peilig, får fundere....:D

 

Å ja, sveise som du har gjort på bildene, er jo helt normalt når en bygger nytt, så jeg ser ikke noe nytt og spennende her....

 

Men jeg ville vel ha laget noen forsterkningsspor og fine profiler på de nye slette platene, så hadde det sett litt mere forseigjort og profisjonelt ut.

 

Men jeg sier bare så....

Finnes mange veier fram til målet!

 

Jeg velger min, sammen med den som vil ha hjelp, for det er de som bestemmer hvor mye tid jeg skal putte i prosjektet for å få jobben gjort!

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår