Gå til innhold

Carnauba Wax

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Bestilte fra USA noe som het P21s Carnauba wax (32 usd) Luska ut i garasjen for å teste ut herligheten, denne voksen har fått veldig bra tilbakemeldinger på enkelte nettsider i bla USA, så jeg var bra spent på hva jeg hadde kjøpt.

 

Når jeg tok den ut av boksen, smeltet den mellom fingrene mine, og det kjentes nesten litt som smør, så jeg fant en pad, gnei den inn med voksen, og smørte utover bilen. Tørket så av igjen med microfiberklut. Skryttet denne voksen har fått, er åpenlyst ikke ubegrunnet. det ble blankt blankt blankt.

 

Tok noen bilder med mobilen (ikke det beste) av resultatet

 

titta:

Photo-0107.jpg

Photo-0108.jpg

Photo-0109.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissol sverger jo også til carnauba voks, og det sier at swissol skal være gode saker, jeg har enda ikke prøvd det, men når kontoen blir litt mer velfylt, skal jeg kjøpe den mellomdyre serien til swissol og trå til. Spennende saker er det iallefall og de har mye fine produkter å velge mellom. Men i mellomtiden holder jeg meg til Meguiar som jeg VET fungerer perfekt! :)

 

Ett lite sitat

 

Swissol er berømt blant bilentusiaster over hele verden nettopp på grunn av sin bilvoks. Det som gjør Swissol til et uovertruffent produkt er først og fremst det høye innholdet av brasiliansk carnauba voks - en naturlig voks høstet fra viftepalmen "Copernica prunifera" hjemmehørende nord i Brasil. For å beskytte seg mot fordamping gir palmen fra seg en voks som legger seg over palmebladene (som kan bli opp til to meter lange).

 

Denne voksen blir høstet og delt inn i forskjellige kvaliteter. "Rare Grade One Carnauba" (førstegrads carnauba) er den mest transparente, hardeste og dyreste naturlige voks i verden - nettopp den kvaliteten man finner i formelen til vår Swissol voks. Glansen øker med prosentandelen av carnauba som blir brukt i de forskjellige voks formlene.

 

En ordinær flytende bilpolish med carnauba inneholder som oftest ca 3-5% carnauba, mens Swissols voks inneholder fra 30% i vår Onyx voks og opp til 60% i vår Divine voks - verdens dyreste og mest eksklusive voks som blir komponert og tilpasset lakken på hver enkelt kjøretøy den bestilles til. Dette er en meget spesiell voks vi årlig selger et svært begrenset antall av - først og fremst til profesjonelle bilutstillere og høyst dedikerte og ressurssterke bilentusiaster.

 

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carnuba voks er jo old school verktøy for bilpleie. Flere og flere går vekk fra denne voksen siden den kan være vanskelig å jobbe med samt at den som organisk middel ikke trenger å vare like lenge hvis man ikke har skikkelig verktøy og er god.

 

Carnuba vs polymer baserte vokser blir som Vinylplater vs cd plater. Begge har sine tilhengere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
carnuba voks er jo old school verktøy for bilpleie. Flere og flere går vekk fra denne voksen siden den kan være vanskelig å jobbe med samt at den som organisk middel ikke trenger å vare like lenge hvis man ikke har skikkelig verktøy og er god.

 

Carnuba vs polymer baserte vokser blir som Vinylplater vs cd plater. Begge har sine tilhengere :)

 

Såvidt jeg har lest så har enkelte meguiar vokser carnauba i seg. Så her bruker de vel en fin blanding?

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nxt er det ikke noe carnuba overhodet. Men de har gamle produkter som de har fortsatt med også ja hvor de har en viss prosent men mer rene produkter i denne sjangeren har de i stor grad faset ut. Er noen få som fortsetter med det og som promoterer det som "ekte", "naturlig" og "kostbart". Ingenting av dette behøver jo å være bra men det høres jo slikt ut ;)

 

Men det blir smak og behag, jeg foretrekker polymer voks. Lar fargen komme mer til sin rett og er lettere å jobbe med noe som betyr mye for de fleste som ikke gidder stå en evighet å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår