AndersM Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Har vært å kjøpt meg golf 1 i dag, men det er noe problemer med den.. Fant ut det på veien hjem.... Det som er problemet er at bilen stoppet på vei hjem fra oslo-skien 3-4 ganger.. den begynte å fuske også døde den ut.. stod i 5 minutter også fungerte den igjen. Virker som den ikke få bensin, rusk? Men nå har jeg parkert bilen og skulle starte den opp for mamma og pappa, men den ville ikke gå på tomgang.. Sveiv ikke jevnt. Eksosen har et stort hull før midtpotta, kan det ha noe å si? Håper noen kan hjelpe meg med dette så jeg kan kjøre glad og fornøyd rundt=) Har prøvd å søkt, men fant ikke noe som kunne hjelpe.. Siter Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline [X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser '74 mini cab med sinna motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 hmm..sjekket at du har forvarming? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 dvs? hehe Siter Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline [X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser '74 mini cab med sinna motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 på manifoilen(sånn det skrives? :p ) sitter det ett deksel,derfra skal det gå ett rør til luftfilterboksen, dette fører varme til gasseren slik at man ungår ising hvis det er kaldt ute. hvis ikke så ville jeg testet kondensfjerner kanskje.. litt vanskelig å si sånn direkte hva det kan være..plugger/pluggledninger osvosv kan det jo være no rusk med og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Har vært å kjøpt meg golf 1 i dag, men det er noe problemer med den.. Fant ut det på veien hjem.... Det som er problemet er at bilen stoppet på vei hjem fra oslo-skien 3-4 ganger.. den begynte å fuske også døde den ut.. stod i 5 minutter også fungerte den igjen. Virker som den ikke få bensin, rusk? Men nå har jeg parkert bilen og skulle starte den opp for mamma og pappa, men den ville ikke gå på tomgang.. Sveiv ikke jevnt. Eksosen har et stort hull før midtpotta, kan det ha noe å si? Håper noen kan hjelpe meg med dette så jeg kan kjøre glad og fornøyd rundt=) Har prøvd å søkt, men fant ikke noe som kunne hjelpe.. Er påfyllingsrøret til tanken bra? ikke noe rust? Vanlig feil som medfører masse grums i tanken og konstant tette bensinfiltere tomgangen er sikkert den flotte vokstermostaten i gasseren.... eller er det en GTI? Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Glemte å si hvilken bilmodell det er.. sorry Bilen er en 83 modell golfc 1.5 Vokstermostaten ja, står det i heynes manual? Vet ikke hva det er=) Så også at det var litt olje rundt tennpluggen på utsiden av toppen.. farlig? DRITT ville bare kjøre jeg.. Siter Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline [X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser '74 mini cab med sinna motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 er det store mengder dritt i bensinfilteret da? ..holder finger på opprusta påfyllingrør jeg.. Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Bytt bensinfilter, skru av alle slanger fra bensinfilteret og opp mot forgasseren og blås reint, skru av bensinpumpa og sjekk denne osv. Om den plutselig starter en dag så ikke kjør med den, for du vil nødig få motorstopp midt på veien. Det skjedde med min midt i Asker Sentrum, det er ikke så morro :) Da var det rusk fra bensinfilteret. Det var HEEELT grumsete og møkkete, aldri sett et så møkkete filter før. Også blåste jeg igjennom den øverste bensinslangen som går inn på forgasseren, da hørte jeg noe løsna i forgasseren, så var det tut og kjør etterpå. :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Bytta akkurat bensinfilter, men det er det samme som skjer nå også.. Selgeren sa at han måtte bytte bensinfilter ofte.. Men bilen går heller ikke noe bra nå.. den lugger på turtallet.. Siter Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline [X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser '74 mini cab med sinna motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Kan ha fått rusk i forgasseren, er vel ingen fasit på dette, man må feilsøke litt. Det kan også være at stiften kødder og ikke er riktig justert, plugger og andre tenningsdeler er jo greit og se over samt å sjekke gnist. Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 det kan ikke bare være så enkelt at en av de små slangene fra vakumpumpa (eller hvor dem går fra) ikke er der dem skal være, bare sjekk alle de små slangene ! hadde det tomgangs problemer på en å da var det så enkelt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrylee Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Jeg har hatt lignende problemer. Da måtte jeg stadig stoppe å blåse i slangen ved bensinfilteret, til jeg hørte det boblet i tanken.. Da gikk den en stund til før jeg måtte det igjen. Ble verre med lite bensin, naturlig nok :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 ja da er det jo rust og groms i tanken ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lassjus Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Hei. Har samme problem med Golfen min. I stedet for å prøve å bytte alle type deler som kan være skadet skal jeg la en mekaniker se på den og stille en diagnose. Hvis jeg finner ut noe smart så skal jeg si ifra til deg, så du slipper å eventuelt, hvis det går så langt, bestille time hos mekaniker. Lassjus Siter xGolf I Cabriolet 1986mod. xEier ikke lenger en Golf II 1989mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 det er jo bare å se om det er rust rundt bensin påfyllings røret så eventuellt skifte det, tappe av tanken, nytt filter og kjør ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg